Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 окт 2017, 13:50, 6286 прочитания

IKEA планира да продава продуктите си чрез онлайн платформи

Шведската мебелна верига е готова да промени бизнес модела си, за да остане на върха в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шведската верига за домашно обзавеждане IKEA планира да продава своите продукти и чрез различни онлайн платформи, съобщава Financial Times. Решението на шведската група да се насочи към компаниите от сектора за онлайн търговия беше потвърдено от изпълнителния директор наInter IKEA, която отговаря за франчайзите, Торбьорн Льоф.

Стратегията на Ikea


Льоф не посочи конкретна компания от онлайн сектора, с която смятат да сключат споразумение за партньорство. Сред предпочитаните варианти на IKEA са онлайн гигантите Alibaba и Amazon. Той заяви, че от групата са твърдо решени да променят настоящия бизнес модел. Поради това ще се стремят да предлагат всичките си продукти онлайн в целия свят. Идеята за изграждане на по-малки специализирани магазини също е част от стратегията на групата. Льоф е на мнение, че тези цели са напълно постижими.

Той предвижда, че ще се приспособят бързо към новия бизнес модел. Този ход е огромно предизвикателство за IKEA, тъй като за първи път в своята история операторът на търговски вериги ще извършва продажби чрез трета страна. Очакванията са това да се случи през 2018 г.

Магазините за търговия на мебели IKEA отчитат продажби на дребно в размер на 38.3 млрд. евро, включително онлайн търговията, за фискалната година до края на август. Сумата е с 5% по-висока спрямо предишната година, заяви компанията, отговаряща за франчайзите, Inter IKEA. Към края на този период търговецът на дребно е имал 403 магазина на общо 49 пазара в света. Магазините IKEA са собственост на 11 франчайза, от които IKEA Group е най-голямата с 355 магазина.



Компанията развива успешен бизнес и в България, като приходите на "Хаус маркет България", през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA, са нараснали с 11% през последните 12 месеца (до края на август) до 103 млн. лв.

"През фискалната 2018 г. са планирани 22 нови магазини IKEA, което включва нови пазари в Индия и Латвия, както и продължаващо разпространение на нови формати и разширяване на електронната търговия", казва още Inter IKEA в свое изявление. В него се посочва, че най-големият играч в сектора има намерение да оперира на нови пазари, като погледът им е насочен към Южна Америка и Югоизточна Азия.

Какво ново

Преди две седмици от IKEA съобщиха, че групата ще купи американския стартъп TaskRabbit – онлайн платформа, която предлага различни услуги като доставки, обзавеждане, почистване и ремонт срещу допълнително заплащане. Изпълнителният директор на TaskRabbit Стейси Браун-Филпот беше изключително доволен от споразумението и заяви, че по този начин онлайн платформата ще има възможност да увеличи приходите си. Цената на сделката не беше оповестена, но стана ясно, че IKEA ще контролира 100% от акциите. TaskRabbit ще продължи да оперира като независима компания в структурата на ритейл групата. Към момента американският стартъп предлага услугите си в няколко града в САЩ и в Лондон. Сделката ще бъде финализирана през октомври.

През септември шведският конгломерат пусна мобилното приложение IKEA Place, чрез което клиентите могат да добият визуална представа за желания облик на дома си чрез предварително сканиране на стаята с камера. Приложението разполага с каталог, в който са описани подробно всички продукти на IKEA.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 520 прочитания

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 677 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Около 30% от заведенията сменят собствеността и профила си

Модерният тренд е азиатската кухня, показват наблюденията на онлайн платфрмата zavedenia.com

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10