С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 14 сеп 2017, 15:47, 23959 прочитания

iPhone X - денят след еуфорията

Компанията на Тим Кук оставя впечатлението, че се отказва напълно от лидерската си позиция по иновации, но не и по продажби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Apple представи новите си телефони и със сигурност не остави клиентите си разочаровани. Встрани от еуфорията обаче, компанията все още не отговаря на важни въпроси, които избягва от години. Малко анализатори имат съмнение, че новите iPhone 8, 8Plus и X ще имат успех – най-малкото ще се продават много по-добре, отколкото iPhone 7, който преди година бе критикуван заради прекалено малкото си нови функции. Още тогава се появиха слухове, че Apple се пестят, за да представят силен нов телефон през сега - в годината, когато се навършват десет години от първото излизане на телефона. Слуховете се оказаха прави.

Новият iPhone X е безспорно най-отличителния телефон на компанията, предимно заради огромния дисплей и липсата на емблематичния Home бутон. Телефонът може лесно да се нарече скок напред – най-малкото защото Аpple, по примера на Microsoft преди години, реши просто да прескочи цифрата "9" и да премине от 8 към 10 по бързата процедура. Проблемите в това решение обаче са налице.


Проблемите при iPhone 8 и 8Plus са, че имат прекалено малко нововъведения спрямо iPhone 7, непроменен от 2014 г. дизайн, а с пускането на iPhone X, те губят и аурата си за най-новия и най-добър продукт на пазара

[Reuters]
Защо точно три телефона

Обявяването на три телефона от Apple бе очаквано. Първоначално се смяташе, че те ще носят имената 7S, 7SPlus и 8, но те са заменени от 8, 8Plus и X. Настрана от това, всичко е както се очакваше – снимки и дизайнерски графики на новите телефони изтекоха още преди месеци и медии като Forbes следяха отблизо какво точно се случва в Купертино. И преди е имало изтичане на информация от страна на Apple, но в далеч по-малки количества и в много случаи неточна. Този път не бе така, което, разбира се, няма да се отрази на продажбите на фирмата, но със сигурност смекчи "ах" реакцията във вторник.

Проблемът с предлагането на три нови телефона е очевиден.
Преди Apple пускаше на пазара един или два нови телефона и казваше "това е най-добрият телефон на пазара за следващата година". Сега лидерите на компанията Тим Кук и Фил Шилър обявиха новите iPhone 8 и 8Plus, но не можеха да кажат, че това е най-доброто на пазара, защото само броени минути по-късно представиха и iPhone X. Новият (най-новият, имам предвид) телефон, е критикуван основно заради високата си цена, но въпреки това има най-големи шансове за масов успех на пазара. Защо?



Защото iPhone 8 и 8Plus страдат от това, от което страдаха и предшествениците му – те не са точно нови телефони и не изглеждат като такива. Дизайнът им остава същият, какъвто е от 2014 г. насам. На практика те са просто подобрена версия на iPhone 7, заради което и бяха очакванията името да бъде просто 7S.
Това няма да е достатъчно, за да накара публиката да предпочете да смени стария си телефон или ако го направи – да не го направи с новия iPhone X, който въпреки че е осезаемо по-скъп, носи аурата на наистина най-доброто от Apple на пазара. "Apple добави необходимия минимум към iPhone 7, за да стане iPhone 8, но само това. На практика тук няма нищо, което ще донесе на компанията нови клиенти", пише в анализа си за Forbes Евън Спенс, анализатор на пазара на телефони.

Отказа ли се Apple от иновациите?

Истинската нова функция в iPhone 8 и 8Plus е безжичното зареждане. Тя обаче е нова само за Apple, след като се използва от години от страна на различни марки телефони, използващи системи като Android, Windows и дори WebOS. Всичко останало "ново" е просто подобреното старо, което за пореден път поставя на дневен ред въпроса дали Apple напълно се отказа да води глутницата. Отстрани поне изглежда, че компанията предпочита другите да правят иновации, да наблюдават пазара кое се приема добре и да го вкарват в телефоните си със закъснение, но със сигурна реакция от страна на заклетите привърженици на марката.

