Алехандро Платер, изпълнителен и оперативен директор на TAG
Kомпанията майка на най-големия български мобилен оператор "Мобилтел" - Telekom Austria Group (TAG), обяви, че ще прекръсти всичките си подразделения в региона на А1. В официално изявление от групата съобщиха, че целта на ребрандирането е да предоставят едно и също изживяване и оферти на всичките си 24 млн. клиенти в седем държави. Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености.
TAG притежава мобилни оператори, които са под бранда A1, единствено в Австрия и Словения. В Беларус те са под името velcom, в Хърватия – Vipnet, Vip mobile и one.Vip са съответно брандовете в Сърбия и Македония, а в България "Мобилтел". В официално съобщение на сайта на австрийската компания се посочва още, че решението за ребрандиране се базира на задълбочен анализ на пазарната среда и възприятието на A1 като силна международна марка в областта на информационните и телекомуникационните технологии – мобилни, фиксирани, телевизионни, облачни и дейта услуги.
"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар. В момента дори собствените ни компании в групата работят под десет различни бранда. Което още повече подчертава нуждата да се инвестират усилия в едно силно общо пазарно присъствие", заяви изпълнителният и оперативен директор на TAG Алехандро Платер.
От TAG очакват премениването към общия бранд A1 и в отделните държави и амортизацията на локалните марки да се отразят на нетните резултати на групата до 2019 г. От компанията, която е част от конгломерата на Карлос Слим America Movil, обявиха, че марките се оценяват на 350 млн. евро в края на миналата година. До края на първото тримчесечие на 2018 г. половината от тази сума ще бъде отписана.
От "Мобилтел" коментираха за медиите, че ребрандирането е следствие от разширяването на услугите на TAG след придобиването на редица доставчици на фиксирани услуги в различните държави, като за да бъдат интегрирани, компаниите в групата имат нужда от препозициониране и ново предложение за клиентите .
На българския пазар
Ребрандирането на "Мтел" в А1 България ще включва цялостна промяна на компанията, освен смяна на името и логото на телекома от компанията ще предлагат в допълнение нови услуги и продукти, по-качествена мрежа и още по-добро ниво на обслужване на клиентите. "То [ребрандирането] ще ни даде възможност да използваме силния бранд А1, за да се превърнем в един изцяло интегриран и конвергентен доставчик на телекомуникационни услуги, който използва всички синергии и предимства на това да е част от една от най-големите корпорации в света, за да отговори на очакванията на клиентите си в дигиталната ера", коментираха от "Мобилтел".
Преминаването на "Мобилтел" към бранда A1 вероятно ще се отрази и върху новите телевизионни спортни канали, с които в началото на годината телекомът навлезе на пазара на разпространение на собствено телевизионно съдържание. Два от тях към момента носят името на бранда –Mtel Sport 1, Mtel Sport 2, а третият е EDGEsport.
Спрямо другите пазари, на които оперира Telekom Austria Group, България се нарежда на трето място след Австрия и Хърватия по отчетени приходи за първото полугодие не 2017 г. Според официалния отчет на групата те се равняват на 206.8 млн. евро, или с 5% повече в сравнение със същия период година по-рано.
История на промените
Брандът на "Мобилтел" "Мтел" е най-дълго просъществувалият на българския телекомуникационен пазар. Само в началото си търговската марка беше "Цитрон". През 2012 г. компанията инвестира значителни суми в ново лого и изцяло променена визия. През подобни трансформации вече преминаха другите два големи телекома - "Теленор България" и БТК. Преди норвежкия си собственик вторият най-голям мобилен оператор беше част от гръцката Comsote и работеше под марката "Глобул". В един момент гръцката група също искаше да преименува всичките си подразделения на Сosmote, но се отказа. От своя страна БТК първо оперираше под бранда "Вивател", а през 2009 г. обедини стационарните и мобилните си операции и ги ребрандира под общото име "Виваком".
Алехандро Платер, изпълнителен и оперативен директор на TAG
8 коментара
Защо ли си мисля, че смяната на името ще отнеме доста дълго време и Мтел ще направи всичко възможно да забави този процес. За добро или лошо Мтел е един от най-разпознаваемите брандове и голяма част от клиентите им са към тях просто по инерция или защото така са свикнали.
До коментар [#1] от "viktor_k":
Има ли някаква разумна причина да използвате думата "бранд" вместо "търговска марка" или просто сте повлиян от наложилия се модерен лесно-смилаем жаргон в съвременните масови медии?
За голяма компания поддържането на различни имена е излишен разход при положение че са еднакви като дейност.
Ментел е най-разпознаваемо ...
Идиотско решение. Разбирам да беше некаква световноизвестна марка, или поне по-благозвучна, а то А1 - звучи ужасно, имаше такава телевизия в Македония навремето.
Не може ли другите телекоми в групата да се преименуват на Мтел, вместо А1
При нас трябва да е А0
За нас винаги ще си останат Ментел. Ще ги държим в сърцата си!
ПС: Само да не сменят пак билинг системата, моля.