Дигиталната мрежа EDIT прави проучване на българските иновативни компании

Анкетата е за втора година, като този път е с по-голям мащаб и търси по-подробни данни

Отворената мрежа за дигитални иновации EDIT организира проучване на малките и средните български компании, които работят в сферата на дигиталните продукти и услуги. То се провежда за втора поредна година, като този път организаторите се надяват то да достигне до по-голям брой фирми и така се направи по-добра представителна извадка от сектора с иновации. България е една от малкото европейски страни, в които все още няма завършено подобно проучване. "Компаниите, които са част от проучването, са в голямата си част стартъпи, но избягваме тази дефиниция, защото много от тях не се идентифицират с нея", коментира пред "Капитал" Александра Козбунарова, програмен координатор на мрежата.

Според официални данни в момента в България има над 3 хил. компании в IT сектора. Една от целите на проучването на EDIT е да се провери каква част от тези компании влизат в графата иновативни бизнеси, какви са възможностите за растеж пред тях, какви технологии се разработват от тях и за кои сектори са предназначени. "Мотивацията ни е следната: подобни проучвания в България не се правят, такива данни не се събират, а сега предстои ново раздвижване на капитали в сектора", казва още Козбунарова.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар