"Мобилтел" ще работи под бранда А1
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Мобилтел" ще работи под бранда А1

"Мобилтел" ще работи под бранда А1

Компанията майка Telekom Austria преименува всичките си регионални марки в една

20475 прочитания

© Цветелина Белутова


Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености
"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар."

Алехандро Платер, изпълнителен и оперативен директор на TAG

Kомпанията майка на най-големия български мобилен оператор "Мобилтел" - Telekom Austria Group (TAG), обяви, че ще прекръсти всичките си подразделения в региона на А1. В официално изявление от групата съобщиха, че целта на ребрандирането е да предоставят едно и също изживяване и оферти на всичките си 24 млн. клиенти в седем държави. Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености.

TAG притежава мобилни оператори, които са под бранда A1, единствено в Австрия и Словения. В Беларус те са под името velcom, в Хърватия – Vipnet, Vip mobile и one.Vip са съответно брандовете в Сърбия и Македония, а в България "Мобилтел". В официално съобщение на сайта на австрийската компания се посочва още, че решението за ребрандиране се базира на задълбочен анализ на пазарната среда и възприятието на A1 като силна международна марка в областта на информационните и телекомуникационните технологии – мобилни, фиксирани, телевизионни, облачни и дейта услуги.

"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар. В момента дори собствените ни компании в групата работят под десет различни бранда. Което още повече подчертава нуждата да се инвестират усилия в едно силно общо пазарно присъствие", заяви изпълнителният и оперативен директор на TAG Алехандро Платер.

От TAG очакват премениването към общия бранд A1 и в отделните държави и амортизацията на локалните марки да се отразят на нетните резултати на групата до 2019 г. От компанията, която е част от конгломерата на Карлос Слим America Movil, обявиха, че марките се оценяват на 350 млн. евро в края на миналата година. До края на първото тримчесечие на 2018 г. половината от тази сума ще бъде отписана.

От "Мобилтел" коментираха за медиите, че ребрандирането е следствие от разширяването на услугите на TAG след придобиването на редица доставчици на фиксирани услуги в различните държави, като за да бъдат интегрирани, компаниите в групата имат нужда от препозициониране и ново предложение за клиентите .

На българския пазар

Ребрандирането на "Мтел" в А1 България ще включва цялостна промяна на компанията, освен смяна на името и логото на телекома от компанията ще предлагат в допълнение нови услуги и продукти, по-качествена мрежа и още по-добро ниво на обслужване на клиентите. "То [ребрандирането] ще ни даде възможност да използваме силния бранд А1, за да се превърнем в един изцяло интегриран и конвергентен доставчик на телекомуникационни услуги, който използва всички синергии и предимства на това да е част от една от най-големите корпорации в света, за да отговори на очакванията на клиентите си в дигиталната ера", коментираха от "Мобилтел".

Преминаването на "Мобилтел" към бранда A1 вероятно ще се отрази и върху новите телевизионни спортни канали, с които в началото на годината телекомът навлезе на пазара на разпространение на собствено телевизионно съдържание. Два от тях към момента носят името на бранда –Mtel Sport 1, Mtel Sport 2, а третият е EDGEsport.

Спрямо другите пазари, на които оперира Telekom Austria Group, България се нарежда на трето място след Австрия и Хърватия по отчетени приходи за първото полугодие не 2017 г. Според официалния отчет на групата те се равняват на 206.8 млн. евро, или с 5% повече в сравнение със същия период година по-рано.

История на промените

Брандът на "Мобилтел" "Мтел" е най-дълго просъществувалият на българския телекомуникационен пазар. Само в началото си търговската марка беше "Цитрон". През 2012 г. компанията инвестира значителни суми в ново лого и изцяло променена визия. През подобни трансформации вече преминаха другите два големи телекома - "Теленор България" и БТК. Преди норвежкия си собственик вторият най-голям мобилен оператор беше част от гръцката Comsote и работеше под марката "Глобул". В един момент гръцката група също искаше да преименува всичките си подразделения на Сosmote, но се отказа. От своя страна БТК първо оперираше под бранда "Вивател", а през 2009 г. обедини стационарните и мобилните си операции и ги ребрандира под общото име "Виваком".

Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености
"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар."

Алехандро Платер, изпълнителен и оперативен директор на TAG

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    viktor_k avatar :-?
    viktor_k

    Защо ли си мисля, че смяната на името ще отнеме доста дълго време и Мтел ще направи всичко възможно да забави този процес. За добро или лошо Мтел е един от най-разпознаваемите брандове и голяма част от клиентите им са към тях просто по инерция или защото така са свикнали.

  • 2
    dc_ken avatar :-|
    dc_ken

    До коментар [#1] от "viktor_k":

    Има ли някаква разумна причина да използвате думата "бранд" вместо "търговска марка" или просто сте повлиян от наложилия се модерен лесно-смилаем жаргон в съвременните масови медии?

  • 3
    aussie avatar :-|
    aussie

    За голяма компания поддържането на различни имена е излишен разход при положение че са еднакви като дейност.

  • 4
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov

    Ментел е най-разпознаваемо ...

  • 5
    lfn29533063 avatar :-|
    lfn29533063

    Идиотско решение. Разбирам да беше некаква световноизвестна марка, или поне по-благозвучна, а то А1 - звучи ужасно, имаше такава телевизия в Македония навремето.

  • 6
    antoni avatar :-P
    Бай Гадьо

    Не може ли другите телекоми в групата да се преименуват на Мтел, вместо А1

  • 7
    jonson avatar :-|
    jonson

    При нас трябва да е А0

  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    За нас винаги ще си останат Ментел. Ще ги държим в сърцата си!

    ПС: Само да не сменят пак билинг системата, моля.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK