С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 сеп 2017, 10:54, 4118 прочитания

Lyft се насочва към Лондон след отнетия лиценз на Uber

Обстоятелствата са благоприятни за стъпването на компанията на пазара в Лондон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският конкурент
Lyft е компания, предоставяща транспортни услуги, базирана в Сан Франциско, Калифорния.
Тя разработва, продава и управлява едноименното мобилно приложение за превоз срещу заплащане. Основана е през 2012 г. от Лоугън Грийн и Джон Зимър. Компанията е оценена на 7.5 млрд. долара през април 2017 г. и до момента е събрала от инвеститори 2.61 млрд. долара.

Водещата американска компания за транспортни услуги Lyft се насочва към Лондон, след като лондонският транспортен регулатор не продължи лиценза на основния й конкурент Uber, съобщава Financial Times. За това свидетелстват многобройните срещи между американската компания и служители на организацията Transport for London (TfL), която регулира компаниите за платен превоз на територията на британската столица.

Целта пред Lyft


Ако Lyft стъпи на европейския пазар в Лондон, Uber ще се сдобие с първата си сериозно финансирана конкурентна компания на територията на Европа. Това е пореден удар за Uber, след като преди по-малко от седмица компанията беше определена като скандална и незачитаща местното законодателство, на база на което от Лондон отказаха да подновят лиценза й за опериране в града, който е най-големият европейски пазар за компанията.

TfL, която оперира лондонското метро, автобусите и таксиметровите компании на територията на града, заяви, че Uber не е достатъчно "подходящ" да изпълнява подобна дейност. Отказът на транспортния регулатор да поднови лиценза на Uber обаче значително ще улесни Lyft да изпълни целта си, която изпълнителният директор на компанията Логан Грийн през август определи като "стъпване на международния пазар".

Още повече Lyft притежава и значителни материални ресурси, с които да финансира стъпването си на европейския пазар. Компанията е оценявана на 7.5 млрд. долара и до момента е събрала около 2.6 млрд. долара капитал за финансирането на разширението си. Lyft също така си сътрудничи с американския лидер в производството на автомобили General Motors, който е и сред инвеститорите на компанията за платен превоз.



Срещи с TfL

От Lyft обаче отказаха да коментират плановете на компанията за разрастване и естеството на срещите между представителите на компанията и служители на TfL. В момента компанията предлага транспортни услуги от тип "платен превоз" (ride hailing) в над 600 града, с което е достъпна за близо 95% от населението на САЩ.

Според източници на Reuters четирима служители на TfL са се срещнали с главния изпълнителен директор по корпоративна стратегия на Lyft Рай Капоор и Майкъл Масърман, директор по международните правителствени отношения, през декември 2016 г. По данни на Reuters на срещите са присъствали и още лица, пред които американската компания е представила своя бизнес модел.

Последвали са и други преговори между компаниите, както и множество телефонни разговори, съобщава Reuters.
"Ние редовно обменяме информация с компании от цял свят за иновации, които биха могли да подобрят транспорта в Лондон", заяви Мартин Хървиц, директор по иновациите за TfL, в свое изявление.
Новите транспортни услуги
Съществува разлика между услугите споделяне на автомобил (ride-sharing) и превоз срещу заплащане (ride-hailing). Превозът срещу заплащане включва всички видове класически лицензирани таксиметрови компании и такива, които реализират печалба, предоставяйки превозни услуги. Такива компании са американските Uber и Lyft, които осигуряват връзката между превозвачите, генерирайки значителни печалби както за себе си, така и за превозвачите. От друга страна, споделянето на автомобили е буквално споделяне на транспортните разходи от пътниците и често се осъществява с много ниски маржове на печалба от страна на компаниите, които осигуряват свръзката между пътуващите. Пример за такава компания е американската Blancride.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 875 прочитания

Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите

Индустрията се модернизира на ниво бизнес процеси и платформи, споделиха участниците в конференцията "Банките и бизнесът"

14 ное 2019, 1273 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10