Tesco ще изплаща дивиденти за пръв път от три години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesco ще изплаща дивиденти за пръв път от три години

Reuters

Tesco ще изплаща дивиденти за пръв път от три години

Британската верига супермаркети се завърна към по-сериозните печалби

4143 прочитания

Reuters

© Reuters


Британската верига супермаркети Tesco ще изплати първия си дивидент от 3 години, пише Financial Times. Компанията отбеляза и първата си по-сериозна печалба за периода. През последните години тя не изплащаше дивиденти, защото работеше на загуба или минимална печалба. Компанията също така преодолява и щетите от счетоводни измами. През първата половина от годината Tesco е реализирала продажби за 28.3 млрд. паунда, надвишавайки средните очаквания на анализаторите. Печалбата е 562 млн. паунда, огромен растеж спрямо 71 млн. паунда преди година. Изпълнителният директор на Tesco Дейв Люис коментира, че "това е много важна стъпка във възстановяването на бизнеса и крачка, която показва защо бордът на директорите има толкова доверие в приетия план".

Продажбите са нараснали с 2.2% през второто тримесечие на годишна база. Tesco очаква подобен растеж и през второто полугодие, което би преодоляло тенденцията на забавяне на растежа на приходите. Завръщането на инфлацията при хранителните продукти е спомогнало за вдигането на продажбите в целия сектор. Голямата конкуренция от страна на германските вериги Lidl и Aldi също е била фактор. Според Люис в момента в Tesco пазаруват 300 хил. души повече, отколкото по същото време миналата година.

Стратегията работи

Люис се опитва да фокусира отново бизнeса на Tesco, след като компанията се разрасна прекалено много и стана жертва на собствения си успех. До момента през тази година веригата намали работната си ръка с няколко хиляди души, отказа се от редица свои неосновни бизнеси, включително и градинските си центрове и ресторантите в Южна Корея, които работеха на печалба. Компанията обаче направи и една покупка - тази на Booker Group, най-голямата група за търговия на едро на Острова. Сделката, която все още не е одобрена от регулаторните органи и трябва да бъде разгледана по-късно през годината, може да промени сериозно ритейл сектора във Великобритания и да даде възможност на Tesco да възвърне позициите си.

През март компанията започна да изплаща 214 млн. паунда глоби и компенсации заради счетоводния скандал през 2014 г. Британските власти са завели дело срещу трима бивши директори на компанията, които са променяли данните и са карали други свои служители да прикриват следите им. И тримата отричат вината си. Очаква се да има решение на съда през януари.

Акциите на компанията се вдигнаха с 1.6% след резултатите за първото полугодие и достигнаха най-високото си ниво от април насам.

Британската верига супермаркети Tesco ще изплати първия си дивидент от 3 години, пише Financial Times. Компанията отбеляза и първата си по-сериозна печалба за периода. През последните години тя не изплащаше дивиденти, защото работеше на загуба или минимална печалба. Компанията също така преодолява и щетите от счетоводни измами. През първата половина от годината Tesco е реализирала продажби за 28.3 млрд. паунда, надвишавайки средните очаквания на анализаторите. Печалбата е 562 млн. паунда, огромен растеж спрямо 71 млн. паунда преди година. Изпълнителният директор на Tesco Дейв Люис коментира, че "това е много важна стъпка във възстановяването на бизнеса и крачка, която показва защо бордът на директорите има толкова доверие в приетия план".

Продажбите са нараснали с 2.2% през второто тримесечие на годишна база. Tesco очаква подобен растеж и през второто полугодие, което би преодоляло тенденцията на забавяне на растежа на приходите. Завръщането на инфлацията при хранителните продукти е спомогнало за вдигането на продажбите в целия сектор. Голямата конкуренция от страна на германските вериги Lidl и Aldi също е била фактор. Според Люис в момента в Tesco пазаруват 300 хил. души повече, отколкото по същото време миналата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK