Индустрия 4.0: Ключът е в споделянето на идеи между компаниите и работа с данни

Бизнесът трябва да е подготвен за революция, не за промени, смятат участниците в конференцията

Споделянето на решения с други компании и хора ще помогне за предоляване на предизвикателствата на новото време, смятат участниците в панела "Бъдещето на индустрията"
Споделянето на решения с други компании и хора ще помогне за предоляване на предизвикателствата на новото време, смятат участниците в панела "Бъдещето на индустрията"    ©  Цветелина Белутова
Споделянето на решения с други компании и хора ще помогне за предоляване на предизвикателствата на новото време, смятат участниците в панела "Бъдещето на индустрията"
Споделянето на решения с други компании и хора ще помогне за предоляване на предизвикателствата на новото време, смятат участниците в панела "Бъдещето на индустрията"    ©  Цветелина Белутова

Промените в индустрията ще окажат влияние във всяка област на бизнеса. Много компании няма да успеят да се приспособят, тъй като ще подходят като към промени, не като към революция. Това коментира Мацией Базъл, мениджмънт консултант в A.T. Kearney, по време на организирана от "Капитал" и община Пловдив конференция в панела "Бъдещето на индустрията". Формулата е да се справят с културата на дружеството си. Това означава всяко звено от компанията да реши как може да се възползва от новите технологии. "Цифровите технологии имат две нива на възприемане. Първото е как можем да правим нещата, които правим, по-добре. Второто е осъзнаването, че с тях можем да правим нови неща", посочи той. За да се случи това обаче, е необходимо още нещо. "Ако дадете на хората възможност да иновират, те най-вероятно ще се фокусират върху това, което правят, за да го подобрят. Но привличането на стъртъп компании ще ви помогне да намерите съвсем нови приложения", посочи той.

Много важно е участието на ръководителя на компанията в процеса, смята Наталия Коробко, регионален мениджър "Бизнес развитие" в Google. "Цифровизацията и иновациите не са страничен проект. Нищо не може да се развие, ако ръководителят не е пионер в него", посочи тя. Цифровизацията обаче не е всичко, важно е поставянето на клиента в центъра. "Дигиталните проекти са само едно от градивните блокчета. Другото са иновациите в бизнес модели", каза Коробко.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се