// K2: Бизнесът / Компании
"Мобилтел" ще работи под бранда А1
Компанията майка Telekom Austria преименува всичките си регионални марки в една
Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености |
"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар." Алехандро Платер, изпълнителен и оперативен директор на TAG |
TAG притежава мобилни оператори, които са под бранда A1, единствено в Австрия и Словения. В Беларус те са под името velcom, в Хърватия – Vipnet, Vip mobile и one.Vip са съответно брандовете в Сърбия и Македония, а в България "Мобилтел". В официално съобщение на сайта на австрийската компания се посочва още, че решението за ребрандиране се базира на задълбочен анализ на пазарната среда и възприятието на A1 като силна международна марка в областта на информационните и телекомуникационните технологии – мобилни, фиксирани, телевизионни, облачни и дейта услуги.
От TAG очакват премениването към общия бранд A1 и в отделните държави и амортизацията на локалните марки да се отразят на нетните резултати на групата до 2019 г. От компанията, която е част от конгломерата на Карлос Слим America Movil, обявиха, че марките се оценяват на 350 млн. евро в края на миналата година. До края на първото тримчесечие на 2018 г. половината от тази сума ще бъде отписана.
От "Мобилтел" коментираха за медиите, че ребрандирането е следствие от разширяването на услугите на TAG след придобиването на редица доставчици на фиксирани услуги в различните държави, като за да бъдат интегрирани, компаниите в групата имат нужда от препозициониране и ново предложение за клиентите .
На българския пазар
Ребрандирането на "Мтел" в А1 България ще включва цялостна промяна на компанията, освен смяна на името и логото на телекома от компанията ще предлагат в допълнение нови услуги и продукти, по-качествена мрежа и още по-добро ниво на обслужване на клиентите. "То [ребрандирането] ще ни даде възможност да използваме силния бранд А1, за да се превърнем в един изцяло интегриран и конвергентен доставчик на телекомуникационни услуги, който използва всички синергии и предимства на това да е част от една от най-големите корпорации в света, за да отговори на очакванията на клиентите си в дигиталната ера", коментираха от "Мобилтел".
Преминаването на "Мобилтел" към бранда A1 вероятно ще се отрази и върху новите телевизионни спортни канали, с които в началото на годината телекомът навлезе на пазара на разпространение на собствено телевизионно съдържание. Два от тях към момента носят името на бранда –Mtel Sport 1, Mtel Sport 2, а третият е EDGEsport.
Спрямо другите пазари, на които оперира Telekom Austria Group, България се нарежда на трето място след Австрия и Хърватия по отчетени приходи за първото полугодие не 2017 г. Според официалния отчет на групата те се равняват на 206.8 млн. евро, или с 5% повече в сравнение със същия период година по-рано.
История на промените
Брандът на "Мобилтел" "Мтел" е най-дълго просъществувалият на българския телекомуникационен пазар. Само в началото си търговската марка беше "Цитрон". През 2012 г. компанията инвестира значителни суми в ново лого и изцяло променена визия. През подобни трансформации вече преминаха другите два големи телекома - "Теленор България" и БТК. Преди норвежкия си собственик вторият най-голям мобилен оператор беше част от гръцката Comsote и работеше под марката "Глобул". В един момент гръцката група също искаше да преименува всичките си подразделения на Сosmote, но се отказа. От своя страна БТК първо оперираше под бранда "Вивател", а през 2009 г. обедини стационарните и мобилните си операции и ги ребрандира под общото име "Виваком".
Още по темата
Най-големият мобилен оператор по брой абонати започва мащабна промяна на идентичността с редица нови услуги
22 май 2018"Мобилтел" отчете втора поредна година на растеж на приходите
Операторът има по-голям оборот от продажба на устройства и фиксирани услуги
14 фев 2018Карлос Слим свива с над 50% участието си в New York Times
Сделката ще е факт след 3 години
21 дек 2017Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги
Около 70% имат смартфон и мобилен интернет, показва проучване на "Теленор" за дигиталните навици
31 окт 2017Ръстът на приходите на "Мобилтел" и "Теленор" се ускорява
За третото тримесечие двата телекома отчитат свиване на броя на мобилните си абонати
25 окт 2017"Мобилтел" отчита ръст на приходите и печалбата си към средата на 2017 г.
Растящите постъпления от продажба на услуги и устройства, както и оптимизирането на разходите водят до ръст и на финансовия резултат след продължителни спадове
26 юли 2017"Мобилтел" избра United Partners за своя PR агенция
Фокус на обслужването ще бъде комуникацията през социалните и дигитални медии
12 юли 2017С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение
28 сеп 2012"Мобилтел" с ново лого и визия
Телекомът брани лидерството си с промяна в бранда, пакетни услуги и обещания към клиентите
24 сеп 2012
Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт
11 дек 2019, 632 прочитания

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял
11 дек 2019, 846 прочитания
11 дек 2019, 12944 прочитания
11 дек 2019, 2703 прочитания
11 дек 2019, 1857 прочитания
11 дек 2019, 1580 прочитания
11 дек 2019, 1285 прочитания
Две частни дружества вече получиха инвестиционни заеми за над 50 млн. евро от ЕИБ, а "Биовет" чака одобрение за 100 млн. евро кредит