WizzAir ще търси служители и в България в най-мащабната си кампания досега

Превозвачът планира да създаде над 1300 нови работни места в 25 държави през следващата година

Превозвачът ще удвои и флотът си, като през 2018 ще закупи 21 нови Airbus, а до 2024 г. трябва да достигне над 160 машини.
Превозвачът ще удвои и флотът си, като през 2018 ще закупи 21 нови Airbus, а до 2024 г. трябва да достигне над 160 машини.    ©  Надежда Чипева
Превозвачът ще удвои и флотът си, като през 2018 ще закупи 21 нови Airbus, а до 2024 г. трябва да достигне над 160 машини.
Превозвачът ще удвои и флотът си, като през 2018 ще закупи 21 нови Airbus, а до 2024 г. трябва да достигне над 160 машини.    ©  Надежда Чипева

Нискотарифната авиокомпания WizzAir обяви, че започва най-голямата в историята си кампания за набиране на персонал - пилоти и кабинен състав. Най-големият превозвач в Централна и Източна Европа планира да създаде над 1300 нови работни места в региона през следващата година, а България също попада в страните, където ще се провежда подбор на кадри.

Успоредно с разрастването на работната сила ще се удвои и флотът от самолети, като до 2024 г. те трябва да достигнат над 160 машини. Само през 2018 г. компанията ще закупи 21 нови самолета Airbus A320 и Airbus A321.

До края на следващата година ще се проведат 400 конкурса за подбор на персонал, като сесиите ще са в повече от 25 държави в Европа и извън нея. Първата сесия в България ще бъде на 26 октомври в столичния хотел Best Western Expo. На нея заинтересованите ще имат възможност да се срещнат със служители на компанията, да се запознаят по-подробно с нея и кариерните възможности в авиацията и да получат съвети как да станат част от пилотния и кабинния екипаж.

В региона през октомври компанията ще проведе и 4 сесии в Румъния, над 10 в Унгария, а също и в Гърция и Австрия.

До края на 2018 г. се очаква екипът на Wizz да нарасне до 4500 души.

Кампанията на унгарския превозвач идва в момент, в който най-големият нискотарифен презозвач в Европа - Ryanair, e застигнат от криза с прекомерна натовареност на пилотите през летния период, което води до закъснения и до сериозен ръст на напускащите пилоти през годината. За да се справи с този проблем, компанията обяви безпрецедентни мерки - отмяна на почти 20 хил. полета до март 2018 г.

Конкуренцията в сегмента остава много изострена, включително и в България, където двете нискотарифни компании са в пряка конкуренция помежду си.