Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
25 сеп 2017, 18:00, 6087 прочитания

КЗК: Концесията на летище Пловдив може да продължи с два кандидата

Регулаторът е отхвърлил желанието на третия, но отстранен участник, процедурата да спре

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

КЗК: В концесията на летище Пловдив остават само два кандидата

Швейцарският претендент не е доказал, че разполага с активи за 20 млн. евро

5 ное 2017

Неуспял кандидат ще забави концесионирането на летище Пловдив

Консорциумът "Силк роуд Пловдив еърпорт" е подал жалба срещу транспортното министерство в Комисията за защита на конкуренцията

9 авг 2017

China, майна

Китайският авиационен конгломерат HNA Group даде по-висока оферта за концесията на летище Пловдив от местния консорциум между ПИМК и "Тракия икономическа зона"

3 авг 2017
1.5
млн. лв. ще струва на държавния бюджет издръжката на съоръжението тази година.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли искането на отстранения кандидат "Силк роуд Пловдив еърпорт" за спиране на процедурата за концесия за летище Пловдив. В определението си от средата на септември антимонополното ведомство посочва, че вредите от временната мярка биха били по-големи от ползите от нея. Самото решение по същество, с което комисията ще прецени дали има нарушение на процедурата и дали консорциумът е отстранен неправомерно, все още предстои да се вземе. При всички положения спорът забавя концесионирането на летището, чиито резултати се влошават през последните месеци. За обекта кандидатстват още китайската HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", което включва "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК.

Спор за активи

Процедурата за предоставяне на 35-годишна концесия на съоръжението беше открита в последния работен ден на 2016 г. От трите кандидата два бяха допуснати до отваряне на офертите, но "Силк роуд Пловдив еърпорт" беше отстранен, тъй като според решението на транспортния министър от 25 юли консорциумът не е доказал задължителни минимални активи от 20 млн. евро. Причината е, че консорциумът е предоставил отчети на трето лице - кипърското Cobalt New Age Airlines Group, но не е посочил, че с неговите възможности ще изпълнява предмета на концесията.

Водеща компания в "Силк роуд Пловдив еърпорт" със 75% е регистрираната в България "Принц фон Пройсен кепитъл лимитeд" на швейцареца Урс Майстерханс. С по 12.5% дялове са българската "Ви Ел Жи консултинг" и регистрираната в Кипър Pictet Capital, която от своя страна е собственост на председателя на борда на Cobalt Грегори Дякоу.

Според "Силк роуд Пловдив еърпорт" КЗК е трябвало да изиска кипърското дружество да бъде посочено изрично като трето лице, както и да даде време за отстраняване на несъответствията. Това обаче не е направено. Освен това отпадналият кандидат твърди, че на условията за минимална стойност на активите отговаря и един от членовете на консорциума - Pictet Capital.



По същество

Тези въпроси не са коментирани в определението на КЗК, тъй като те засягат казуса по същество. За момента е ясно, че процедурата няма да бъде спряна, докато комисията вземе решение по самата жалба. Каквото и да бъде това решение, то може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд от всяка от страните.

Причината комисията да откаже налагането на временна мярка е, че жалбоподателят не е доказал, че интересите му ще бъдат увредени по необратим начин. В същото време концесионирането на летището е в интерес както на държавата, така и на обществото, посочват от КЗК.

От преписката по жалбата става ясно, че приходите от концесията са заложени в 3-годишната бюджетна прогноза до 2019 г., като според транспортното министерство спирането на процедурата ще лиши държавния бюджет от минимум 3.25 млн. лв. от концесионни плащания и 35.267 млн. евро инвестиции. Отделно от това държавата ще продължи да издържа летището през бюджета на Гражданската въздохоплавателна администрация (ГВА). За 2017 г. за това са предвидени 1.316 млн. лв. до края на август, тъй като плановете са били съоръжението да се концесионира. За цялата година сумата ще достигне 1.491 млн. лв., което ще остави на ГВА едва около 400 хил. лв. за собствените й нужди, посочват от транспортното министерство.

За 2016 г. приходите на летище Пловдив са малко над 3 млн. лв., като за първите шест месеца на тази година намаляват с 2% до 770 хил. лв. заради спад на обслужени пътници и самолети и обработени товари. В същото време разходите нарастват по-бързо и компанията увеличава загубата си близо два пъти и половина до 354 хил. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Онлайн продажбите в България са близо 580 млн. лв. през 2017 г. Онлайн продажбите в България са близо 580 млн. лв. през 2017 г.

Около една пета от интернет покупките са направени през мобилни устройства

22 яну 2018, 649 прочитания

Германският концерн Siemens открива два нови хъба в България Германският концерн Siemens открива два нови хъба в България

Единият ще обслужва автомобилната индустрия, а през другия ще минават клиентските поръчки за региона

22 яну 2018, 1560 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Maersk продава бизнеса си с петролни танкери за 1.2 млрд. долара

Купувач е мажоритарният акционер на датския конгломерат

Facebook приключи с качествената журналистика. Примирете се

Собствениците на медии трябва да спрат да хленчат и да продължат напред

Върти ми се една муха

NASEKOMO превръща органичните отпадъци в храна за ларви, които са алтернативен източник на протеини за животни

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Две седмици в Мароко

С кола от северната до южната част на страната

Портрет на художника като номад

Борис Праматаров за това как различните градове променят артиста

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Онлайн продажбите в България са близо 580 млн. лв. през 2017 г.

Емисия

DAILY @7AM // 23.01.2018 Прочетете