Фонд от ЮАР ще има два софийски мола
И четирите най-големи мола в София тази година стават южноафрикански срещу космическата сума от 1.44 млрд. лв. Пълната хегемония идва, след като фондът от ЮАР NEPI Rockcastle обяви втората си придобивка в страната - мол №1 в София Paradise Center. Купува го за 252.9 млн. евро, което е най-високата цена, плащана за недвижим имот в България. От края на август дружеството е собственик и на търговски център №3 в столицата - "Сердика", където заедно с офис сградата оценката стигна 207 млн. евро. NEPI дори се беше договорила да купи и втория в класация - The Mall, но сделката се разпадна и друг фонд от ЮАР го поиска и след това го придоби.
Другата новост в сделката е постигнатата ниска доходност - 7%. Такива нива при моловете не са постигани от периода преди кризата, а предходните продажби тази година станаха при 8% доходност. Към есента на тази година четири различни фонда са договорили шест мола в страната, два от които извън София. Според източници от пазара някои от тях, включително NEPI, са започнали да оглеждат и офис сгради. Масовото навлизане на фондовете от ЮАР в региона започна преди 1-2 години, но тази година достигна България. Причината за интереса е, че тук доходността е висока в сравнение със Западна Европа, а в африканската държава инфлацията е много висока - между 5 и 10% годишно през последното десетилетие.Годината се очертава като рекордно добра за пазара на търговски площи в България, като това се дължи основно на продажбите за молове. За първите девет месеца на 2017 г. в сегмента са сключени седем сделки за над 850 млн. евро, показват изчисления на "Капитал". Числото вече изпреварва резултатите от предкризисната 2008 г. - 345 млн. евро, показват данните от анализ на консултантската компания Forton.
КЗК проверява пет млечни фирми заради опаковки
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство срещу пет млекопреработващи компании: ОМК, "Димитър Маджаров-2", "Полидей-2", "Комлектстрой" и "Ел Би Булгарикум". Целта на проверката е да установи дали тези фирми евентуално са извършили действия в противоречие с добросъвестната търговска практика, които увреждат или могат да увредят интересите на конкурентите в сектора.
Повод за решението е сигнал от Конфедерацията за защита от дискриминация. В него се твърди, че след направена проверка от Българската агенция по безопасност на храните се установява, че производители разпространяват на пазара "българско кисело мляко" с означение БДС, но в полипропиленови, а не в полистиренови кофички, както изисква стандартът.През юни т.г. ОМК, "Димитър Маджаров-2" и "Полидей" поискаха промяна в БДС за българското кисело мляко в частта му за опаковките. Според трите дружества "изискването да се използват опаковки само от един вид пластмаса - полистирен - е "ограничаващо и противоречи на пазарната логика" и "позволява на фирми - производителки на опаковки, да спекулират с цената на единствения възможен материал".
"Активни потребители" изследват вносна риба
От изследваните 12 търговски марки замразена вносна риба само при една се установява повишено съдържание на олово, показва сравнително проучване на "Активни потребители". Това е замразена цаца, уловена в Балтийско море от компания от Латвия и след това пакетирана и внесена в България от румънска фирма - Store [email protected] SRL. Тази търговска марка притежава и високи, но ненадхвърлящи максимално допустимите нива (MDL) количества кадмий и живак. Още две проби скумрия, уловени в Атлантика и Тихия океан, имат стойности за олово, попадащи в предупредителния сектор: скумрия Pelekan, "Глобал трейд дистрибюшън" - Варна, и замразена тихоокеанска скумрия, "Универсал фуудс", София. Измерването на кадмий показа само една проба с потенциален риск (вече споменатата замразена цаца от Балтийско море). При тестване на живак не се установяват количества над MDL, но три проби - хек от Северозападен Атлантик, скумрия от Атлантика и цаца от Балтика, попадат в предупредителния жълт сектор. Като цяло опасна за хората е само замразената цаца от Балтийско море, а при други три проби следва да се подхожда с повишено внимание и от "Активни потребители" препоръчват да се ограничи тяхната консумация.
