С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 4 окт 2017, 11:12, 10904 прочитания

Китайските производители на коли настигат по качество световните играчи

През 2020 г. китайските брандове ще са с по-високо качество от средното, показва изследване на JD Power

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В китайските автомобили се откриват 112 проблеми на всеки 100 автомобила, което е малко над средните норми
Качеството на китайските брандове автомобили може да достигне или дори надмине това на най-големите световни марки, пише Financial Times. Изданието се позовава на изследване, направено от JD Power. Местните производители влагат все повече усилия в затварянето на разлома между качеството в Китай и в други държави. Тази разлика вече не е толкова голяма, колкото е била през 2000 г., когато JD Power е направила първата си анкета в страната. Тогава китайските коли са имали средно 834 проблема на всеки 100 коли – повече от осем грешки при всеки автомобил, два пъти над средното за света. Резултатът през 2017 г. показва, че това число се е стопило до 112 грешки на всеки 100 автомобила – съвсем малко над средните международни норми.

Китай е най-големият производител на автомобили - в страната са сглобени 30% от всички коли, продадени в света през миналата година. Въпреки това страната не успява да създаде свой собствен бранд, който да се конкурира с големите автомобилни групи като Toyota, Volkswagen, BMW, Hyundai и Daimler. Чуждите марки, които произвеждат свои коли в Китай чрез съвместни компании с държавни дружества, отговарят за 60% от всички 24 млн. коли, произведени в страната през миналата година.


Стопяване на разликата

Джейкъм Джордж, вицепрезидент на JD Power, коментира, че разликата между качеството на производството между китайските фирми и чуждите, които произвеждат в страната, се е стопила драматично през последните години. Основна причина за това се крие в по-добрия климат на работа в Китай. Той обаче не смята, че Китай ще успее да премине средното ниво на качество през следващата година. По-вероятно е това да се случи през 2020 г. "Трудно е да се подобряваш, когато вече си по-добър", коментира Джордж.

Подобряването на качеството се случва в момент, в който китайските марки като Geely, GAX Trumpchi и Great Wall разкриват големи планове за разширението си. Те искат да навлязат много по-агресивно на американския и европейския пазар. Решението им обаче може да се окаже предсрочно: в момента GAC Trumpchi е най-добре оцененият китайски бранд, който произвежда по-добри коли, отколкото китайските модели на Volkswagen и Toyota. Въпреки това Geely и Great Wall отбелязват разочароващи резултати. "Не бихме препоръчали външно разширение на компании, които са под средното ниво", коментира още Джордж.



Краят на китайския Детройт

Майкъл Дън, консултант за автомобилната индустрия в Хонконг и автор на книгата "Американски колела, китайски пътища", коментира, че по-високото качество на брандовете в Китай предвещава "началото на края за китайския Детройт". Според него някои китайски заводи като този на General Motors в Шанхай вече имат по-високи стандарти, отколкото други заводи на General Motors в САЩ. Дън добавя още, че по-високото качество на китайските коли ще доведе до промяна в динамиката между вътрешните и външните производители в страната. Досега китайските производители предпочитаха да работят като помощ за външното производство, вместо да развият своите собствени брандове.

"Предишната логика беше защо да инвестираме милиарди и да правим китайски продукти, ако можем да печелим от продажбата на Buick, докато сега въпросът е защо да продавам Chevrolet, когато мога да имам свой бранд и да задържам всички приходи", добави още Дън.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив

Тя ръководи проекта за превръщане на българското предприятие в "умна" фабрика

29 яну 2020, 648 прочитания

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 913 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10