Най-очевидното ново в iPhone X пък е, че целият телефон на практика е дисплей. Това не е новост за пазара – Samsung излязоха със своя S8 преди няколко месеца, а сега и Galaxy Note 8 също е без рамка. Отключването на телефон с лице, макар и не точно по технологията на Apple, също беше вече налично на пазара.


Тим Кук със сигурност е лидер, след като под негово ръководство Apple стремглаво върви към това да стане първата публична компания с оценка от 1 трлн. долара. Въпреки това той остава в сянката на Стив Джобс и никога няма да бъде представен като един от големите иноватори на дигиталната ера, каквито са Джобс, Бил Гейтс или Марк Зукърбърг. Отстрани изглежда просто, че Кук иска да бъде лидер – но на пазара на телефони, а не на пазара на иновации.

Успехът е почти гарантиран

За анализаторите няма съмнение, че Apple ще вдигне нивото на продажбите си. Трите нови модела дават всички предпоставки за силна година от страна на продажби в компанията. Скъпият iPhonе Х, на цена, започваща от 1000 долара, на практика не е толкова скъп – заради отслабналия долар и заради факта, че в последните години Samsung и Apple на практика създадоха още един ценови клас телефони, най-високия за момента.

Не е ясно обаче защо има съществена разлика на цените в САЩ и останалите държави. В Англия цената на iPhonе Х е 999 паунда с ДДС, докато в САЩ обявените 999 долара са без включени такси за продажба, които са различи в отделните щати. Guardian изчислява, че дори и да се извади ДДС в Англия, то цената ще е 957.5 паунда спрямо 863 паунда, ако се превалутира тази в САЩ. Дори и в този случай остава разлика от близо 100 паунда, която се кешира от Apple. От производителя не са пожелали да коментират разликата пред британското издание.

За много потребители от телефоните iPhone 8 и 8Plus няма смисъл, но те ще се възползват от тях – защото ще свалят цената на всички останали предишни модели на компанията, които не се различават особено от новите модели.

За десет години Apple са продали над 1.2 млрд. телефони iPhone. С новите три модела, тази бройка може в рамките на година да достигне и 1.5 млрд. бройки. Новите iPhone телефони могат да бъдат и достатъчни компанията да премине митичната пазарна оценка от 1 трлн. долара.


И в крайна сметка

Apple е компания, която гони печалба и едва ли ще си позволи да направи продукт, който да я отклони от този курс. Освен това - самите устройства са мост към услугите й като Apple Music и приложенията, които само за второто тримесечие са донесли с с 22% повече приходи до 7.3 млрд. долара. Apple притежава и богата база данни за клиентите и навиците им, което й позволява да продава своите продукти и услуги много по-бързо от други компании, както и да достигне до точния потребител. Т.е., ако Apple знае, че потребителят си е пожелал блус, тя със сигурност няма да му продаде хип-хоп.

Така на практика рисковете за Apple са минимални. Компанията разполага с толкова фенове, че няма причина някой да вярва, че те няма да платят по-високата цена за iPhone X или да сменя своя iPhone 7 за iPhone 8, дори и само за да имат в ръцете си най-новото от Apple.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin 1 Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin

Изходът на делото в САЩ дава допълнителна тежест на критиките, че създадената от Ружа Игнатова криптовалута е измама

21 ное 2019, 1033 прочитания

Химични реакции Химични реакции

Производителите на горива и торове продължават да се представят най-добре като динамика сред компаниите в химическата индустрия

21 ное 2019, 795 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Англия ще разследва медийните стандарти на Fox

Закупуването на Sky от страна на Рупърт Мърдок среща още един подводен камък

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10