Pfizer обмисля да продаде бизнеса си за продукти за грижа за здравето

Pfizer заяви, че продължава да оценява потенциалните алтернативи за бъдещето на бизнеса с продукти за грижа за здравето

Pfizer обмисля да продаде бизнеса си за продукти за грижа за здравето

Решението е част от стратегията на фармацевтичната компания

7889 прочитания

Pfizer заяви, че продължава да оценява потенциалните алтернативи за бъдещето на бизнеса с продукти за грижа за здравето

© Reuters


Подразделението произвежда популярни продукти като мултивитамините Centrum и балсама за устни ChapStick.

Американската фармацевтична компания Pfizer обмисля възможността да продаде бизнеса си за продукти за грижа за здравето, съобщава Financial Times.

Решението на Pfizer

От фармацевтичната компания обявиха, че се стремят да се разделят с бизнеса си напълно или частично чрез продажба, сливане или друг вид транзакция. Подразделението на Pfizer произвежда популярни продукти като мултивитамините Centrum, балсама за устни ChapStick и болкоуспокояващото Advil. Брандовете Centrum и Advil са в топ 10 на най-продаваните продукти на американската група. Изпълнителният директор на Pfizer Йън Ред заяви, че звеното е било лидер по продажби на продукти, за които не се изисква лекарска рецепта. Звеното отчете приходи от 3.4 млрд. долара за 2016 г., а експерти в индустрията го оценяват на около 14 млрд. долара. През последните месеци Ред убеждаваше инвеститорите, че стойността на дивизията ще се увеличи, ако се отдели от Pfizer.

През 2015 г. изпълнителният директор на британската Reckitt Benckiser Ракеш Капур прояви сериозен интерес към звеното. Тогава фармацевтичният гигант не обмисляше продажбата му и поради това британската компания се задоволи със закупуването на производителя на храна за бебета Mead Johnson в сделка за 16.7 млрд. долара. Към момента вероятността Reckit да извърши втора подобна сделка е твърде малка.

Заинтересованите страни

Сред потенциалните купувачи е и един нетрадиционен за бранша играч. Това е най-голямата компания за храни в света Nestle. В последните години швейцарският конгломерат отчита противоречиви финансови резултати от основния си бизнес, което го принуди да придобие изцяло компанията за производство на дерматологични продукти Galderma от L’Oreal през 2014 г. Преди тази сделка Nestle притежаваше 50% от акциите на дерматологичната група. Експерти от сектора твърдят, че други заинтересовани страни са британската GlaxoSmithKline, германската Bayer, френската Sanofi и американските Johnson & Johnson, Procter & Gamble и Abott.

В същото време един от основните конкуренти на Pfizer, германският производител на лекарства Merck, обяви намеренията си да се раздели с дивизията си, която произвежда витамините Seven Seas.

Какво мислят инвеститорите

Един от големите инвеститори в Pfizer сподели, че разчита заявката на компанията като знак за стремеж да се увеличат приходите. Според него ще бъде подходящо да се извърши "трансформиращ" за сектора ход като придобиването на производителя на лекарства за лечение на рак Brystol-Myers Squibb. Той изрази позиция, че от групата се надяват администрацията на президента Доналд Тръмп да преразгледа данъчните закони в САЩ, които са от значение за компании като Pfizer, които имат значителни средства в чужбина. Преди седмица президентът Тръмп представи план за данъчна реформа, която предвижда голямо намаление на корпоративния данък от 35 на 20%.

Подразделението произвежда популярни продукти като мултивитамините Centrum и балсама за устни ChapStick.

Американската фармацевтична компания Pfizer обмисля възможността да продаде бизнеса си за продукти за грижа за здравето, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход