С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 21 сеп 2017, 13:32, 15471 прочитания

Испански, от Пловдив

Каталунският производител на спортна екипировка Santin Digital ще вложи 300 хил. евро в нов завод за печат върху текстил в Пловдив

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко

- Каталунският производител на спортна екипировка Santin Digital планира да отвори завод в България, защото доставките ще са по-бързи в сравнение с Мароко.

- Компанията първо ще вложи 300 хил. евро в нова фабрика под наем за печат върху текстил в Пловдив.

- В местния бизнес ще бъдат заети 50 - 60 души, като продуктите ще са от по-висок клас за марки като Kappa, Uhlsport, Spalding и за търговци, продаващи на спортни клубове.
Да си купите дреха от международна марка и да откриете в нея етикет с надпис "Произведено в България" отдавна не е рядкост. До няколко месеца такива ще могат да се намират и в екипите на доста спортни тимове из Европа. Ще ги произвежда испанската компания Santin Digital, която се подготвя да отвори завод в страната. В него ще бъдат инвестирани 300 хил. евро и ще работят 50 - 60 души.

Дружеството се занимава с т.нар. сублимационен печат върху текстил, при който избраните и подготвени с графична програма цветове и изображения се прехвърлят върху плата – основно полиестерен – посредством специална трансферна хартия. Тази техника позволява индивидуализиране на дизайните според желанията на клиента. След отпечатването отделните елементи – например ръкави, якички, лицева част и гръб при тениските – се зашиват един за друг.


В момента производството на Santin Digital е в мароканския град Танжер, а плановете на компанията са да премести част от него в Пловдив. Това ще й позволи да скъси осезаемо сроковете за доставка към клиентите си, а по-този начин да спечели и конкурентно предимство спрямо китайските производители в сектора.

Ускорение от България

Изборът на България идва логично с оглед на дългогодишните традиции на страната в текстилната и шивашката индустрия, посочва пред "Капитал" основателят и изпълнителен директор на Santin Digital Жоан Менчеро. Значителен плюс е и по-ниската цена на труда в сравнение със западноевропейските пазари. Може би най-същественият за компанията фактор обаче е това, че страната е част от Европейския съюз.



Фабриката на Santin Digital в Танжер, Мароко

Фабриката на Santin Digital в Танжер, Мароко

[Santin Digital]
"Имаме фабрика в Мароко, но това, че страната не е в ЕС, е проблем за нас", разказва мениджърът. От 2000 г. африканската държава има сключено споразумение за асоцииране с икономическия блок, с което беше създадена и зона за свободна търговия, и това позволява на дружества като Santin да спестят някои данъчни разходи при производството си там – "при внасянето на готови стоки обратно в Испания плащаме ДДС само за използвания труд", обяснява Менчеро. Проблемът обаче идва при митническото освобождаване на стоките, което по думите му обикновено отнема 4-5, понякога 6 дни.


"Ние произвеждаме предимно за търговци на дребно, които след това продават стоките ни на спортните клубове, и когато те правят поръчки, обикновено имат нужда от готовите продукти спешно. А транспортът ни от Мароко е веднъж седмично. Ето защо ни е необходима друга фабрика, с която да можем да бъдем много по-ефективни в това отношение", посочва мениджърът.

Испанската компания специализира в т.нар. сублимационен печат върху текстил, при който избраните цветове и изображения се прехвърлят върху плата чрез специална трансферна хартия. След отпечатването им отделните елементи се зашиват един за друг.

[Santin Digital]
Адрес 4000


Така постепенно се стига до идеята за отваряне на нова фабрика – в България. От няколко месеца Santin DIgital активно търси служители чрез обяви в местни сайтове за работа. Обявените за момента позиции са за технолог и графичен дизайнер, а от обявите става ясно, че набелязаното място за новото производство е Пловдив.

И докато все повече компании от региона споделят, че основната трудност, с която се сблъскват в дейността си, е намирането на качествена работна ръка, Менчеро твърди, че практически липсващата в града и околностите безработица не го притеснява. Амбицията му е да привлича хора "с много добро заплащане" – според обявите става дума за заплати от порядъка на 1800 лв. месечно след облагане за технолог и 1000 лв. за графичен дизайнер.

"Вече сме направили първата селекция на ключови хора, които ще работят в България, като продължаваме да водим разговори с хора, които да назначим на ключови позиции в страната", обяснява той. Плановете са първоначално дейността тук да започне с по-малък брой хора, като в крайна сметка се предвижда в местната фабрика да бъдат заети 50 - 60 души. "В момента имаме нужда да произвеждаме около 3000 единици продукция седмично в България", посочва инвеститорът. "Не става дума за автоматизирано изрязване и зашиване на отделни елементи, а за отпечатване на дрехите една по една", обяснява той.

Плановете за страната

За новата си фабрика испанската компания търси да наеме производствено помещение от около 1000 кв.м. През първата седмица на октомври мениджърите на Santin ще бъдат в България за провеждащото се в София изложение за печатни и рекламни комуникации в COPI‘S, както и за да оглеждат евентуални подходящи локации за новото си производство в Пловдив. В него първоначално ще бъдат вложени 300 хил. евро, уточнява Менчеро.

"Искаме да изградим в България фабрика за продукти с по-високо качество", обяснява той, като уточнява, че производството в Танжер също ще бъде запазено.

Мениджърският екип, който ще работи в Пловдив, ще е смесен. "По отношение на шивашката дейност мениджърите ще са български, а за печата и сублимацията, където е нашата експертиза, ще бъдат испански", разказва инвеститорът.

Произведените в България спортни стоки ще бъдат насочвани към досегашните пазари на компанията, която работи предимно с клиенти от Франция и Великобритания. "По отношение на спортовете нашата специалност е ръгби, а Франция е номер 2 в света по брой играчи на ръгби след Великобритания", посочва Менчеро. Спортът е особено популярен именно в баските, окситанските и каталонските области в граничните райони между Франция и Испания. Което дава на базираната в каталунския град Жирона Santin Digital добра изходна позиция за работа на френския пазар. По думите на създателя на компанията бизнесът й цяло е експортно ориентиран и много малка част от производството се продава в Испания, където пазарът е силно конкурентен. Иначе извън основните дестинации Франция и Великобритания дружеството изнася и в страни като Ирландия, Белгия, Холандия, Германия, Швеция.

"Работим с два основни типа клиенти. Едната основна група са брандове, предимно от среден клас, като Kappa, Uhlsport, Spalding и др. Специалността ни обаче по-скоро е работата с търговци на дребно, които продават на спортните клубове в собствените си региони – за тях за произвеждаме под техни брандове. Нямаме собствени марки", разказва още Менчеро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1356 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 3 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 1859 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Мобилтел" ще работи под бранда А1

Компанията майка Telekom Austria преименува всичките си регионални марки в една

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10