Фабриката за хартия в Костенец - между експлозията и застрахователя

Девет месеца след авария със щета за над 20 млн. евро компанията съкращава повечето от работниците

Фабриката за хартия изнася три четвърти от продукцията си
Фабриката за хартия изнася три четвърти от продукцията си
Фабриката за хартия изнася три четвърти от продукцията си    ©  Мария Съботинова
Фабриката за хартия изнася три четвърти от продукцията си    ©  Мария Съботинова
Над 150 от общо 180 работници в понеделник получиха едномесечни предизвестия за съкращаване.

Девет месеца след огромна експлозия, която е разрушила сградата и машините на фабриката за хартия в Костенец, тя е принудена да съкрати почти целия си персонал. Причината - застраховката, която трябва да покрие щетата от над 20 млн. евро, все още не е изплатена.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 12

    Да живее застраховането! После да не вземат да се заоплакват пак, че никой не искал да се застрахова...

    Така де - фабриката явно не е успяла да изтегли кредит за ремонтни дейности, иначе щеше да преживее кризата и да изчака разплащането, но явно има и други фактори..

    Нередност?
  • 2
    elena.katinarova avatar :-|
    elena.katinarova
    • - 5
    • + 3

    Хахаха, типично мнение на човек, който нищо не разбира от застраховане. Знаеш ли при какви условия е сключена полица, знаеш ли дали това е покрит риск по полицата, въобще знаеш ли нещо по казуса? Сигурен съм че не, но е най - лесно да се каже Застрахователя не плаща какво ще се застраховам. Призовавам всеки, когато прави своята полица да чете какво застрахова, предварително да се ограмоти и да пита каквото не му е ясно, а не после да се вайка защо не му се изплаща обезщетение.
    Нямам нищо общо с Алианц!

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#2] от "elena.katinarova":

    Ами нали затова е застраховка - за да си получиш парите после. Какво общо има за какво се е застраховал в случая - парите на фирмата се бавят, защото експертите с месеци "изясняват обстоятелства". Да не би случайно гърмежът да е предизвикал трусове, пък трусовете нали не са застраховани, да мине без плащане (примерно). Айде моля Ви се...

    Вие като предлагате полици само за някои неща, какво очаквате? Горките хора в САЩ, дето сега откриват, че не са се баш застраховали срещу ураган, щото щетите им настъпили заради наводнение...причинено от урагана.

    Докато така се бъзикате с житейската логика, не можете да очаквате всеки да е луд да се застрахова. Пари на вятъра.

    Нередност?
  • 4
    elena.katinarova avatar :-|
    elena.katinarova
    • - 3
    • + 2

    Да, застраховката се прави, за да се получиш обезщетение, когато събитията се изяснят и те отговарят на покритията в полицата. Полицата е договор, а когато подписваш договор трябва да си много осторежен. И не на последно място всеки гледа да му е евтино, а не мисли че премията се формира на база на покритите рискове. А когато спестяваш може да се окаже, че си направил грешка. И пак казвам не може да говорим при положение, че не знаем какво е събитието и как е настъпило. Явно щом и за САЩ си компетентен излизам от спора, тъй като ще го правим за спорта и няма да стигнем до никъде.
    И един съвет - преосмисли мнението си за застраховането. На Запад хората не са по - глупави от нас нали, а се застрахова всичко и то на много по - високи цени отколкото тук

    Нередност?
  • 5
    korki avatar :-|
    Krasimir Koev
    • + 7

    Бях наскоро точно в това застрахователно дружество - исках да си застраховам имота - Предложиха ми полица , при която моя адвокат искаше да се впишат няколко промени.Те отказаха,с МОТИВА,че това са печатни бланки и не могат да променят условията.Което е лъжа разбира се. Теглих им една и си тръгнах,Така ,че много много внимателно четете какво подписвате - а ако не разбирате - задължително с авокат!!!!

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#4] от "elena.katinarova":

    Не, г-жо Катинарова. Застрахователите са задължени по закон да подхождат с грижата на добър търговец. Клиентът не трябва да е осторожен, той трябва да бъде информиран от вашите търговци. Какъв е смисълът да подписваш договор с някого, когото подозираш от самото начало?

    Истинското осторожие идва, като трябва да се заплаща застраховка. Ако може случайно да се намери запетайка, която да доведе до незаплащане, тя ще бъде използвана. После се оплаквай на арменския поп.

    На Запад хората явно са доста глупави, за да си застраховат къщата, да я наводни урагана и да не получат нищо. Съвети от корпоративни дронове не приемам. Не виждам обективност в мнението Ви.

    Нередност?
  • 7
    toyaga_ avatar :-|
    toyaga_

    Не съм запознат със случая и детайлите около полицата и събитието, но във връзка с коментарите по-горе - да приемем, че компанията е решила да сключи полица, покриваща пожар и природни бедствия. Ако имуществото й пострада вследствие терористичен акт, Застрахователят няма основание на изплаща обезщетение. Изречения от сорта на "аз имам застраховка, значи застрахователят трябва да плати" са пълна глупост и говорят за пълната липса на застрахователна и финансова култура у българите. В допълнение, застрахователните компании не са благотворителни дружества...

    Нередност?
  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    До коментар [#7] от "toyaga_":

    Пожарите вървят с експлозиите, имплозиите и всякакви простотии. Що за терористичен акт в фабрика за хартия. Може би Бареков е станал паравоенен? Хайде моля ви се...

    Застрахователите се правят на улави и изключват тук там някои рискове, а после ти излизаш виновен. Да хванат да си изчислят какви са рисковете и да предложат нормална оферта. Не са благотворителни дружества, но трудовият закон ги задължава да подходят към клиентите си с грижата на добър търговец. Злонамерените действия се случват както при изготвяне на предложението, така и при осигурително събитие. Който е ходил да си разказва за майчиното мляко пред застраховател, знае.

    Нередност?
Нов коментар