С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 3 окт 2017, 16:45, 6589 прочитания

Продажбите на H&M в България надхвърлят 100 млн. лв. за деветмесечието

През третото тримесечие на 2017 г. приходите на шведската верига в страната растат със 7%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бизнесът на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България продължава да се увеличава, показват публикуваните през миналата седмица финансови резултати за дейността й през третото фискално тримесечие на 2017 г. За периода 1 юни – 31 август продажбите й в страната запазват постигнатия през второто тримесечие темп на растеж от 10%, като достигат 199 млн. шведски крони, или 40.5 млн. лв. Преизчислено в левове обаче, увеличението е със 7%.

За деветте месеца от началото на финансовата година приходите на H&M в България вече надхвърлят 100 млн. лв. – продажбите в страната за периода 1 декември 2016 – 31 август 2017 г. са 506 млн. шведски крони, или 103.4 млн. лв., като нарастват също с 10%, изразено в крони, или със 7%, изразено в левове.


Растежът в България

За подобряването на резултатите на българския пазар допринася продължаващата експанзия на веригата в страната. В края на 2016 г., който попада в първото фискално тримесечие на 2017 г. за H&M, компанията отвори 20-ия си магазин на местния пазар – в габровския Terra Mall. С това присъствието й се разшири до 11 града в страната – обекти има и в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Плевен, Сливен, Благоевград, Велико Търново, а от миналата година и Русе. Отделно от това България е един от пазарите, на които веригата предлага на клиентите си възможност и за онлайн покупки – местната интернет платформа беше пусната през 2015 г.

Резултатите по света



И докато представянето в България запазва стабилните си темпове на растеж, в глобален план бизнесът на шведската верига се забавя. В сравнение с второто тримесечие ръстът в общите продажби на H&M през третата четвърт на годината се свива наполовина – от 10% до 5%. За периода 1 юни – 31 август глобалните приходи са 59.4 млрд. крони (6.2 млрд. евро). Общо за деветмесечието оборотът е 173.3 млрд. крони (18.1 млрд. евро), което е ръст от 7% спрямо същия период година по-рано.

При обявяването на резултатите си в края на септември мениджърът на втория по големина търговец на дребно с дрехи предупреди, че компанията няма да успее да постигне заложените цели за продажбите, предава Reuters.

"Търговията с модни стоки на дребно расте и се намира в период на широка и бърза промяна в резултат от продължаващата цифровизация", посочва главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон. "Растящите ни онлайн продажби не успяха да компенсират напълно намаляващия брой клиенти в магазините ни в някои от установените ни пазари, което доведе до това, че общите ни продажби за момента са под заложените цели за годината", допълва той.

Изправена пред растящата конкуренция на основния си европейски пазар, в това число от онлайн търговци като Asos и Zalando, шведската верига обяви по-големи намаления за прочистването на складовите си наличности това лято, като сви брутния си марж на печалба за третото тримесечие до 51.4% в сравнение с 54% преди година, отбелязва Reuters. В резултат печалбата за тримесечието се понижава с 20.4% до 3.8 млрд. крони (401 млн. евро). Общо за деветмесечието свиването на финансовия резултат е с 4.2% до 12.2 млрд. крони (1.3 млрд. евро).

Забавянето на растежа води и до промяна в плановете за откриване на нови обекти през годината. Новата цел на H&M е през финансовата 2017 г. да отвори 385 нови магазина при предишни очаквания за около 400 нови обекта за годината. Към 31 август веригата има 4553 магазина по света.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 381 прочитания

Италианската банка Intesa предложи сливане на UBI Banca за 5 млрд. евро Италианската банка Intesa предложи сливане на UBI Banca за 5 млрд. евро

Новата банка ще бъде седмата най-голяма в Европа с над 1 трлн. евро активи

19 фев 2020, 459 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
SEE Top 100: Девет от най-големите компании в региона са български

Най-много представители в подреждането има от търговията, петролния и газовия сектор

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10