"Лидл" ще продава продукти по стари рецепти
По поръчка на "Лидл България" ще бъдат произведени продукти по уникални стари семейни рецепти, отличени в кампанията "Съхрани родния вкус" на веригата. Това съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор, на специална пресконференция.
Двама топ готвачи - Иван Манчев и Таньо Шишков, ще пътуват до селищата, откъдето са изпратени рецептите, за да опитат конкурсните предложения. Победителят ще получи 10 хил. лв. награда, а продуктът по негова рецепта ще бъде изработен от български производител до края на годината и ще се продава в магазините на веригата в страната.
"ЕКО България" купува 12 бензиностанции
"ЕКО България" ще купи 12 бензиностанции от "България лизинг", стана ясно от публичния регистър на Комисията за защита на конкуренцията. Досега обектите се ползваха от веригата по наем. За "Капитал" от ЕКО обясниха, че решението за придобиването е взето, защото компанията ще продължава да се стреми да подобрява представянето си на пазара, което е част от инвестиционната стратегия и плановете за развитие.
Изпълнителният директор на "ЕКО България" Алексис Атанасопулос определи разширяването на мрежата от бензиностанции като "естествен процес на развитие".
Накратко
Фонд от ЮАР ще има два софийски мола
И четирите най-големи мола в София тази година стават южноафрикански срещу космическата сума от 1.44 млрд. лв. Пълната хегемония идва, след като фондът от ЮАР NEPI Rockcastle обяви втората си придобивка в страната - мол №1 в София Paradise Center. Купува го за 252.9 млн. евро, което е най-високата цена, плащана за недвижим имот в България. От края на август дружеството е собственик и на търговски център №3 в столицата - "Сердика", където заедно с офис сградата оценката стигна 207 млн. евро. NEPI дори се беше договорила да купи и втория в класация - The Mall, но сделката се разпадна и друг фонд от ЮАР го поиска и след това го придоби.
10 коментара
За известно време избягвайте да купувате продуктите на Мaджаров, не знам защо но са влошили ужасно качеството на продуктите си
След подаден сигнат в БАБХ срещу ужасно негодните продукти на Маждаров инспекцията влезе в фабриката и намери потресаващу условия: плъхове и мишки живеят с продуктите, които се изпозлват за направата на луканки и клобаси.
Като вече бивш служител на Маджаров искам да кажа: избягвайте дори да пипате продуктите им. Колегите ни често страдаха от инфекции на годните дихателни пътища от миризната и ужасното качество на продуктите– изпозлвахме химия от посладители и сол за да прикрият ужасната миризма.
С полеви тест в магазин метро доказахме,, че луканката на маджаров не отговаря дори за стандартите на котешка храна.
След подаден сигнат в БАБХ срещу ужасно негодните продукти на Маждаров инспекцията влезе в фабриката и намери потресаващу условия: плъхове и мишки живеят с продуктите, които се изпозлват за направата на луканки и клобаси.
Димитър Маджаров и Станислава Маджарова наскоро влязоха в полезрението и с навлизането си на ливанския пазар. След запитване в посолството на Ливан обаче се оказа, че те използват хранителните си продукти като параван за пране на пари. Към момента прокуратурата в Бейрут разследва 7 души за пране на пари и двама от тях са именно Маджаров и дъщеря му.
Продуктите на Маджаров не за първи път биват обект на наказателна отговорност. Преди години хората често намираха какви ли не предмети в месата си.
В мигове на пандемия това е особено опасно. Лошата храна, в случая дори негодна за консумация, отслабва имунната система и това прави организма лесно податлив на коронавируса или на други заболявания. Може да се стигне дори до рак.
Хора според вас нормално ли e Димитър Маджаров да си прави буквално каквото пожелае с продуктите и те да продължават да са на пазара? До кога ще продължава така ? Ясно е, че вече качество е неприемливо, но стоката си се продава и хората се тъпчат с боклуци.
Съгласен съм с вас. По възможност изобщо не консумирайте техните продукти. Изключително ниско качество...