С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 сеп 2017, 18:37, 23674 прочитания

След половин година: Френски самолетни части за Airbus от Пловдив

Latecoere ще инвестира в българския си завод 15 млн. евро за три години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
200
работни места ще открие компанията до година и половина.

Първите части за самолетната индустрия от Пловдив ще се произведат след половин година в сега изграждащия се завод на френската група Latecoere. През следващите три години тя ще инвестира 15 млн. евро чрез местното си дружество "Латекоер България". Това стана ясно при официалния старт на строителството в "Тракия икономическа зона" в сряда.

В предприятието ще се произвеждат елементи за самолетни врати и електроразпределителни шкафове. Основният клиент на продукцията ще бъде Airbus. От неговите поръчки ще зависи и бъдещото разширение на Latecoere в България.


Мерките на пловдивския завод

Сградата ще е разположена на площ от 5000 кв.м, от които 4000 кв.м са за производство и 1000 кв.м за административни дейности. Изпълнител на проекта е пловдивският "Сиенит холдинг", а проектант е "Архитектурно дизайнерско студио". Строителството се очаква да приключи в началото на следващата година, след което новата мощност трябва да бъде сертифицирана. Плановете са предприятието да заработи през първото тримесечие на 2018 г.

Първоначалната инвестиция е 11 млн. евро, което включва изграждането на фабриката и оборудването. За три години вложението ще достигне 15 млн. евро, каза Тиери Моц, главен директор по операциите на Latecoere. Компанията ще ангажира 200 души персонал през следващите 18 месеца. "Наскоро открихме нова фабрика 4.0 в Тулуза. Производството тук ще ни позволи да намалим разходите и да реорганизираме производствената си дейност", посочи Моц.



Като нов вид инвестиция за Пловдив определи проекта кметът на града Иван Тотев. "Предприятията досега са в областта на стоките за потребление, автомобилната индустрия и др. Днес говорим за производство, свързано със самолетостроенето, а то е високотехнологично", посочи Тотев.

Голямата част от продукцията на пловдивската фабрика ще бъде за Airbus. На самолетостроителния гигант се дължат 50% от оборота на френската група и над 70% от поръчките. "Ако портфейлът с поръчки е доста богат, това ще помогне на Latecoere да се установи и да привлече още работна ръка", посочи посланикът на Франция Ерик Льобедел, който присъства на церемонията.

Първата копка на завода беше направена в сряда. Фабриката ще има сертификат за производство до март 2018 г.

Първата копка на завода беше направена в сряда. Фабриката ще има сертификат за производство до март 2018 г.

Фотограф: Цветелина Белутова
Френската подготовка

Планът на френската компания да изгради предприятие край Пловдив стана ясен в края на 2016 г. след среща на френския посланик с кмета на града, макар че инвестицията се подготвя от три години. Миналия септември Latecoere създаде две дружества в България - "Латекоер България" и "Лателек България", съответно с 200 хил. лв. и 100 хил. лв. капитал. И двете са регистрирани с предмет на дейност производство на части за самолетостроителната или космическата индустрия. Сегашната инвестиция се изпълнява от "Латекоер".

Френската Latecoere е създадена точно преди едни век. Първоначално произвежда малки самолети, а от 1950 г. започва да прави различни части и системи за други производители на самолети. Доставчик първо ниво е за компании като Airbus, Embraer, Dassault, Boeing и Bombardier. Специализирана е в две основни области - корпусни елементи и врати (65% от общите приходи) и електрически шкафове и кабелни системи (35% - чрез LATelec). Централата й е в Тулуза, а производства има във Франция, Германия, Чехия, Мароко, Тунис, Мексико и Бразилия. За първата половина на 2017 г. компанията отчита 348.8 млн. евро приходи. По данни към края на 2016 г. за групата работят 4338 души. Пазарната й капитализация е около 512 млн. евро.

Първият американски инвеститор

Това е вторият производител на компоненти за самолетната индустрия, който започва дейност в България. В началото на миналата година в София заработи американската Woodward, която прави различни части и възли за управление на горивната система и контрола на задвижващите механизми на самолетите. Дружеството планира 9 млн. лв. инвестиции в рамките на три години. При приключване на проекта се очаква в компанията да работят между 160 и 190 души.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 557 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 510 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alibaba ще инвестира 15 млрд. долара в логистика

Онлайн компанията става мажоритарен собственик на логистичната група Cainiao

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10