Акциите на Nvidia достигнаха рекордно ниво
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Акциите на Nvidia достигнаха рекордно ниво

Акциите на Nvidia достигнаха рекордно ниво

Анализаторите са убедени, че цената ще продължи да расте - въпросът е до колко

Йоан Запрянов
4414 прочитания

© Mike Blake


Акциите на производителя на чипове Nvidia достигнаха за втори пореден ден до ново рекордно ниво, пише Reuters. Причината е във все по-голямото доверие на Уолстрийт към компаниите, разработващи технологията за добавена реалност и изкуствен интелект (AI). Nvidia, чиито акции се търгуваха за около 23 долара през 2015 г., в момента държи цена от 190 долара за акция, като според голяма част от анализаторските фирми цената ще надмине 200 долара за акция до края на годината.

Основният фокус на инвеститорите е върху добавената реалност, където Nvidia отбелязва сериозен прогрес. "Нашето усещане е, че инвеститорите подценяват силата на добавената реалност и това какъв е размерът на потенциалния пазар", коментира анализаторът на Evercore Си Джей Мюз в бележка към своите клиенти. Най-известният пример за добавена реалност е играта Pokemon GO, която стана масов международен хит през лятото на 2016 г. Въпреки че нейната популярност намаля рязко, тя показа на голяма част от аудиторията възможностите на добавената реалност и пазара.

Растежът на Nvidia

Nvidia е известна преди всичко с компютърните си видеокарти и чипове, но сега компанията се насочва към по-нови технологии, включително и добавена реалност, облачни услуги и чипове за автономни коли. Разширението на портфолиото на компанията се приема повече от добре от инвеститорите, които приемат Nvidia за един от лидерите в сектора с чипове. Анализаторът от Bank of America Вивек Аря посочи Nvidia като най-важната компания за инвестиране на борсата заради "безпрецедентната трансформация от традиционни компютърни чипове и лидер в гейминг индустрията до облачни услуги, автомобилната индустрия и суперкомпютри".

Според Аря цената на Nvidia ще достигне до 210 долара за акция. От Bank of America обаче дори не са най-големите оптимисти относно акциите на фирмата – според Evercore ISI цената на акциите ще достигне 250 долара. Целият Уолстрийт, изглежда, приема добре растежа на Nvidia, като 22 от 38 анализаторски агенции препоръчват купуването на акции, 12 са неутрални и 4 смятат, че компанията е надценена, сочат данните на Thomson Reuters.

Към автомобилния сектор

Наред с разработването на технологии за добавена реалност Nvidia влезе през тази година и в няколко партньорства, които разшириха портфолиото на фирмата към автомобилния сектор. Целта на компанията е да помогне на производителите на коли да започнат производството на безопасни автономни автомобили. През май Nvidia обяви партньорството си с Toyota, вторият най-голям производител на коли в света за 2016 г. Японската компания ще използва именно технологията на Nvidia за AI, за да стигне по-бързо до работеща самоуправляема система.

Акциите на производителя на чипове Nvidia достигнаха за втори пореден ден до ново рекордно ниво, пише Reuters. Причината е във все по-голямото доверие на Уолстрийт към компаниите, разработващи технологията за добавена реалност и изкуствен интелект (AI). Nvidia, чиито акции се търгуваха за около 23 долара през 2015 г., в момента държи цена от 190 долара за акция, като според голяма част от анализаторските фирми цената ще надмине 200 долара за акция до края на годината.

Основният фокус на инвеститорите е върху добавената реалност, където Nvidia отбелязва сериозен прогрес. "Нашето усещане е, че инвеститорите подценяват силата на добавената реалност и това какъв е размерът на потенциалния пазар", коментира анализаторът на Evercore Си Джей Мюз в бележка към своите клиенти. Най-известният пример за добавена реалност е играта Pokemon GO, която стана масов международен хит през лятото на 2016 г. Въпреки че нейната популярност намаля рязко, тя показа на голяма част от аудиторията възможностите на добавената реалност и пазара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.