"Paysera България" извърши парични преводи за 115 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Paysera България" извърши парични преводи за 115 млн. лв.

"Paysera България" извърши парични преводи за 115 млн. лв.

Системата, която позволява преводите да се извършват срещу 15 евроцента в ЕС и срещу фиксирана такса от 7 евро за трети страни, заработи ефективно през юли миналата година.

19474 прочитания

© Капитал


Българският офис на електронната платформа за междугранични разплащания Paysera е извършил преводи на свои клиенти на обща стойност от 115 млн. лв. за първите шест месеца на годината. Това е увеличение на оборота в сравнение с миналата година, когато компанията започна дейност тук. Тогава например в рамките на септември дружеството извърши парични преводи за 16 млн. лв., което означава, че сега компанията обработва около 20% повече преводи.

Системата, която позволява преводите да се извършват срещу 15 евроцента в рамките на ЕС и срещу фиксирана такса от 7 евро за трети страни, заработи ефективно през юли миналата година. Оттогава досега тя е привлякла 4000 физически и 1000 юридически лица като клиенти.

"Като нов и сравнително непознат бранд в България, през първата година концентрирахме усилия в разпознаваемостта му и видовете услуги, които предлагаме", коментира изпълнителният директор Мартин Богданов. В последно време дружеството е започнало и да разширява гамата си от услуги, като освен международни преводи предоставя и софтуер за разплащания в електронни магазини.

Kомпанията майка, чиято централа е в Литва, в която влизат и резултатите на франчайзите, какъвто е и българският офис, е извършила трансфери за общо 1.2 млрд. евро само през първото полугодие на 2017 г., докато за цялата минала година сумата е била 1.4 млрд. евро. Общият брой на клиентите на платформата е над 300 000 души.

Българският офис на електронната платформа за междугранични разплащания Paysera е извършил преводи на свои клиенти на обща стойност от 115 млн. лв. за първите шест месеца на годината. Това е увеличение на оборота в сравнение с миналата година, когато компанията започна дейност тук. Тогава например в рамките на септември дружеството извърши парични преводи за 16 млн. лв., което означава, че сега компанията обработва около 20% повече преводи.

Системата, която позволява преводите да се извършват срещу 15 евроцента в рамките на ЕС и срещу фиксирана такса от 7 евро за трети страни, заработи ефективно през юли миналата година. Оттогава досега тя е привлякла 4000 физически и 1000 юридически лица като клиенти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    При 20 евро + % цена за международен превод, доста пазар се е отворил.

  • 2
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    браво ,добри цени

  • 3
    v_l avatar :-|
    v_l

    Лелей .... за регистрация тия хора искат снимка на личната карта, после снимка на лицето с личната карта, после попълване на ръка на данните от личната карта и идентификация на телефон и мейл.
    То сигурност - ок, ама как Transferwise може да мине и без тия неща примерно ?!

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Браво! Само такъв е пътят за контриране на банковата наглост. Очаквам скоро време да се появят сертифицирани каси за депозиране на средства при 0% такса за поддръжка. Жалко, че този проблем в Западния свят го няма...

  • 5
    drkskwlkr avatar :-|
    Иван Арнаудов

    [quote#3:"v_l"]То сигурност - ок, ама как Transferwise може да мине и без тия неща примерно ?! [/quote]
    Еми никак не минава. TransferWise изисква абсолютно същите данни за верификация (документ за самоличност, битова сметка) както Paysera и всички други лицензирани дружества за електронни пари. По същия начин те третира всяка банка, в която отидеш да си откриеш лична или фирмена сметка.

    https://transferwise.com/help/topics/4/topics/21/topics/63/questions/2768569/why-do-i-need-to-be-verified

    Валидацията на лична карта не е приумица на фирмата, а съобразяване с KYC (Know Your Customer) правилата и международните регулации против пране на пари. След няколко години вероятно ще бъде възможна валидация на личната карта чрез цифровия сертификат в нея, но видео разговор в Skype, в който да те щракнат с личната ти карта в ръка ще продължи да бъде необходимост.

