Да преоткриеш електричеството

На автомобилното изложение във Франкфурт гигантите в автосектора не криеха големите си амбиции за електромобилите

Човечеството отново откри електричеството. Или поне с такова впечатление бихте останали, ако следите новините около автомобилния бранш. Все повече производители на коли се фокусират върху това да имат по-широко портфолио от електромобили, да бъдат по-зелени и, разбира се, да споменават все по-рядко думите дизел и бензин - с особена тежест това важи за дизела. Вземете цялата тази приповдигната реторика, добавете най-новите технологии в бранша и ще получите автоизложението във Франкфурт, където гигантите в индустрията представиха визията си за следващите поне десет години.

Най-големият иноватор в сектора - Tesla, не присъства на форума, но това не попречи духът на Илън Мъск да се усеща навсякъде по време на представянията. Tesla започна масовата електрическа революция на колите, но едва ли тя ще е тази, която ще я завърши. Досега фирмата беше основният играч в сектора, но всичко се променя с много бързи темпове. Volkswagen, най-големият автомобилен производител в света за 2016 г., както и една от основните причини за анатемосването на думата дизел, ще добави към портфолиото си 50 изцяло електрически модела до 2025 г. Общо 250 коли на компанията ще бъдат хибридни или изцяло електрически до 2030 г., което ще й струва 70 млрд. долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    damianrm1 avatar :-P
    damianrm1
    • - 2
    • + 6

    "Правителствата отдавна настояват за автомобили с по-малко вредни емисии. "

    Ами що не погледнете природния газ? Замърсява 10 пъти по-малко от бензина и дизела и е добър преходен вариант! Тия ел. автомобили - докато прозиведат батерията-замъсяват за 5 или 8 год. напред, а после след 10 год. заминават. Още популизъм е това с ел. тока, още 10-15 год. има докато се стигне дотам ...

    Нередност?
  • 2
    gimi avatar :-|
    Мавродинов
    • - 2
    • + 6

    Има и други евтини алтернативи на фосилните горива. Пневматични двигатели за градски коли. Ами изоставения проект за водорода? А иначе електрическия автомобил не трябва да е много скъп, защото частите му са много по-малко! Но не мога да се начудя, защо се хвърлят да правят ел.коли с мощности 250 300 конски сили, но с преходи до 300 км. Могат да правят мощност 150-200 конски сили, но да увеличат пробега. Когато направят пробега колкото един резервоар гориво - до 700-800 км., това ще е напълно достатъчно. Караш 700 км, спиш, зареждаш и продължаваш.

    Нередност?
  • 3
    venziko avatar :-|
    venziko
    • - 1
    • + 2

    Електрическите коли са много добри и те са бъдещето на транспорта. истински фойерверк ще бъдат https://www.youtube.com/watch?v=vCBR5qW6Tf0

    Нередност?
  • 4
    kamenvasilev avatar :-|
    kamenvasilev
    • + 1

    До коментар [#1] от "damianrm1":

    В самите изследвания, откъдето се взема избирателно твърдението за замърсяването при производството на батерии, има много условности и неясноти, някои от които които авторите им коректно отбелязват http://www.ivl.se/download/18.5922281715bdaebede95a9/1496136143435/C243.pdf. Използването на природен газ пак има емисии в точката на използване, макар и по-ниски от бензина и дизела, и не решава проблема с ниската енергийна ефективност на двигателите с вътрешно горене.

    Нередност?
  • 5
    inspektora avatar :-P
    inspektora
    • + 2

    Още Ленин е казал как ще стигнем комунизма - "Съветска власт плюс пълна електрификация ..."
    Сега само електрификацията остана ... ))

    Нередност?
  • 6
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    Ще я доживея тая революция или поне се надявам. Щом електровелосипеда ми разреши проблема с придвижването из града още преди пет години, значи и с кола за извънграда е възможно. Скорост не търся, 100 км/ч са ми предостатъчни, 500 км дистанция с едно зареждане е максимума, който ме устройства. Имам къде да си държа и зареждам колата - еми хайде, очаквам оферти. И знам, че много други хора мислят и ще направят като мен, ще се промени света, неизбежно е. И предпочитам да участвам, отколкото да гледам от страни и да плюя по електромобилоте...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал