С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 сеп 2017, 18:00, 8071 прочитания

КЗК: Концесията на летище Пловдив може да продължи с два кандидата

Регулаторът е отхвърлил желанието на третия, но отстранен участник, процедурата да спре

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
1.5
млн. лв. ще струва на държавния бюджет издръжката на съоръжението тази година.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли искането на отстранения кандидат "Силк роуд Пловдив еърпорт" за спиране на процедурата за концесия за летище Пловдив. В определението си от средата на септември антимонополното ведомство посочва, че вредите от временната мярка биха били по-големи от ползите от нея. Самото решение по същество, с което комисията ще прецени дали има нарушение на процедурата и дали консорциумът е отстранен неправомерно, все още предстои да се вземе. При всички положения спорът забавя концесионирането на летището, чиито резултати се влошават през последните месеци. За обекта кандидатстват още китайската HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", което включва "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК.

Спор за активи


Процедурата за предоставяне на 35-годишна концесия на съоръжението беше открита в последния работен ден на 2016 г. От трите кандидата два бяха допуснати до отваряне на офертите, но "Силк роуд Пловдив еърпорт" беше отстранен, тъй като според решението на транспортния министър от 25 юли консорциумът не е доказал задължителни минимални активи от 20 млн. евро. Причината е, че консорциумът е предоставил отчети на трето лице - кипърското Cobalt New Age Airlines Group, но не е посочил, че с неговите възможности ще изпълнява предмета на концесията.

Водеща компания в "Силк роуд Пловдив еърпорт" със 75% е регистрираната в България "Принц фон Пройсен кепитъл лимитeд" на швейцареца Урс Майстерханс. С по 12.5% дялове са българската "Ви Ел Жи консултинг" и регистрираната в Кипър Pictet Capital, която от своя страна е собственост на председателя на борда на Cobalt Грегори Дякоу.

Според "Силк роуд Пловдив еърпорт" КЗК е трябвало да изиска кипърското дружество да бъде посочено изрично като трето лице, както и да даде време за отстраняване на несъответствията. Това обаче не е направено. Освен това отпадналият кандидат твърди, че на условията за минимална стойност на активите отговаря и един от членовете на консорциума - Pictet Capital.



По същество

Тези въпроси не са коментирани в определението на КЗК, тъй като те засягат казуса по същество. За момента е ясно, че процедурата няма да бъде спряна, докато комисията вземе решение по самата жалба. Каквото и да бъде това решение, то може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд от всяка от страните.

Причината комисията да откаже налагането на временна мярка е, че жалбоподателят не е доказал, че интересите му ще бъдат увредени по необратим начин. В същото време концесионирането на летището е в интерес както на държавата, така и на обществото, посочват от КЗК.

От преписката по жалбата става ясно, че приходите от концесията са заложени в 3-годишната бюджетна прогноза до 2019 г., като според транспортното министерство спирането на процедурата ще лиши държавния бюджет от минимум 3.25 млн. лв. от концесионни плащания и 35.267 млн. евро инвестиции. Отделно от това държавата ще продължи да издържа летището през бюджета на Гражданската въздохоплавателна администрация (ГВА). За 2017 г. за това са предвидени 1.316 млн. лв. до края на август, тъй като плановете са били съоръжението да се концесионира. За цялата година сумата ще достигне 1.491 млн. лв., което ще остави на ГВА едва около 400 хил. лв. за собствените й нужди, посочват от транспортното министерство.

За 2016 г. приходите на летище Пловдив са малко над 3 млн. лв., като за първите шест месеца на тази година намаляват с 2% до 770 хил. лв. заради спад на обслужени пътници и самолети и обработени товари. В същото време разходите нарастват по-бързо и компанията увеличава загубата си близо два пъти и половина до 354 хил. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Даниел Алексиев, Райфайзенбанк: Удобното банкиране не е задължително по-скъпо Даниел Алексиев, Райфайзенбанк: Удобното банкиране не е задължително по-скъпо

Според експерта по дигитално банкиране България е подходящ пазар за тестване на технологични иновации

26 май 2019, 496 прочитания

Оръжеен търговец инвестира 14 млн. евро в завод за преработка на плодове и зеленчуци 1 Оръжеен търговец инвестира 14 млн. евро в завод за преработка на плодове и зеленчуци

"Балкан агрикалчарал", собственост на иракчанина Муханнед ал-Науаими, вече има фабрика за доматено пюре край Пазарджик

26 май 2019, 849 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Maersk продава бизнеса си с петролни танкери за 1.2 млрд. долара

Купувач е мажоритарният акционер на датския конгломерат

С фокус върху сигурността

Кои са начините, с които можем да защитим телефона си от зловреден софтуер

Как се гласува днес

Преференциите имат нови номера, машинното гласуване не е толкова трудно

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Градът е сцена

Международната програма на "Варненско лято" и "Световен театър в София"

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си