С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 19 сеп 2017, 13:08, 19307 прочитания

Защо Ryanair отменя полети

Натовареността на пилотите на компанията я принуди да се откаже от част от планираните маршрути

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малко са компаниите, които могат да предизвикат хаос в цяла Европа с едно решение. Ирландската нискобюджетна авиолиния Ryanair определено успя, след като обяви, че отменя стотици полети през следващите два месеца заради грешка в графиците за отпуска на своите пилоти. Заради тази грешка тя ще отмени около 2% от общия си брой полети.

Ryanair излезе с изявление в края на миналата седмица, че ще бъдат отменени между 40 и 50 полета на ден до края на октомври. "Объркахме плановете за отпуските на пилотите ни и сега трябва да работим усилено, за да поправим тази грешка", коментира Кени Джейкъбс, маркетингов директор на компанията, в изявление.

Ирландската асоциация на пилотите (IALTA) пусна на сайта си обяснение откъде е дошъл проблемът.

Предимството на Ирландия

От IALTA обясняват, че всички компании работят по европейските регулации за време във въздуха, който контролира колко време може един пилот да прекара в кокпита. В случая става дума за ограничение от 100 часа за 28 дни, или общо 900 работни часа през календарната година.
Кои полети отпадат и какви права имат пътниците?

Между 40 и 50 полета на ден се отменят в следващите шест седмици, обявиха от авиокомпанията. Сред тях има няколко полета от Лондон до София и обратно. Първите и най-близки, които отпадат, са на 22 септември. Следват 28, 30 септември, 5, 7, 12, 14, 19, 21, 26 и 28 октомври. Пълният списък с отменени полети е на официалния сайт на Ryanair.

Повечето отменени полети са в най-натоварените точки като Лондон и Барселона, където компанията казва, че най-лесно може да прехвърли пътници на други полети.

Ако отменят полети след повече от 14 дни, компаниите не дължат обезщетение. В останалите случаи обаче се прилагат правилата на ЕС. Според тях пътникът има право на обезщетение от 250 евро за кратък полет, 440 за среден и 600 за дълъг. Освен това авиокомпанията трябва или да изплати изцяло парите за билета обратно до 7 дни, или да прехвърли пътника на най-близкия възможен полет. Ryanair категорично отказа да запазва места в конкурентни авиолинии.

Още по темата

Lufthansa Technik разшири базата си за ремонт на самолети за 40 млн. евро

Германската компания е избрала София за център на обслужващи дейности на цялата група, като в звеното вече работят 550 служители

26 окт 2017

Пилоти от Ryanair настояват за двойно увеличение на заплатите

Те заплашват със стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени

25 окт 2017

Скритите проблеми на лоу-кост модела

Ryanair отмени нови 18 хил. полета между ноември и март, британската Monarch фалира, а в същото време Wizzair се разширява

7 окт 2017

Ryanair отмени още 18 хил. полета между ноември и март

През зимата няма да има полети от София до пет града

27 сеп 2017

Ryanair разкрива нова база в Бургас

Инвестицията е на стойност 100 млн. долара, а от 2018 г. компанията планира да обслужва десет маршрута от морския град

19 сеп 2017

Ryanair намалява ръчния багаж

Авиокомпанията понижава цената за пътуване с по-големи куфари

7 сеп 2017

Lufthansa иска да купи самолетите за дълги полети на Air Berlin

Голям интерес към активите на фалиралата германска авиолиния

30 авг 2017

Новите мерки за сигурност удължават чакането по летищата в Европа

Проверките на някои аерогари може да отнемат до 4-5 часа

3 авг 2017

През зимата и лятото натовареността на полетите е различна и така се получава струпване на часове през лятото, което се отразява зле на състоянието на пилотите. Всички европейски авиационни асоциации традиционно смятат, че календарната година започва от 1 януари, но има едно изключение - Ирландия, откъдето е и Ryanair. От 2003 г. насам Ryanair работи по схема, при която годината започва от 1 април – официалната одобрена дата от Ирландската авиационна асоциация (IAA).



Други европейски асоциации все още използват 1 януари за началната точка на календарната година, което дава предимство на Ryanair и другите ирландски авиолинии. Те нулират часовника си на 1 април, точно преди най-натоварения сезон. При всички останали европейски авиолинии пилотите вече имат три месеца време във въздуха. В резултат конкурентите на Ryanair имат по-малко часове, които да използват по време на интензивния летен сезон.

Ryanair използва и друга вратичка, която позволява на компанията да даде на част от екипажа си месец неплатен отпуск. Така компанията намалява броя на служителите и разходите по време на по-слабите месеци, но и вдига риска от натрупване на умора в пилотите си, правейки годината им 11 месеца. Фирмата има тенденция да кара пилотите си да работят възможно най-натоварено през лятото, когато много от тях изразходват целия си 900-часов лимит.

Тези ограничения винаги са били в действие, но са били интерпретирани по различен начин, преди да настъпи промяна в регулацията през 2014 г., която изисква всички календарни години в европейската авиация да започват от 1 януари. Ryanair твърди, че сега просто преминава от една схема в друга.

Проблемът с пилотите

Проблем се появява и когато някой от пилотите от ирландските авиолинии смени работата си и започне да работи по правилата на останалата част от Европа, тъй като тогава не е ясно каква е началната дата на календарната година и каква част от 900-те часа във въздуха пилотът е изразходвал. За пример - един пилот от Ryanair, който по-късно става част от easyJet, може да е приключил със своите 900 часа през март, когато е края на годината в Ирландия, но за Европа това е в началото на новата календарна година. Тези дупки все още не са затворени от регулаторните органи, въпреки че казусът бе повдигнат пред ирландските и европейски институции на няколко пъти и има очевидни последици върху здравето на пилотите, както и повдига въпроси относно безопасността на полетите.

В случая с Ryanair това води до сериозен ръст на напускащите пилоти през годината, твърди IALTA. В момента Ryanair има 4058 пилота, докато през 2011 г. те са били 2344. Според организацията обаче броят на напускащите всяка година е пораснал от 36-ма през 2011 г. до 718 през 2017 г. Това поражда и проблеми за самата Ryanair, която трябва да тренира все повече нови пилоти, с които да захранва и все по-големия брой свои полети. Компанията има планове да увеличи пътниците си двойно до 2024 г.

Всички тези проблеми естествено се отразяват и на точността. При Ryanair тя е спаднала до под 80% през първите две седмици на септември, което се дължи и на други фактори. Сред тях са климатични фактори, стачки в някои страни, забавяне при проверки. "След като редуцираме с по-малко от 2% общия си брой полети, отново ще възстановим процента си на точни полети до средното ниво от 90%", казват от компанията в изявление.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10% 1 Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10%

Четвъртата най-голяма американска банка предприема мерките поради финансови затруднения

22 сеп 2018, 709 прочитания

Вкусът се възпитава Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

21 сеп 2018, 923 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Toys 'R' Us поиска съдебна защита от кредитори

Финансовите резултати на търговеца на играчки продължават да се влошават

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете