С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 3 окт 2017, 16:45, 6571 прочитания

Продажбите на H&M в България надхвърлят 100 млн. лв. за деветмесечието

През третото тримесечие на 2017 г. приходите на шведската верига в страната растат със 7%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бизнесът на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България продължава да се увеличава, показват публикуваните през миналата седмица финансови резултати за дейността й през третото фискално тримесечие на 2017 г. За периода 1 юни – 31 август продажбите й в страната запазват постигнатия през второто тримесечие темп на растеж от 10%, като достигат 199 млн. шведски крони, или 40.5 млн. лв. Преизчислено в левове обаче, увеличението е със 7%.

За деветте месеца от началото на финансовата година приходите на H&M в България вече надхвърлят 100 млн. лв. – продажбите в страната за периода 1 декември 2016 – 31 август 2017 г. са 506 млн. шведски крони, или 103.4 млн. лв., като нарастват също с 10%, изразено в крони, или със 7%, изразено в левове.


Растежът в България

За подобряването на резултатите на българския пазар допринася продължаващата експанзия на веригата в страната. В края на 2016 г., който попада в първото фискално тримесечие на 2017 г. за H&M, компанията отвори 20-ия си магазин на местния пазар – в габровския Terra Mall. С това присъствието й се разшири до 11 града в страната – обекти има и в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Плевен, Сливен, Благоевград, Велико Търново, а от миналата година и Русе. Отделно от това България е един от пазарите, на които веригата предлага на клиентите си възможност и за онлайн покупки – местната интернет платформа беше пусната през 2015 г.

Резултатите по света



И докато представянето в България запазва стабилните си темпове на растеж, в глобален план бизнесът на шведската верига се забавя. В сравнение с второто тримесечие ръстът в общите продажби на H&M през третата четвърт на годината се свива наполовина – от 10% до 5%. За периода 1 юни – 31 август глобалните приходи са 59.4 млрд. крони (6.2 млрд. евро). Общо за деветмесечието оборотът е 173.3 млрд. крони (18.1 млрд. евро), което е ръст от 7% спрямо същия период година по-рано.

При обявяването на резултатите си в края на септември мениджърът на втория по големина търговец на дребно с дрехи предупреди, че компанията няма да успее да постигне заложените цели за продажбите, предава Reuters.

"Търговията с модни стоки на дребно расте и се намира в период на широка и бърза промяна в резултат от продължаващата цифровизация", посочва главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон. "Растящите ни онлайн продажби не успяха да компенсират напълно намаляващия брой клиенти в магазините ни в някои от установените ни пазари, което доведе до това, че общите ни продажби за момента са под заложените цели за годината", допълва той.

Изправена пред растящата конкуренция на основния си европейски пазар, в това число от онлайн търговци като Asos и Zalando, шведската верига обяви по-големи намаления за прочистването на складовите си наличности това лято, като сви брутния си марж на печалба за третото тримесечие до 51.4% в сравнение с 54% преди година, отбелязва Reuters. В резултат печалбата за тримесечието се понижава с 20.4% до 3.8 млрд. крони (401 млн. евро). Общо за деветмесечието свиването на финансовия резултат е с 4.2% до 12.2 млрд. крони (1.3 млрд. евро).

Забавянето на растежа води и до промяна в плановете за откриване на нови обекти през годината. Новата цел на H&M е през финансовата 2017 г. да отвори 385 нови магазина при предишни очаквания за около 400 нови обекта за годината. Към 31 август веригата има 4553 магазина по света.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Брикел" иска ново комплексно разрешително, за да гори RDF 1 "Брикел" иска ново комплексно разрешително, за да гори RDF

Апелативният съд в Стара Загора отмени решението на екоинспекцията да не се прави ОВОС за искането на централата

28 яну 2020, 436 прочитания

БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания

От първото тримесечие на 2021 г. потребителите ще могат да превеждат средства между банкови сметки в рамките на секунди

27 яну 2020, 1727 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
SEE Top 100: Девет от най-големите компании в региона са български

Най-много представители в подреждането има от търговията, петролния и газовия сектор

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10