"Paysera България" извърши парични преводи за 115 млн. лв.

Системата, която позволява преводите да се извършват срещу 15 евроцента в ЕС и срещу фиксирана такса от 7 евро за трети страни, заработи ефективно през юли миналата година.

Българският офис на електронната платформа за междугранични разплащания Paysera е извършил преводи на свои клиенти на обща стойност от 115 млн. лв. за първите шест месеца на годината. Това е увеличение на оборота в сравнение с миналата година, когато компанията започна дейност тук. Тогава например в рамките на септември дружеството извърши парични преводи за 16 млн. лв., което означава, че сега компанията обработва около 20% повече преводи.

Системата, която позволява преводите да се извършват срещу 15 евроцента в рамките на ЕС и срещу фиксирана такса от 7 евро за трети страни, заработи ефективно през юли миналата година. Оттогава досега тя е привлякла 4000 физически и 1000 юридически лица като клиенти.

"Като нов и сравнително непознат бранд в България, през първата година концентрирахме усилия в разпознаваемостта му и видовете услуги, които предлагаме", коментира изпълнителният директор Мартин Богданов. В последно време дружеството е започнало и да разширява гамата си от услуги, като освен международни преводи предоставя и софтуер за разплащания в електронни магазини.

Kомпанията майка, чиято централа е в Литва, в която влизат и резултатите на франчайзите, какъвто е и българският офис, е извършила трансфери за общо 1.2 млрд. евро само през първото полугодие на 2017 г., докато за цялата минала година сумата е била 1.4 млрд. евро. Общият брой на клиентите на платформата е над 300 000 души.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


10 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    При 20 евро + % цена за международен превод, доста пазар се е отворил.

  • 2
    edin131 avatar :-|
    Bai nik

    браво ,добри цени

  • 3
    v_l avatar :-|
    v_l

    Лелей .... за регистрация тия хора искат снимка на личната карта, после снимка на лицето с личната карта, после попълване на ръка на данните от личната карта и идентификация на телефон и мейл.
    То сигурност - ок, ама как Transferwise може да мине и без тия неща примерно ?!

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Браво! Само такъв е пътят за контриране на банковата наглост. Очаквам скоро време да се появят сертифицирани каси за депозиране на средства при 0% такса за поддръжка. Жалко, че този проблем в Западния свят го няма...

  • 5
    drkskwlkr avatar :-|
    Иван Арнаудов

    [quote#3:"v_l"]То сигурност - ок, ама как Transferwise може да мине и без тия неща примерно ?! [/quote]
    Еми никак не минава. TransferWise изисква абсолютно същите данни за верификация (документ за самоличност, битова сметка) както Paysera и всички други лицензирани дружества за електронни пари. По същия начин те третира всяка банка, в която отидеш да си откриеш лична или фирмена сметка.

    https://transferwise.com/help/topics/4/topics/21/topics/63/questions/2768569/why-do-i-need-to-be-verified

    Валидацията на лична карта не е приумица на фирмата, а съобразяване с KYC (Know Your Customer) правилата и международните регулации против пране на пари. След няколко години вероятно ще бъде възможна валидация на личната карта чрез цифровия сертификат в нея, но видео разговор в Skype, в който да те щракнат с личната ти карта в ръка ще продължи да бъде необходимост.

    Сравнени помежду си, Paysera е значително по-удобна за ежедневна употреба от TW. Специално за фирмени операции, TW съвсем не върши работа - единственият начин за изтегляне на документи за отчетност или одит е чрез сваляне на един пършив CSV файл - докато Paysera предоставя пълна отчетност с възможност за разпечатване или сваляне като PDF (при това с цифров подпис). Само за три месеца работа Paysera ми е спестила няколкостотин евро банкови разходи за SEPA плащания: 0.15 евро цента срещу 20.00 евро в банката на дипломирания инженер-химик.

    Единственото неудобство при разкриването на фирмена сметка в Paysera, TransferWise и тем подобни е нуждата да се декларира сметката при откриване, закриване и на тримесечие за статистически нужди пред БНБ. Процедурата е проста и може да се свърши дистанционно с КЕП през портала на народната банка. За частни потребители деклариране не е необходимо.

  • 6
    troika avatar :-P
    troi

    До коментар [#5] от "Иван Арнаудов":
    Напълно съм съгласен с написаното. И аз съм се сблъсквал с TW, даже имах дълги обаждания от тях, какво искат още и още, беше много изнервящо и времеядящо. С Пейсера се справих много по-лесно, спестявам стотици евро всеки месец с тях. Много ми е смешен отговора в ПИБ, който получих на въпроса защо не ми предлагат СЕПА преводи. Отговора е, че от централата им казали да казват:), че понеже не могат да проследяват къде са преведените пари, не го предлагат. На същия ден започнах процедура за работа чрез Пейсера. Най-вероятно не им пука в банките, че 100 фирми няма да направят по 5 превода средно на месец през тяхната банка, това са 500 превода по 10 евро комисионна за тях ако не се лъжа, най-вероятно правят десетки хиляди обикновени преводи по 28 евро и печелят стотици хиляди евро от това, няма да си изяждат от печалбите я! А иначе бяха задължени да предлагат СЕПА от 1.1.2017г.

  • 7
    kbderror avatar :-|
    kbderror

    До коментар [#6] от "troika":

    При мен отгоова на ПИБ беше още по смешен.... "че непредлагали такава услуга".... WTF....a аз им обяснявам като на бавноразвиващи кое,как и защо и те не разсъждават,а отговарят по шаблон.

    Въобще немислят банките у нас ако питате мен.... и няма как да мислят след като имат милярд и колко лева печалба от такси и прочие.
    По интересното, е че народа е страшна овца... и подскача като му кажеш, че може небанкова институция да върши същата работа като "банката". (Явно "банката" е на ня'ква огромна почит). И счетоводителите и те .. ???"ма как така"???.... е така да ви е**.
    Да не правя реклама сега и на други еквиваленти,но на мен пък leupay също ми допада, даже смятам, че се 1 идея по добри от paysera....

  • 8
    filipmutafis avatar :-|
    filipmutafis

    В Transfwerwise не си откривате сметка, не можете да имате салдо, а само да направите транзитен превод. В Paysera откривате сметка, имате IBAN, може да съхранявате парични средства. Лицензът е различен ( payment institution vs electronic money institution). Изискванията за идентификация са едни и същи в Европа, идват от регулатора ( не са инициатива на компанията) и са необходими за прилагането на мерки против изпиране на пари. За да си откриете банкова сметка в банка изискванията са долу-горе същите, ако искате може да се пробвате без лична карта да си откриете банкова сметка...никакъв шанс.
    До коментар [#3] от "
    v_l
    ":

  • 9
    v_l avatar :-|
    v_l

    До коментар [#8] от "filipmutafis":

    10х за разяснението :)
    След като разгледах кое как е организирано вътре определено и аз съм убеден вече в смисъла на цялото. Това в началото просто само малко ме изненада.

  • 10
    helic77 avatar :-|
    helic77

    салдото по сметките гарантирано ли е както са гарантирани влоговете в банките по смисъла на ЗГВБ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал