Норвежката LINK Mobility плати 3.82 млн. евро за българската "Войском"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Норвежката LINK Mobility плати 3.82 млн. евро за българската "Войском"

Според Мартин Батков от "Войском" първи са се свързали с LINK Mobility

Норвежката LINK Mobility плати 3.82 млн. евро за българската "Войском"

Свързаната с Мартин Батков компания посредничи при SMS-ите с добавена стойност, като например за паркиране или телевизионно гласуване

Константин Николов, Весислава Антонова
14293 прочитания

Според Мартин Батков от "Войском" първи са се свързали с LINK Mobility

© Мартин Батков


Поредната сделка в българския IT сектор е факт, след като норвежката LINK Mobility купи базираната в София "Войском". Според официалното съобщение цената на сделката e 3.82 млн. евро.

14-годишна история

Създадената през 2003 г. "Войском" се занимава с технологични решения за гласови и SMS услуги с добавена стойност, изпращане на уведомителни съобщения от фирми към клиенти, мобилни маркетингови кампании, платежни системи и разработката на мобилни приложения. Фирмата има директни договори с трите мобилни оператора и доставя услуги на над 250 дружества в страната. Един от партньорите й е Центърът за градска мобилност в областта на SMS паркирането, за който компанията обслужва трафика за абонати на "Мобилтел". "Войском" е разработила самостоятелни решения и за паркирането в Албена, Слънчев бряг, Враца, Бургас и Велико Търново. Фирмата е била партньор за телевизионното гласуване, изчисляване на резултатите и визуализацията на живо в предаванията "Голямото ROCK Междучасие" по БНТ и "Фермата" по bTV.

Според новия собственик "Войском" е сред лидерите на пазара на мобилни услуги с добавена стойност в България с дял от 40%. Приходите й за 2016 г. са нараснали с над 8% до 8.69 млн. лв. при чиста печалба от 373 хил. лв. Компанията има над 30 служители в сферите на маркетинга, продажбите, телекомуникациите и информационните технологии. Според Търговския регистър "Войском" е собственост на две физически лица: Анели Бачева-Баткова с дял от 75.25% и Илияна Бенчева с останалите 24.75%. Сделката е за 100% от акциите.

Оперативната печалба х6

От LINK Mobility обявиха, че оценката на дружеството е изчислена на база EBITDA на "Войском" за миналата година от 0.683 млн. евро мултиплицирана по шест. Според предварителните договорки от края на юни транзакцията е разделена на три компонента. Една трета от цената е заплатена в брой, още една трета - под формата на кредит, който трябва да бъде изплатен на продавача най-късно 36 месеца след приключване на сделката при годишна лихва от 4.75%. Последната една трета е под формата на акции в LINK, които сегашните акционери на "Войском" получават, без да се каже точно колко голям е делът.

От "Войском" съобщиха, че те първи са потърсили норвежката група. "Преди време се свързахме с LINK Mobility, защото разбрахме, че компанията придобива дружества като нашето в Европа. Харесаха ни и така се стигна до сделка", заяви пред "Капитал" бизнесменът с интереси в рекламния, медийния и комуникационния бранш Мартин Батков, който официално не участва в управлението, но е свързан с компанията. Той допълни, че разговорите са водени от началото на годината. "Получихме миноритарен дял в LINK Mobility. Вярваме в стратегията на компанията и смятаме, че услугите ще бъдат развити. За нашия пазар е шанс, че играч като тях идва тук", допълни Батков.

Компании като "Войском" са интересни на по-големи играчи на европейския пазар като LINK Mobility не само заради услугите и клиентите си, но защото са и един вид агрегатори на бази данни на мобилни услуги, коментираха представители на бранша. През последните години норвежката компания придоби и други фирми в сегмента на мобилните услуги с добавена стойност. Тя вече има офиси в Норвегия, Швеция, Дания, Финландия, Латвия, Естония, Германия, Полша и Испания. Приходите й за последната година са 924 млн. норвежки крони (98 млн. евро).

"Свидетели сме как търсенето на мобилни решения и услуги се увеличава с бързи темпове и вярваме, че българският пазар ще продължи да се разраства. Чрез обединяването на иновативните решения на LINK и Voicecom ще укрепим още повече позициите си", заяви в официалното съобщение изпълнителният директор на LINK Арил Хустад.


4 коментара
  • 1
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov

    С парички от нефтения фонд несъмнено

  • 2
    clwnjester avatar :-|
    clwnjester

    Много евтино са я взели на 6пъти мълтипъл. И наще защо са я продали не знам.... сектора атрактивен, има мегдан за растеж...

  • 4
    kll1507198516534424 avatar :-P

    ПРЕКРАСНА СДЕЛКА! ️ALWAYS LOVE NORWAY️

    Навремето Норвежците ми плащаха ЛУДИ пари за нещо, без което можеха, сега също "СИПЯТ" готови пари за нещо без, КОЕТО МОГАТ благодарение на майка им TELENOR и многото им претъпкани с пари богати бащи STATOIL, Norsk Hydro и многото други. Браво на Норвежкия "Станишев" - бившия оглавяващ Норвежкото БСП, който ШИРОКО е отворил вратата на Европа и Света за Норвежкия Бизнес. Чисто и просто поредната сделка, за да покажат на правителството ни трайно установяване в България. Познавайки доста добре Норвежкия им нрав, те в никакъв случай не са тук за нещо малко (компания за SMS-и), май става дума за нещо, което по-късно ще поискат всеобщо от Българското правителство, което със сигурност ще мирише на ПЕТРОЛ и ГАЗ. Ние и без това с тях отдавна се харесваме. "Братската ни любов" датира повече от 40 години, благодарение на Дирекция музика София, г-н Мето Илиев и всички български музиканти, които "рекламират" България в Норвегия и до днес.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK