С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 19 сеп 2017, 13:08, 19937 прочитания

Защо Ryanair отменя полети

Натовареността на пилотите на компанията я принуди да се откаже от част от планираните маршрути

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малко са компаниите, които могат да предизвикат хаос в цяла Европа с едно решение. Ирландската нискобюджетна авиолиния Ryanair определено успя, след като обяви, че отменя стотици полети през следващите два месеца заради грешка в графиците за отпуска на своите пилоти. Заради тази грешка тя ще отмени около 2% от общия си брой полети.

Ryanair излезе с изявление в края на миналата седмица, че ще бъдат отменени между 40 и 50 полета на ден до края на октомври. "Объркахме плановете за отпуските на пилотите ни и сега трябва да работим усилено, за да поправим тази грешка", коментира Кени Джейкъбс, маркетингов директор на компанията, в изявление.


Ирландската асоциация на пилотите (IALTA) пусна на сайта си обяснение откъде е дошъл проблемът.

Предимството на Ирландия

От IALTA обясняват, че всички компании работят по европейските регулации за време във въздуха, който контролира колко време може един пилот да прекара в кокпита. В случая става дума за ограничение от 100 часа за 28 дни, или общо 900 работни часа през календарната година.
Кои полети отпадат и какви права имат пътниците?

Между 40 и 50 полета на ден се отменят в следващите шест седмици, обявиха от авиокомпанията. Сред тях има няколко полета от Лондон до София и обратно. Първите и най-близки, които отпадат, са на 22 септември. Следват 28, 30 септември, 5, 7, 12, 14, 19, 21, 26 и 28 октомври. Пълният списък с отменени полети е на официалния сайт на Ryanair.

Повечето отменени полети са в най-натоварените точки като Лондон и Барселона, където компанията казва, че най-лесно може да прехвърли пътници на други полети.

Ако отменят полети след повече от 14 дни, компаниите не дължат обезщетение. В останалите случаи обаче се прилагат правилата на ЕС. Според тях пътникът има право на обезщетение от 250 евро за кратък полет, 440 за среден и 600 за дълъг. Освен това авиокомпанията трябва или да изплати изцяло парите за билета обратно до 7 дни, или да прехвърли пътника на най-близкия възможен полет. Ryanair категорично отказа да запазва места в конкурентни авиолинии.

Още по темата

Lufthansa Technik разшири базата си за ремонт на самолети за 40 млн. евро

Германската компания е избрала София за център на обслужващи дейности на цялата група, като в звеното вече работят 550 служители

26 окт 2017

Пилоти от Ryanair настояват за двойно увеличение на заплатите

Те заплашват със стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени

25 окт 2017

Скритите проблеми на лоу-кост модела

Ryanair отмени нови 18 хил. полета между ноември и март, британската Monarch фалира, а в същото време Wizzair се разширява

7 окт 2017

Ryanair отмени още 18 хил. полета между ноември и март

През зимата няма да има полети от София до пет града

27 сеп 2017

Ryanair разкрива нова база в Бургас

Инвестицията е на стойност 100 млн. долара, а от 2018 г. компанията планира да обслужва десет маршрута от морския град

19 сеп 2017

Ryanair намалява ръчния багаж

Авиокомпанията понижава цената за пътуване с по-големи куфари

7 сеп 2017

Lufthansa иска да купи самолетите за дълги полети на Air Berlin

Голям интерес към активите на фалиралата германска авиолиния

30 авг 2017

Новите мерки за сигурност удължават чакането по летищата в Европа

Проверките на някои аерогари може да отнемат до 4-5 часа

3 авг 2017

През зимата и лятото натовареността на полетите е различна и така се получава струпване на часове през лятото, което се отразява зле на състоянието на пилотите. Всички европейски авиационни асоциации традиционно смятат, че календарната година започва от 1 януари, но има едно изключение - Ирландия, откъдето е и Ryanair. От 2003 г. насам Ryanair работи по схема, при която годината започва от 1 април – официалната одобрена дата от Ирландската авиационна асоциация (IAA).



Други европейски асоциации все още използват 1 януари за началната точка на календарната година, което дава предимство на Ryanair и другите ирландски авиолинии. Те нулират часовника си на 1 април, точно преди най-натоварения сезон. При всички останали европейски авиолинии пилотите вече имат три месеца време във въздуха. В резултат конкурентите на Ryanair имат по-малко часове, които да използват по време на интензивния летен сезон.

Ryanair използва и друга вратичка, която позволява на компанията да даде на част от екипажа си месец неплатен отпуск. Така компанията намалява броя на служителите и разходите по време на по-слабите месеци, но и вдига риска от натрупване на умора в пилотите си, правейки годината им 11 месеца. Фирмата има тенденция да кара пилотите си да работят възможно най-натоварено през лятото, когато много от тях изразходват целия си 900-часов лимит.

Тези ограничения винаги са били в действие, но са били интерпретирани по различен начин, преди да настъпи промяна в регулацията през 2014 г., която изисква всички календарни години в европейската авиация да започват от 1 януари. Ryanair твърди, че сега просто преминава от една схема в друга.

Проблемът с пилотите

Проблем се появява и когато някой от пилотите от ирландските авиолинии смени работата си и започне да работи по правилата на останалата част от Европа, тъй като тогава не е ясно каква е началната дата на календарната година и каква част от 900-те часа във въздуха пилотът е изразходвал. За пример - един пилот от Ryanair, който по-късно става част от easyJet, може да е приключил със своите 900 часа през март, когато е края на годината в Ирландия, но за Европа това е в началото на новата календарна година. Тези дупки все още не са затворени от регулаторните органи, въпреки че казусът бе повдигнат пред ирландските и европейски институции на няколко пъти и има очевидни последици върху здравето на пилотите, както и повдига въпроси относно безопасността на полетите.

В случая с Ryanair това води до сериозен ръст на напускащите пилоти през годината, твърди IALTA. В момента Ryanair има 4058 пилота, докато през 2011 г. те са били 2344. Според организацията обаче броят на напускащите всяка година е пораснал от 36-ма през 2011 г. до 718 през 2017 г. Това поражда и проблеми за самата Ryanair, която трябва да тренира все повече нови пилоти, с които да захранва и все по-големия брой свои полети. Компанията има планове да увеличи пътниците си двойно до 2024 г.

Всички тези проблеми естествено се отразяват и на точността. При Ryanair тя е спаднала до под 80% през първите две седмици на септември, което се дължи и на други фактори. Сред тях са климатични фактори, стачки в някои страни, забавяне при проверки. "След като редуцираме с по-малко от 2% общия си брой полети, отново ще възстановим процента си на точни полети до средното ниво от 90%", казват от компанията в изявление.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

Започва кандидатстването за академията "Иновация в действие" Започва кандидатстването за академията "Иновация в действие"

В петото издание на инициативата на "Солвей Соди" и "Аурубис" се засилва фокусът върху онлайн обучението

15 ное 2018, 453 прочитания

Уорън Бъфет купува дял от JPMorgan Chase за 4 млрд. долара Уорън Бъфет купува дял от JPMorgan Chase за 4 млрд. долара

Berkshire Hathaway вече има инвестиции в 14 финансови институции в страната

15 ное 2018, 603 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Toys 'R' Us поиска съдебна защита от кредитори

Финансовите резултати на търговеца на играчки продължават да се влошават

Защо "Гражданската отговорност" е обречена да поскъпва

И без решението на ВКС цената на застраховката е тръгнала нагоре

Бюджетният излишък: Милиард и едно излишни желания

За трета поредна година държавните финанси са на огромен плюс, а дебат как тези пари да се упарвляват смислено липсва

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Книга: Саймън Синек - "Лидерите винаги обядват последни"

Според Синек е важно един ръководител да избяга от статистиката

Бергман мания 2018

Сто години след рождението му Ингмар Бергман намира ново поколение публика за филмите си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Борисов иска да остане на власт, Тереза Мей осигури сделката за Brexit

Емисия

DAILY @7PM // 15.11.2018 Прочетете