С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 19 сеп 2017, 13:08, 20727 прочитания

Защо Ryanair отменя полети

Натовареността на пилотите на компанията я принуди да се откаже от част от планираните маршрути

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малко са компаниите, които могат да предизвикат хаос в цяла Европа с едно решение. Ирландската нискобюджетна авиолиния Ryanair определено успя, след като обяви, че отменя стотици полети през следващите два месеца заради грешка в графиците за отпуска на своите пилоти. Заради тази грешка тя ще отмени около 2% от общия си брой полети.

Ryanair излезе с изявление в края на миналата седмица, че ще бъдат отменени между 40 и 50 полета на ден до края на октомври. "Объркахме плановете за отпуските на пилотите ни и сега трябва да работим усилено, за да поправим тази грешка", коментира Кени Джейкъбс, маркетингов директор на компанията, в изявление.


Ирландската асоциация на пилотите (IALTA) пусна на сайта си обяснение откъде е дошъл проблемът.

Предимството на Ирландия

От IALTA обясняват, че всички компании работят по европейските регулации за време във въздуха, който контролира колко време може един пилот да прекара в кокпита. В случая става дума за ограничение от 100 часа за 28 дни, или общо 900 работни часа през календарната година.
Кои полети отпадат и какви права имат пътниците?

Между 40 и 50 полета на ден се отменят в следващите шест седмици, обявиха от авиокомпанията. Сред тях има няколко полета от Лондон до София и обратно. Първите и най-близки, които отпадат, са на 22 септември. Следват 28, 30 септември, 5, 7, 12, 14, 19, 21, 26 и 28 октомври. Пълният списък с отменени полети е на официалния сайт на Ryanair.

Повечето отменени полети са в най-натоварените точки като Лондон и Барселона, където компанията казва, че най-лесно може да прехвърли пътници на други полети.

Ако отменят полети след повече от 14 дни, компаниите не дължат обезщетение. В останалите случаи обаче се прилагат правилата на ЕС. Според тях пътникът има право на обезщетение от 250 евро за кратък полет, 440 за среден и 600 за дълъг. Освен това авиокомпанията трябва или да изплати изцяло парите за билета обратно до 7 дни, или да прехвърли пътника на най-близкия възможен полет. Ryanair категорично отказа да запазва места в конкурентни авиолинии.

През зимата и лятото натовареността на полетите е различна и така се получава струпване на часове през лятото, което се отразява зле на състоянието на пилотите. Всички европейски авиационни асоциации традиционно смятат, че календарната година започва от 1 януари, но има едно изключение - Ирландия, откъдето е и Ryanair. От 2003 г. насам Ryanair работи по схема, при която годината започва от 1 април – официалната одобрена дата от Ирландската авиационна асоциация (IAA).



Други европейски асоциации все още използват 1 януари за началната точка на календарната година, което дава предимство на Ryanair и другите ирландски авиолинии. Те нулират часовника си на 1 април, точно преди най-натоварения сезон. При всички останали европейски авиолинии пилотите вече имат три месеца време във въздуха. В резултат конкурентите на Ryanair имат по-малко часове, които да използват по време на интензивния летен сезон.

Ryanair използва и друга вратичка, която позволява на компанията да даде на част от екипажа си месец неплатен отпуск. Така компанията намалява броя на служителите и разходите по време на по-слабите месеци, но и вдига риска от натрупване на умора в пилотите си, правейки годината им 11 месеца. Фирмата има тенденция да кара пилотите си да работят възможно най-натоварено през лятото, когато много от тях изразходват целия си 900-часов лимит.

Тези ограничения винаги са били в действие, но са били интерпретирани по различен начин, преди да настъпи промяна в регулацията през 2014 г., която изисква всички календарни години в европейската авиация да започват от 1 януари. Ryanair твърди, че сега просто преминава от една схема в друга.

Проблемът с пилотите

Проблем се появява и когато някой от пилотите от ирландските авиолинии смени работата си и започне да работи по правилата на останалата част от Европа, тъй като тогава не е ясно каква е началната дата на календарната година и каква част от 900-те часа във въздуха пилотът е изразходвал. За пример - един пилот от Ryanair, който по-късно става част от easyJet, може да е приключил със своите 900 часа през март, когато е края на годината в Ирландия, но за Европа това е в началото на новата календарна година. Тези дупки все още не са затворени от регулаторните органи, въпреки че казусът бе повдигнат пред ирландските и европейски институции на няколко пъти и има очевидни последици върху здравето на пилотите, както и повдига въпроси относно безопасността на полетите.

В случая с Ryanair това води до сериозен ръст на напускащите пилоти през годината, твърди IALTA. В момента Ryanair има 4058 пилота, докато през 2011 г. те са били 2344. Според организацията обаче броят на напускащите всяка година е пораснал от 36-ма през 2011 г. до 718 през 2017 г. Това поражда и проблеми за самата Ryanair, която трябва да тренира все повече нови пилоти, с които да захранва и все по-големия брой свои полети. Компанията има планове да увеличи пътниците си двойно до 2024 г.

Всички тези проблеми естествено се отразяват и на точността. При Ryanair тя е спаднала до под 80% през първите две седмици на септември, което се дължи и на други фактори. Сред тях са климатични фактори, стачки в някои страни, забавяне при проверки. "След като редуцираме с по-малко от 2% общия си брой полети, отново ще възстановим процента си на точни полети до средното ниво от 90%", казват от компанията в изявление.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

КЗК в страната на петролните складове 1 КЗК в страната на петролните складове

Антимонополната комисия изследва детайлно базите за горива. Целите може да са две - най-накрая качествен анализ на пазара или предизборна проверка срещу "Лукойл" за злоупотреба с монопол

15 фев 2019, 1090 прочитания

Българският автопазар 2018: Повече дизел и нови коли Българският автопазар 2018: Повече дизел и нови коли

Старите коли над 20 години продължават да преобладават в българския автопарк, въпреки нарастването на продажбите на нови автомобили

15 фев 2019, 1234 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 5691 прочитания

15 фев 2019, 3222 прочитания

15 фев 2019, 3052 прочитания

15 фев 2019, 2913 прочитания

15 фев 2019, 2044 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Toys 'R' Us поиска съдебна защита от кредитори

Финансовите резултати на търговеца на играчки продължават да се влошават

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

Задава ли се нова ядрена надпревара

Оттеглянето на САЩ и Русия от договора за ракетите със среден и малък обсег ще подкопае най-вече сигурността на Европа

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Отрова в руската салата

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.02.2019 Прочетете