Собственикът на Zara отчете 12% ръст на продажбите си за полугодието
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Zara отчете 12% ръст на продажбите си за полугодието

Reuters

Собственикът на Zara отчете 12% ръст на продажбите си за полугодието

За периода февруари - юли печалбата на испанската група Inditex се повишава с 9%

6163 прочитания

Reuters

© Reuters


Брутният марж на печалбата, изразен като процент от продажбите, се свива заради по-силното евро

Водещият производител на дрехи в света – испанската Inditex (Industria de Diseño Textil), отчете 9% ръст в печалбата си за първото полугодие на 2017 г. до 1.37 млрд. евро. Брутният марж на печалбата, изразен като процент от продажбите, обаче се свива заради по-силното евро, пише Reuters.

Приходите на испанската група, чиято водеща марка е Zara, за финансовото й първо полугодие, което обхваща периода от 1 февруари до 31 юли, са 11.7 млрд. долара, което е с 11.5% повече спрямо година по-рано. От Inditex посочват, че през първите шест месеца ръстът в продажбите на магазините, които са работили поне една година, е с 6%, като във всички пазари, на които групата оперира, тенденцията е възходяща. Испанският моден гигант, в чието портфолио влизат още брандовете Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home и Uterque, има обекти в 94 държави по света, като в 46 от тях, включително и в България, има и онлайн платформи за продажба. През първото полугодие групата е отворила нови магазини в 35 страни, като броят на обектите й достига 7405.

Евро ефекти

Финансовите резултати на Inditex са чувствителни към промените във валутните курсове, тъй като за да отговори бързо на променящите се модни тенденции, групата произвежда голяма част от дрехите си в еврозоната, но повече от половината от продажбите й са в държави извън валутния съюз, отбелязва Reuters. Така заради понижението в брутния марж на печалбите – до 56.4% спрямо 56.8% за първото полугодие на 2016 г., Inditex не успява да постигне заложените цели за печалбата преди лихви и данъци (EBIT) през второто тримесечие на 2017 г., посочват анализатори. След обявяването на резултатите за полугодието акциите на Inditex се обезцениха с 3%, след което успяха да възстановят част от загубата, пише агенцията. В същото време книжата на основния конкурент – шведската H&M, при която повечето производствени разходи са в щатски долари, се повишиха с 0.5%.

Нетната печалба за полугодието е 1.37 млрд. евро, което е малко по-малко от очакванията на анализаторите, докато финансовият резултат преди лихви данъци и такси е 2.29 млрд. евро. И при двата показателя ръстът спрямо година по-рано е с 9%.

Положителен тренд

Публикуваните от групата данни показват още, че през последните близо два месеца представянето й остава добро. Продажбите в магазини и онлайн за периода 1 август – 17 септември след отчитане на курсовите разлики са се повишили с 12% в сравнение с първите седем седмици на второто полугодие на финансовата 2016 г. По думите на анализатора от Societe Generale Ан Кричлоу, цитирана от Reuters, това е с 1-2 процентни пункта по-добро представяне спрямо консенсусната прогноза на анализаторите.

В коментар за резултатите председателят и главен изпълнителен директор на Inditex Пабло Исла подчертава "силата и устойчивостта на интегрирания ни модел с офлайн и онлайн магазини, който продължава да носи растеж, като същевременно създава стойност за обществото и околната среда, в които оперираме – в това число чрез създаването на работни места във всичките ни пазари и в Испания, където е централата ни".

Брутният марж на печалбата, изразен като процент от продажбите, се свива заради по-силното евро

Водещият производител на дрехи в света – испанската Inditex (Industria de Diseño Textil), отчете 9% ръст в печалбата си за първото полугодие на 2017 г. до 1.37 млрд. евро. Брутният марж на печалбата, изразен като процент от продажбите, обаче се свива заради по-силното евро, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK