С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 27 сеп 2017, 18:37, 21915 прочитания

След половин година: Френски самолетни части за Airbus от Пловдив

Latecoere ще инвестира в българския си завод 15 млн. евро за три години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
200
работни места ще открие компанията до година и половина.

Първите части за самолетната индустрия от Пловдив ще се произведат след половин година в сега изграждащия се завод на френската група Latecoere. През следващите три години тя ще инвестира 15 млн. евро чрез местното си дружество "Латекоер България". Това стана ясно при официалния старт на строителството в "Тракия икономическа зона" в сряда.

В предприятието ще се произвеждат елементи за самолетни врати и електроразпределителни шкафове. Основният клиент на продукцията ще бъде Airbus. От неговите поръчки ще зависи и бъдещото разширение на Latecoere в България.


Мерките на пловдивския завод

Сградата ще е разположена на площ от 5000 кв.м, от които 4000 кв.м са за производство и 1000 кв.м за административни дейности. Изпълнител на проекта е пловдивският "Сиенит холдинг", а проектант е "Архитектурно дизайнерско студио". Строителството се очаква да приключи в началото на следващата година, след което новата мощност трябва да бъде сертифицирана. Плановете са предприятието да заработи през първото тримесечие на 2018 г.

Първоначалната инвестиция е 11 млн. евро, което включва изграждането на фабриката и оборудването. За три години вложението ще достигне 15 млн. евро, каза Тиери Моц, главен директор по операциите на Latecoere. Компанията ще ангажира 200 души персонал през следващите 18 месеца. "Наскоро открихме нова фабрика 4.0 в Тулуза. Производството тук ще ни позволи да намалим разходите и да реорганизираме производствената си дейност", посочи Моц.



Като нов вид инвестиция за Пловдив определи проекта кметът на града Иван Тотев. "Предприятията досега са в областта на стоките за потребление, автомобилната индустрия и др. Днес говорим за производство, свързано със самолетостроенето, а то е високотехнологично", посочи Тотев.

Голямата част от продукцията на пловдивската фабрика ще бъде за Airbus. На самолетостроителния гигант се дължат 50% от оборота на френската група и над 70% от поръчките. "Ако портфейлът с поръчки е доста богат, това ще помогне на Latecoere да се установи и да привлече още работна ръка", посочи посланикът на Франция Ерик Льобедел, който присъства на церемонията.

Първата копка на завода беше направена в сряда. Фабриката ще има сертификат за производство до март 2018 г.

Първата копка на завода беше направена в сряда. Фабриката ще има сертификат за производство до март 2018 г.

Фотограф: Цветелина Белутова
Френската подготовка

Планът на френската компания да изгради предприятие край Пловдив стана ясен в края на 2016 г. след среща на френския посланик с кмета на града, макар че инвестицията се подготвя от три години. Миналия септември Latecoere създаде две дружества в България - "Латекоер България" и "Лателек България", съответно с 200 хил. лв. и 100 хил. лв. капитал. И двете са регистрирани с предмет на дейност производство на части за самолетостроителната или космическата индустрия. Сегашната инвестиция се изпълнява от "Латекоер".

Френската Latecoere е създадена точно преди едни век. Първоначално произвежда малки самолети, а от 1950 г. започва да прави различни части и системи за други производители на самолети. Доставчик първо ниво е за компании като Airbus, Embraer, Dassault, Boeing и Bombardier. Специализирана е в две основни области - корпусни елементи и врати (65% от общите приходи) и електрически шкафове и кабелни системи (35% - чрез LATelec). Централата й е в Тулуза, а производства има във Франция, Германия, Чехия, Мароко, Тунис, Мексико и Бразилия. За първата половина на 2017 г. компанията отчита 348.8 млн. евро приходи. По данни към края на 2016 г. за групата работят 4338 души. Пазарната й капитализация е около 512 млн. евро.

Първият американски инвеститор

Това е вторият производител на компоненти за самолетната индустрия, който започва дейност в България. В началото на миналата година в София заработи американската Woodward, която прави различни части и възли за управление на горивната система и контрола на задвижващите механизми на самолетите. Дружеството планира 9 млн. лв. инвестиции в рамките на три години. При приключване на проекта се очаква в компанията да работят между 160 и 190 души.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

Глобалният лидер при обявите Глобалният лидер при обявите

Интернет гигантът Naspers купи руската платформа за обяви Avito в сделка за 1.16 млрд. долара, с която ще засили онлайн трансформацията си

22 фев 2019, 923 прочитания

Как Brexit направи британската Tick42 българска компания Как Brexit направи британската Tick42 българска компания

Софтуерният разработчик ще премести шапката на групата в страната и ще увеличи значително екипа си

22 фев 2019, 1438 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alibaba ще инвестира 15 млрд. долара в логистика

Онлайн компанията става мажоритарен собственик на логистичната група Cainiao

Свободно отглеждани програмисти

Софтуерната компания Dreamix разработва решения за чуждестранни клиенти

Ерик Рубин: Ако една държава контролира енергията ви, тя има огромна власт над вас

Американският посланик пред "Капитал" за активизирането на САЩ срещу Русия и Китай на Европа и Балканите

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Хумус сапиенс

Заведение от европейската верига Hummusbar отвори врати в София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Защо Домусчиев купува "Нова"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.02.2019 Прочетете