С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 сеп 2017, 18:00, 7313 прочитания

КЗК: Концесията на летище Пловдив може да продължи с два кандидата

Регулаторът е отхвърлил желанието на третия, но отстранен участник, процедурата да спре

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Китайската HNA Group продава спешно активи, за да намали дълга си

Конгломератът ще се освободи от част от чуждестранните си придобивки

11 фев 2018

КЗК: В концесията на летище Пловдив остават само два кандидата

Швейцарският претендент не е доказал, че разполага с активи за 20 млн. евро

5 ное 2017

Неуспял кандидат ще забави концесионирането на летище Пловдив

Консорциумът "Силк роуд Пловдив еърпорт" е подал жалба срещу транспортното министерство в Комисията за защита на конкуренцията

9 авг 2017

China, майна

Китайският авиационен конгломерат HNA Group даде по-висока оферта за концесията на летище Пловдив от местния консорциум между ПИМК и "Тракия икономическа зона"

3 авг 2017
1.5
млн. лв. ще струва на държавния бюджет издръжката на съоръжението тази година.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли искането на отстранения кандидат "Силк роуд Пловдив еърпорт" за спиране на процедурата за концесия за летище Пловдив. В определението си от средата на септември антимонополното ведомство посочва, че вредите от временната мярка биха били по-големи от ползите от нея. Самото решение по същество, с което комисията ще прецени дали има нарушение на процедурата и дали консорциумът е отстранен неправомерно, все още предстои да се вземе. При всички положения спорът забавя концесионирането на летището, чиито резултати се влошават през последните месеци. За обекта кандидатстват още китайската HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", което включва "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК.

Спор за активи

Процедурата за предоставяне на 35-годишна концесия на съоръжението беше открита в последния работен ден на 2016 г. От трите кандидата два бяха допуснати до отваряне на офертите, но "Силк роуд Пловдив еърпорт" беше отстранен, тъй като според решението на транспортния министър от 25 юли консорциумът не е доказал задължителни минимални активи от 20 млн. евро. Причината е, че консорциумът е предоставил отчети на трето лице - кипърското Cobalt New Age Airlines Group, но не е посочил, че с неговите възможности ще изпълнява предмета на концесията.

Водеща компания в "Силк роуд Пловдив еърпорт" със 75% е регистрираната в България "Принц фон Пройсен кепитъл лимитeд" на швейцареца Урс Майстерханс. С по 12.5% дялове са българската "Ви Ел Жи консултинг" и регистрираната в Кипър Pictet Capital, която от своя страна е собственост на председателя на борда на Cobalt Грегори Дякоу.

Според "Силк роуд Пловдив еърпорт" КЗК е трябвало да изиска кипърското дружество да бъде посочено изрично като трето лице, както и да даде време за отстраняване на несъответствията. Това обаче не е направено. Освен това отпадналият кандидат твърди, че на условията за минимална стойност на активите отговаря и един от членовете на консорциума - Pictet Capital.



По същество

Тези въпроси не са коментирани в определението на КЗК, тъй като те засягат казуса по същество. За момента е ясно, че процедурата няма да бъде спряна, докато комисията вземе решение по самата жалба. Каквото и да бъде това решение, то може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд от всяка от страните.

Причината комисията да откаже налагането на временна мярка е, че жалбоподателят не е доказал, че интересите му ще бъдат увредени по необратим начин. В същото време концесионирането на летището е в интерес както на държавата, така и на обществото, посочват от КЗК.

От преписката по жалбата става ясно, че приходите от концесията са заложени в 3-годишната бюджетна прогноза до 2019 г., като според транспортното министерство спирането на процедурата ще лиши държавния бюджет от минимум 3.25 млн. лв. от концесионни плащания и 35.267 млн. евро инвестиции. Отделно от това държавата ще продължи да издържа летището през бюджета на Гражданската въздохоплавателна администрация (ГВА). За 2017 г. за това са предвидени 1.316 млн. лв. до края на август, тъй като плановете са били съоръжението да се концесионира. За цялата година сумата ще достигне 1.491 млн. лв., което ще остави на ГВА едва около 400 хил. лв. за собствените й нужди, посочват от транспортното министерство.

За 2016 г. приходите на летище Пловдив са малко над 3 млн. лв., като за първите шест месеца на тази година намаляват с 2% до 770 хил. лв. заради спад на обслужени пътници и самолети и обработени товари. В същото време разходите нарастват по-бързо и компанията увеличава загубата си близо два пъти и половина до 354 хил. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Сливенска фирма създаде яке със соларни батерии Сливенска фирма създаде яке със соларни батерии

"Джоди-1" се опитва с този продукт да мине от конфекция за чужди марки към собствена линия

20 авг 2018, 319 прочитания

"Булгаргаз" печели повече, а "Булгартрансгаз" има почти 500 млн. лв. по сметките си "Булгаргаз" печели повече, а "Булгартрансгаз" има почти 500 млн. лв. по сметките си

Държавните газови дружества подобряват финансовите си показатели през първата половината на 2018 г.

19 авг 2018, 1075 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Отключете лидера в себе си

Няколко съвета за професионално развитие от Next Genеration финалиста Марин Трошанов

Стажове, стипендии, конкурси (30 юли – 5 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

В България кадърните и търсещи хора получават по-големи шансове и по-бързо, отколкото в развитите страни

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars SA и част от Топ 3 финалистите в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, пред "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (23 - 29 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Maersk продава бизнеса си с петролни танкери за 1.2 млрд. долара

Купувач е мажоритарният акционер на датския конгломерат

Технологични съвети за родители

Има различни решения и приложения, за да бъде интернет по-приятно, безопасно и полезно място за малчуганите

Растеж по инерция

Българската икономика забавя темпа си до 3.4%, а в данните за тримесечието светнаха сигнални лампички

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Книга: Сет Стивънс-Давидовиц - "Всички лъжат"

Може да излъжете всички, но не и "Гугъл"

Кино: "Дрейф"

Красиво заснета драма на оцеляване по истински случай

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Най-важните въпроси и отговори за фалиралата "Олимпик", "Мидалидаре" инвестира 7 млн. лв. в нова винарна, топ 10 в машиностроенето

Емисия

DAILY @7AM // 20.08.2018 Прочетете