    Сравнени помежду си, Paysera е значително по-удобна за ежедневна употреба от TW. Специално за фирмени операции, TW съвсем не върши работа - единственият начин за изтегляне на документи за отчетност или одит е чрез сваляне на един пършив CSV файл - докато Paysera предоставя пълна отчетност с възможност за разпечатване или сваляне като PDF (при това с цифров подпис). Само за три месеца работа Paysera ми е спестила няколкостотин евро банкови разходи за SEPA плащания: 0.15 евро цента срещу 20.00 евро в банката на дипломирания инженер-химик.

    Единственото неудобство при разкриването на фирмена сметка в Paysera, TransferWise и тем подобни е нуждата да се декларира сметката при откриване, закриване и на тримесечие за статистически нужди пред БНБ. Процедурата е проста и може да се свърши дистанционно с КЕП през портала на народната банка. За частни потребители деклариране не е необходимо.

  • 6
    troika avatar :-P
    troi

    До коментар [#5] от "Иван Арнаудов":
    Напълно съм съгласен с написаното. И аз съм се сблъсквал с TW, даже имах дълги обаждания от тях, какво искат още и още, беше много изнервящо и времеядящо. С Пейсера се справих много по-лесно, спестявам стотици евро всеки месец с тях. Много ми е смешен отговора в ПИБ, който получих на въпроса защо не ми предлагат СЕПА преводи. Отговора е, че от централата им казали да казват:), че понеже не могат да проследяват къде са преведените пари, не го предлагат. На същия ден започнах процедура за работа чрез Пейсера. Най-вероятно не им пука в банките, че 100 фирми няма да направят по 5 превода средно на месец през тяхната банка, това са 500 превода по 10 евро комисионна за тях ако не се лъжа, най-вероятно правят десетки хиляди обикновени преводи по 28 евро и печелят стотици хиляди евро от това, няма да си изяждат от печалбите я! А иначе бяха задължени да предлагат СЕПА от 1.1.2017г.

  • 7
    kbderror avatar :-|
    kbderror

    До коментар [#6] от "troika":

    При мен отгоова на ПИБ беше още по смешен.... "че непредлагали такава услуга".... WTF....a аз им обяснявам като на бавноразвиващи кое,как и защо и те не разсъждават,а отговарят по шаблон.

    Въобще немислят банките у нас ако питате мен.... и няма как да мислят след като имат милярд и колко лева печалба от такси и прочие.
    По интересното, е че народа е страшна овца... и подскача като му кажеш, че може небанкова институция да върши същата работа като "банката". (Явно "банката" е на ня'ква огромна почит). И счетоводителите и те .. ???"ма как така"???.... е така да ви е**.
    Да не правя реклама сега и на други еквиваленти,но на мен пък leupay също ми допада, даже смятам, че се 1 идея по добри от paysera....

  • 8
    filipmutafis avatar :-|
    filipmutafis

    В Transfwerwise не си откривате сметка, не можете да имате салдо, а само да направите транзитен превод. В Paysera откривате сметка, имате IBAN, може да съхранявате парични средства. Лицензът е различен ( payment institution vs electronic money institution). Изискванията за идентификация са едни и същи в Европа, идват от регулатора ( не са инициатива на компанията) и са необходими за прилагането на мерки против изпиране на пари. За да си откриете банкова сметка в банка изискванията са долу-горе същите, ако искате може да се пробвате без лична карта да си откриете банкова сметка...никакъв шанс.
    До коментар [#3] от "
    v_l
    ":

  • 9
    v_l avatar :-|
    v_l

    До коментар [#8] от "filipmutafis":

    10х за разяснението :)
    След като разгледах кое как е организирано вътре определено и аз съм убеден вече в смисъла на цялото. Това в началото просто само малко ме изненада.

  • 10
    helic77 avatar :-|
    helic77

    салдото по сметките гарантирано ли е както са гарантирани влоговете в банките по смисъла на ЗГВБ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK