Японската Asahi Group ще купува европейски пивоварни

Компанията държи 40% от вътрешния пазар, където консумацията на бира намалява с около 1% на година

Президентът на Asahi Акиоши Коджи зае позицията миналата година, а оттогава компанията му е инвестирала над 11 млрд. долара в европейски компании.
Президентът на Asahi Акиоши Коджи зае позицията миналата година, а оттогава компанията му е инвестирала над 11 млрд. долара в европейски компании.    ©  Toru Hanai
Президентът на Asahi Акиоши Коджи зае позицията миналата година, а оттогава компанията му е инвестирала над 11 млрд. долара в европейски компании.
Президентът на Asahi Акиоши Коджи зае позицията миналата година, а оттогава компанията му е инвестирала над 11 млрд. долара в европейски компании.    ©  Toru Hanai

Най-големият японски производител на бира Asahi Group ще инвестира "милиарди долари" за придобивания. Само за миналата година групата вложи 11 млрд. долара за закупуването на пет източноевропейски марки, които бяха под шапката на AB InBev, припомня Reuters. Продажбата на брандовете беше част от сделката с регулаторните органи, за да бъде позволено сливането със SABMiller, което надхвърли 100 млрд. долара.

Президентът на Asahi Акиоши Коджи смята, че разширяване на европейския пазар е приоритет, за да компенсират забавянето на местния. Японската компания ще се фокусира върху покупката на пивоварни и дистрибутори, но Коджи не уточнява големината на инвестициите или компаниите. "Ако има големи възможности за инвестиции, ние можем да инвестираме големи пари", казва той.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал