С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 4 окт 2017, 18:55, 12533 прочитания

Норвежката LINK Mobility плати 3.82 млн. евро за българската "Войском"

Свързаната с Мартин Батков компания посредничи при SMS-ите с добавена стойност, като например за паркиране или телевизионно гласуване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поредната сделка в българския IT сектор е факт, след като норвежката LINK Mobility купи базираната в София "Войском". Според официалното съобщение цената на сделката e 3.82 млн. евро.

14-годишна история


Създадената през 2003 г. "Войском" се занимава с технологични решения за гласови и SMS услуги с добавена стойност, изпращане на уведомителни съобщения от фирми към клиенти, мобилни маркетингови кампании, платежни системи и разработката на мобилни приложения. Фирмата има директни договори с трите мобилни оператора и доставя услуги на над 250 дружества в страната. Един от партньорите й е Центърът за градска мобилност в областта на SMS паркирането, за който компанията обслужва трафика за абонати на "Мобилтел". "Войском" е разработила самостоятелни решения и за паркирането в Албена, Слънчев бряг, Враца, Бургас и Велико Търново. Фирмата е била партньор за телевизионното гласуване, изчисляване на резултатите и визуализацията на живо в предаванията "Голямото ROCK Междучасие" по БНТ и "Фермата" по bTV.

Според новия собственик "Войском" е сред лидерите на пазара на мобилни услуги с добавена стойност в България с дял от 40%. Приходите й за 2016 г. са нараснали с над 8% до 8.69 млн. лв. при чиста печалба от 373 хил. лв. Компанията има над 30 служители в сферите на маркетинга, продажбите, телекомуникациите и информационните технологии. Според Търговския регистър "Войском" е собственост на две физически лица: Анели Бачева-Баткова с дял от 75.25% и Илияна Бенчева с останалите 24.75%. Сделката е за 100% от акциите.

Оперативната печалба х6



От LINK Mobility обявиха, че оценката на дружеството е изчислена на база EBITDA на "Войском" за миналата година от 0.683 млн. евро мултиплицирана по шест. Според предварителните договорки от края на юни транзакцията е разделена на три компонента. Една трета от цената е заплатена в брой, още една трета - под формата на кредит, който трябва да бъде изплатен на продавача най-късно 36 месеца след приключване на сделката при годишна лихва от 4.75%. Последната една трета е под формата на акции в LINK, които сегашните акционери на "Войском" получават, без да се каже точно колко голям е делът.

От "Войском" съобщиха, че те първи са потърсили норвежката група. "Преди време се свързахме с LINK Mobility, защото разбрахме, че компанията придобива дружества като нашето в Европа. Харесаха ни и така се стигна до сделка", заяви пред "Капитал" бизнесменът с интереси в рекламния, медийния и комуникационния бранш Мартин Батков, който официално не участва в управлението, но е свързан с компанията. Той допълни, че разговорите са водени от началото на годината. "Получихме миноритарен дял в LINK Mobility. Вярваме в стратегията на компанията и смятаме, че услугите ще бъдат развити. За нашия пазар е шанс, че играч като тях идва тук", допълни Батков.

Компании като "Войском" са интересни на по-големи играчи на европейския пазар като LINK Mobility не само заради услугите и клиентите си, но защото са и един вид агрегатори на бази данни на мобилни услуги, коментираха представители на бранша. През последните години норвежката компания придоби и други фирми в сегмента на мобилните услуги с добавена стойност. Тя вече има офиси в Норвегия, Швеция, Дания, Финландия, Латвия, Естония, Германия, Полша и Испания. Приходите й за последната година са 924 млн. норвежки крони (98 млн. евро).

"Свидетели сме как търсенето на мобилни решения и услуги се увеличава с бързи темпове и вярваме, че българският пазар ще продължи да се разраства. Чрез обединяването на иновативните решения на LINK и Voicecom ще укрепим още повече позициите си", заяви в официалното съобщение изпълнителният директор на LINK Арил Хустад.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1136 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 831 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дигиталната мрежа EDIT прави проучване на българските иновативни компании

Анкетата е за втора година, като този път е с по-голям мащаб и търси по-подробни данни

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10