С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 21 сеп 2017, 14:29, 18568 прочитания

"Мобилтел" ще работи под бранда А1

Компанията майка Telekom Austria преименува всичките си регионални марки в една

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености
"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар."
Алехандро Платер, изпълнителен и оперативен директор на TAG
Kомпанията майка на най-големия български мобилен оператор "Мобилтел" - Telekom Austria Group (TAG), обяви, че ще прекръсти всичките си подразделения в региона на А1. В официално изявление от групата съобщиха, че целта на ребрандирането е да предоставят едно и също изживяване и оферти на всичките си 24 млн. клиенти в седем държави. Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености.

TAG притежава мобилни оператори, които са под бранда A1, единствено в Австрия и Словения. В Беларус те са под името velcom, в Хърватия – Vipnet, Vip mobile и one.Vip са съответно брандовете в Сърбия и Македония, а в България "Мобилтел". В официално съобщение на сайта на австрийската компания се посочва още, че решението за ребрандиране се базира на задълбочен анализ на пазарната среда и възприятието на A1 като силна международна марка в областта на информационните и телекомуникационните технологии – мобилни, фиксирани, телевизионни, облачни и дейта услуги.


"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар. В момента дори собствените ни компании в групата работят под десет различни бранда. Което още повече подчертава нуждата да се инвестират усилия в едно силно общо пазарно присъствие", заяви изпълнителният и оперативен директор на TAG Алехандро Платер.

От TAG очакват премениването към общия бранд A1 и в отделните държави и амортизацията на локалните марки да се отразят на нетните резултати на групата до 2019 г. От компанията, която е част от конгломерата на Карлос Слим America Movil, обявиха, че марките се оценяват на 350 млн. евро в края на миналата година. До края на първото тримчесечие на 2018 г. половината от тази сума ще бъде отписана.

От "Мобилтел" коментираха за медиите, че ребрандирането е следствие от разширяването на услугите на TAG след придобиването на редица доставчици на фиксирани услуги в различните държави, като за да бъдат интегрирани, компаниите в групата имат нужда от препозициониране и ново предложение за клиентите .



На българския пазар

Ребрандирането на "Мтел" в А1 България ще включва цялостна промяна на компанията, освен смяна на името и логото на телекома от компанията ще предлагат в допълнение нови услуги и продукти, по-качествена мрежа и още по-добро ниво на обслужване на клиентите. "То [ребрандирането] ще ни даде възможност да използваме силния бранд А1, за да се превърнем в един изцяло интегриран и конвергентен доставчик на телекомуникационни услуги, който използва всички синергии и предимства на това да е част от една от най-големите корпорации в света, за да отговори на очакванията на клиентите си в дигиталната ера", коментираха от "Мобилтел".

Преминаването на "Мобилтел" към бранда A1 вероятно ще се отрази и върху новите телевизионни спортни канали, с които в началото на годината телекомът навлезе на пазара на разпространение на собствено телевизионно съдържание. Два от тях към момента носят името на бранда –Mtel Sport 1, Mtel Sport 2, а третият е EDGEsport.

Спрямо другите пазари, на които оперира Telekom Austria Group, България се нарежда на трето място след Австрия и Хърватия по отчетени приходи за първото полугодие не 2017 г. Според официалния отчет на групата те се равняват на 206.8 млн. евро, или с 5% повече в сравнение със същия период година по-рано.

История на промените

Брандът на "Мобилтел" "Мтел" е най-дълго просъществувалият на българския телекомуникационен пазар. Само в началото си търговската марка беше "Цитрон". През 2012 г. компанията инвестира значителни суми в ново лого и изцяло променена визия. През подобни трансформации вече преминаха другите два големи телекома - "Теленор България" и БТК. Преди норвежкия си собственик вторият най-голям мобилен оператор беше част от гръцката Comsote и работеше под марката "Глобул". В един момент гръцката група също искаше да преименува всичките си подразделения на Сosmote, но се отказа. От своя страна БТК първо оперираше под бранда "Вивател", а през 2009 г. обедини стационарните и мобилните си операции и ги ребрандира под общото име "Виваком".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 632 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. 1 "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 846 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Първото българско трио с пари от плана "Юнкер"

Две частни дружества вече получиха инвестиционни заеми за над 50 млн. евро от ЕИБ, а "Биовет" чака одобрение за 100 млн. евро кредит

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10