С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 27 сеп 2017, 18:37, 23402 прочитания

След половин година: Френски самолетни части за Airbus от Пловдив

Latecoere ще инвестира в българския си завод 15 млн. евро за три години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
200
работни места ще открие компанията до година и половина.

Първите части за самолетната индустрия от Пловдив ще се произведат след половин година в сега изграждащия се завод на френската група Latecoere. През следващите три години тя ще инвестира 15 млн. евро чрез местното си дружество "Латекоер България". Това стана ясно при официалния старт на строителството в "Тракия икономическа зона" в сряда.

В предприятието ще се произвеждат елементи за самолетни врати и електроразпределителни шкафове. Основният клиент на продукцията ще бъде Airbus. От неговите поръчки ще зависи и бъдещото разширение на Latecoere в България.


Мерките на пловдивския завод

Сградата ще е разположена на площ от 5000 кв.м, от които 4000 кв.м са за производство и 1000 кв.м за административни дейности. Изпълнител на проекта е пловдивският "Сиенит холдинг", а проектант е "Архитектурно дизайнерско студио". Строителството се очаква да приключи в началото на следващата година, след което новата мощност трябва да бъде сертифицирана. Плановете са предприятието да заработи през първото тримесечие на 2018 г.

Първоначалната инвестиция е 11 млн. евро, което включва изграждането на фабриката и оборудването. За три години вложението ще достигне 15 млн. евро, каза Тиери Моц, главен директор по операциите на Latecoere. Компанията ще ангажира 200 души персонал през следващите 18 месеца. "Наскоро открихме нова фабрика 4.0 в Тулуза. Производството тук ще ни позволи да намалим разходите и да реорганизираме производствената си дейност", посочи Моц.



Като нов вид инвестиция за Пловдив определи проекта кметът на града Иван Тотев. "Предприятията досега са в областта на стоките за потребление, автомобилната индустрия и др. Днес говорим за производство, свързано със самолетостроенето, а то е високотехнологично", посочи Тотев.

Голямата част от продукцията на пловдивската фабрика ще бъде за Airbus. На самолетостроителния гигант се дължат 50% от оборота на френската група и над 70% от поръчките. "Ако портфейлът с поръчки е доста богат, това ще помогне на Latecoere да се установи и да привлече още работна ръка", посочи посланикът на Франция Ерик Льобедел, който присъства на церемонията.

Първата копка на завода беше направена в сряда. Фабриката ще има сертификат за производство до март 2018 г.

Първата копка на завода беше направена в сряда. Фабриката ще има сертификат за производство до март 2018 г.

Фотограф: Цветелина Белутова
Френската подготовка

Планът на френската компания да изгради предприятие край Пловдив стана ясен в края на 2016 г. след среща на френския посланик с кмета на града, макар че инвестицията се подготвя от три години. Миналия септември Latecoere създаде две дружества в България - "Латекоер България" и "Лателек България", съответно с 200 хил. лв. и 100 хил. лв. капитал. И двете са регистрирани с предмет на дейност производство на части за самолетостроителната или космическата индустрия. Сегашната инвестиция се изпълнява от "Латекоер".

Френската Latecoere е създадена точно преди едни век. Първоначално произвежда малки самолети, а от 1950 г. започва да прави различни части и системи за други производители на самолети. Доставчик първо ниво е за компании като Airbus, Embraer, Dassault, Boeing и Bombardier. Специализирана е в две основни области - корпусни елементи и врати (65% от общите приходи) и електрически шкафове и кабелни системи (35% - чрез LATelec). Централата й е в Тулуза, а производства има във Франция, Германия, Чехия, Мароко, Тунис, Мексико и Бразилия. За първата половина на 2017 г. компанията отчита 348.8 млн. евро приходи. По данни към края на 2016 г. за групата работят 4338 души. Пазарната й капитализация е около 512 млн. евро.

Първият американски инвеститор

Това е вторият производител на компоненти за самолетната индустрия, който започва дейност в България. В началото на миналата година в София заработи американската Woodward, която прави различни части и възли за управление на горивната система и контрола на задвижващите механизми на самолетите. Дружеството планира 9 млн. лв. инвестиции в рамките на три години. При приключване на проекта се очаква в компанията да работят между 160 и 190 души.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Опит за спасяване на "Спарки Елтос" 4 Опит за спасяване на "Спарки Елтос"

Българският емигрант Фил Филипов предлага да съживи ловешкото предприятие

18 сеп 2019, 2064 прочитания

"Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал "Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал

Съоръжението осигурява допълнителни 8000 палетни места и удвоява транспортния капацитет

18 сеп 2019, 1890 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alibaba ще инвестира 15 млрд. долара в логистика

Онлайн компанията става мажоритарен собственик на логистичната група Cainiao

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг