КЗК: Концесията на летище Пловдив може да продължи с два кандидата

Регулаторът е отхвърлил желанието на третия, но отстранен участник, процедурата да спре

В състезанието за летището останаха китайската HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив"
В състезанието за летището останаха китайската HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив"    ©  Анелия Николова
В състезанието за летището останаха китайската HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив"
В състезанието за летището останаха китайската HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив"    ©  Анелия Николова
1.5

млн. лв. ще струва на държавния бюджет издръжката на съоръжението тази година.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли искането на отстранения кандидат "Силк роуд Пловдив еърпорт" за спиране на процедурата за концесия за летище Пловдив. В определението си от средата на септември антимонополното ведомство посочва, че вредите от временната мярка биха били по-големи от ползите от нея. Самото решение по същество, с което комисията ще прецени дали има нарушение на процедурата и дали консорциумът е отстранен неправомерно, все още предстои да се вземе. При всички положения спорът забавя концесионирането на летището, чиито резултати се влошават през последните месеци. За обекта кандидатстват още китайската HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", което включва "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал