С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 сеп 2017, 14:56, 4061 прочитания

Индустрия 4.0: Ключът е в споделянето на идеи между компаниите и работа с данни

Бизнесът трябва да е подготвен за революция, не за промени, смятат участниците в конференцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

PWC: Новото поколение на семейния бизнес преследва дигитална трансформация

Проучването на компанията обхваща млади хора от 21 държави в шест континента

24 дек 2017

Време на инвестиции, време на растеж

Индустрията е с най-голям дял от инвестициите в Пловдивска област през последните години

9 окт 2017

Аруп Банерджи: Вече можеш да произвеждаш там, където е пазарът

Регионалния директор за ЕС на Световната банка за новите възможности от Индустрия 4.0

6 окт 2017

Индустрия 4.0: Технологиите в производството се променят по-бързо от културата на работещите

Потребителите диктуват продуктите, а границите напълно отпадат, смятат участниците в конференцията

29 сеп 2017

Индустрия 4.0: Новите технологии искат революция в мисленето за образованието

Новите работещи имат нужда от нови знания и рядко са лоялни на компании

28 сеп 2017

Индустрия 4.0: Технологичното бъдеще вече е тук, трябва да се адаптираме

В България има инженери, но инвестициите са малко, посочиха участници в конференцията

28 сеп 2017

"Индустрия 4.0" и бъдещето на производството

Как новата революция ще повлияе на средата ще търси отговор специална конференция в Пловдив

17 сеп 2017
Промените в индустрията ще окажат влияние във всяка област на бизнеса. Много компании няма да успеят да се приспособят, тъй като ще подходят като към промени, не като към революция. Това коментира Мацией Базъл, мениджмънт консултант в A.T. Kearney, по време на организирана от "Капитал" и община Пловдив конференция в панела "Бъдещето на индустрията". Формулата е да се справят с културата на дружеството си. Това означава всяко звено от компанията да реши как може да се възползва от новите технологии. "Цифровите технологии имат две нива на възприемане. Първото е как можем да правим нещата, които правим, по-добре. Второто е осъзнаването, че с тях можем да правим нови неща", посочи той. За да се случи това обаче, е необходимо още нещо. "Ако дадете на хората възможност да иновират, те най-вероятно ще се фокусират върху това, което правят, за да го подобрят. Но привличането на стъртъп компании ще ви помогне да намерите съвсем нови приложения", посочи той.

Много важно е участието на ръководителя на компанията в процеса, смята Наталия Коробко, регионален мениджър "Бизнес развитие" в Google. "Цифровизацията и иновациите не са страничен проект. Нищо не може да се развие, ако ръководителят не е пионер в него", посочи тя. Цифровизацията обаче не е всичко, важно е поставянето на клиента в центъра. "Дигиталните проекти са само едно от градивните блокчета. Другото са иновациите в бизнес модели", каза Коробко.

Хората и тяхната творческа сила са най-важни за конкурентоспособността, посочи Кадир Сенер, директор "Облачни технологии и решения за бизнеса за регион Multi-country Europe" в Microsoft. "От нас, хората, зависи да мислим творчески и да правим системи, които разклащат системата", каза той.

Трудното сътрудничество

Една от тъжните истини за българските дружества е, че не си сътрудничат, е мнението на Филип Генов, първи вицепрезидент на Уникредит Булбанк. "Това не е игра, в която само един ще спечели. Ако намерите начин да си партнирате, със сигурност ще преодолеете предизвикателствата на 4.0, с които сам няма да можете да се справите", посочи той.



Пример за такова партньорство даде Базел с компаниите в Германия. "Те си сътрудничат на ниво нови идеи, за да се конкурират с другите страни. Когато открият нещо, го споделят с други компании, а не се затварят", обясни той.

Предимство на българските компании е, че не са затворени, смята Коробко. "Всички, с които се срещаме, пътуват много, учат се от другите и са отворени за коопериране", каза тя. Според нея бизнесът в България не е ограничен в рамките на страната, а мисли глобално. "Цифровизацията е голям инструмент в това отношение", добави тя.
"Възможността е да демократизираме, където е възможно, решенията за новите технологии, например облачните технологии, така че те да са достъпни за всяка компания и за всеки човек. Това ще е голяма промяна", посочи Сенер. По думите му проблем в региона е липсата на капитал и точно това е ролята на компании с платформи като Google и Microsoft. "Нашата роля е да ви помогнем в това пътуване", каза той.

Валутата на бъдещето

Данните са единствената валута, най-важното нещо за всяка компания, смята Сенер. "В миналото беше много важно колко струва работната сила или материалите. Днес трябва да си зададем въпроса колко струват данните", каза той. Ключовото обаче е цялата информация да е обединена, за да дава реална представа. Затова бъдещето е на big data (големите масиви данни).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Едоардо Миролио купи марката за дрехи DiKa Едоардо Миролио купи марката за дрехи DiKa

Италианският предприемач планира да отвори пет фирмени магазина във Франция

19 юли 2018, 1057 прочитания

Китайци на летище Пловдив няма да има 1 Китайци на летище Пловдив няма да има

HNA Airport Group няма да подпише договора за концесията. Възможно е да се преговаря с втория кандидат - консорциум между ПИМК и индустриалната зона "Тракия"

18 юли 2018, 4206 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

Стажове, стипендии, конкурси (9 - 15 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 юни - 1 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Twitter тества удвояване на лимита на символите в един туит

Компанията се надява да увеличи времето, което потребителите прекарват в социалната мрежа

Най-голямото притеснение пред Facebook: тийнейджърите

Интернет гигантът вече не е предпочитаната социална мрежа сред младежите

Голямото доплащане за здраве

Или какви идеи за реформи в модела на финансиране обмислят управляващите

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Бургаски киновечери

Фестивалът разчита на интересна концепция и богата програма

Забранената книга

Как конфискуваната от съда книга Farina за наркотрафика в Испания през 90-те години се превърна в бестселър, а сериалът по нея оглави телевизионния праймтайм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Китайската концесия на летище Пловдив се провали, Миролио купи "Дика", "Идеал стандард" увеличава продажбите си

Емисия

DAILY @7AM // 19.07.2018 Прочетете