Lyft се насочва към Лондон след отнетия лиценз на Uber
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lyft се насочва към Лондон след отнетия лиценз на Uber

Джон Зимър, съосновател и президент на Lyft

Lyft се насочва към Лондон след отнетия лиценз на Uber

Обстоятелствата са благоприятни за стъпването на компанията на пазара в Лондон

4527 прочитания

Джон Зимър, съосновател и президент на Lyft

© Mike Blake


Американският конкурент

Lyft е компания, предоставяща транспортни услуги, базирана в Сан Франциско, Калифорния. Тя разработва, продава и управлява едноименното мобилно приложение за превоз срещу заплащане. Основана е през 2012 г. от Лоугън Грийн и Джон Зимър. Компанията е оценена на 7.5 млрд. долара през април 2017 г. и до момента е събрала от инвеститори 2.61 млрд. долара.

Водещата американска компания за транспортни услуги Lyft се насочва към Лондон, след като лондонският транспортен регулатор не продължи лиценза на основния й конкурент Uber, съобщава Financial Times. За това свидетелстват многобройните срещи между американската компания и служители на организацията Transport for London (TfL), която регулира компаниите за платен превоз на територията на британската столица.

Целта пред Lyft

Ако Lyft стъпи на европейския пазар в Лондон, Uber ще се сдобие с първата си сериозно финансирана конкурентна компания на територията на Европа. Това е пореден удар за Uber, след като преди по-малко от седмица компанията беше определена като скандална и незачитаща местното законодателство, на база на което от Лондон отказаха да подновят лиценза й за опериране в града, който е най-големият европейски пазар за компанията.

TfL, която оперира лондонското метро, автобусите и таксиметровите компании на територията на града, заяви, че Uber не е достатъчно "подходящ" да изпълнява подобна дейност. Отказът на транспортния регулатор да поднови лиценза на Uber обаче значително ще улесни Lyft да изпълни целта си, която изпълнителният директор на компанията Логан Грийн през август определи като "стъпване на международния пазар".

Още повече Lyft притежава и значителни материални ресурси, с които да финансира стъпването си на европейския пазар. Компанията е оценявана на 7.5 млрд. долара и до момента е събрала около 2.6 млрд. долара капитал за финансирането на разширението си. Lyft също така си сътрудничи с американския лидер в производството на автомобили General Motors, който е и сред инвеститорите на компанията за платен превоз.

Срещи с TfL

От Lyft обаче отказаха да коментират плановете на компанията за разрастване и естеството на срещите между представителите на компанията и служители на TfL. В момента компанията предлага транспортни услуги от тип "платен превоз" (ride hailing) в над 600 града, с което е достъпна за близо 95% от населението на САЩ.

Според източници на Reuters четирима служители на TfL са се срещнали с главния изпълнителен директор по корпоративна стратегия на Lyft Рай Капоор и Майкъл Масърман, директор по международните правителствени отношения, през декември 2016 г. По данни на Reuters на срещите са присъствали и още лица, пред които американската компания е представила своя бизнес модел.

Последвали са и други преговори между компаниите, както и множество телефонни разговори, съобщава Reuters.

"Ние редовно обменяме информация с компании от цял свят за иновации, които биха могли да подобрят транспорта в Лондон", заяви Мартин Хървиц, директор по иновациите за TfL, в свое изявление.

Новите транспортни услуги

Съществува разлика между услугите споделяне на автомобил (ride-sharing) и превоз срещу заплащане (ride-hailing). Превозът срещу заплащане включва всички видове класически лицензирани таксиметрови компании и такива, които реализират печалба, предоставяйки превозни услуги. Такива компании са американските Uber и Lyft, които осигуряват връзката между превозвачите, генерирайки значителни печалби както за себе си, така и за превозвачите. От друга страна, споделянето на автомобили е буквално споделяне на транспортните разходи от пътниците и често се осъществява с много ниски маржове на печалба от страна на компаниите, които осигуряват свръзката между пътуващите. Пример за такава компания е американската Blancride.

Американският конкурент

Lyft е компания, предоставяща транспортни услуги, базирана в Сан Франциско, Калифорния. Тя разработва, продава и управлява едноименното мобилно приложение за превоз срещу заплащане. Основана е през 2012 г. от Лоугън Грийн и Джон Зимър. Компанията е оценена на 7.5 млрд. долара през април 2017 г. и до момента е събрала от инвеститори 2.61 млрд. долара.

Водещата американска компания за транспортни услуги Lyft се насочва към Лондон, след като лондонският транспортен регулатор не продължи лиценза на основния й конкурент Uber, съобщава Financial Times. За това свидетелстват многобройните срещи между американската компания и служители на организацията Transport for London (TfL), която регулира компаниите за платен превоз на територията на британската столица.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK