С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 окт 2017, 17:32, 18221 прочитания

LKW Walter прави интермодален терминал във Видин

Проектът е част от идеята за развитие на автомобилен парк в града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

8
млн. евро най-много ще са разходите, за да заработи терминалът. Това може да стане още до края на годината.
Австрийската транспортна компания LKW Walter ще изгради интермодален терминал във Видин, който ще комбинира сухопътен и железопътен транспорт. Проектът е част от по-голямата идея на "Аутомотив клъстер България" за развитие на автомобилен парк в крайдунавския град, като целта е да се привлекат нови инвеститори от сектора.
Все повече клиенти искат зелен транспорт, а комбинацията влак и камион спестява 55% от емисиите, каза Карл Шауер, асоцииран член на управителния съвет на LKW Walter

Фотограф: Анелия Николова

Терминалът може да започне да работи още до края на годината, тъй като на мястото има подходяща площадка и оборудване, които не се използват. Те са собственост на едно от българските дружества на германската Willi Betz, която през последните години имаше сериозни финансови затруднения. Намеренията са LKW Walter да наеме съоръженията, а реалните й разходи по проекта ще са до 8 млн. евро - за купуване на ремаркета и заплащане на жп оператора за година напред. Ако обаче се случи по-големият проект и в парка дойдат инвеститори от автомобилната индустрия, на мястото ще бъде изграден напълно развит интермодален терминал. Инвестицията в него ще се измерва в десетки милиони евро.

В партньорство


LKW Walter вече има инвестиционен план за терминала във Видин, макар че все още предстои да се уточни партньорството със собственика на съоръженията. Необходимият капитал, за да започне проектът, е 2.5-3 млн. евро за закупуване на ремаркета и около 5 млн. евро за закупуване на жп решение, т.е. заплащане на превозвача за година напред, каза Карл Шауер, асоцииран член на управителния съвет на LKW Walter. Предвижда се товари по влак да се изпращат поне три пъти седмично, но все още няма решение кой ще е превозвачът.

Според австрийската компания съществуващата площадка е много подходяща, като единственото, което липсва, са около 100 метра жп линия в самия терминал. Очакванията са тази инвестиция да се направи от собственика, като в момента се водят преговори.

Парцелът е на "Виена реал естейт Видин", която е собственост на австрийския VHO Holding (част от групата Betz). От документите в Търговския регистър става ясно, че миналата годна е направена оценка на имотите от независим оценител и стойността им е определена на 8.7 млн. лв. За същата сума компанията е ипотекирала имотите си във Видин - около 117 дка земя плюс сгради в Северна промишлена зона, срещу кредит от Инвестбанк през август тази година, показва справка в имотния регистър. Дружеството се занимава с отдаване под наем на инвестиционни имоти, като за 2016 г. приходите му са 134 хил. лв.



Голямата идея

Изграждането на интермодален терминал е само първата, но много важна част от по-големия проект за създаване на нова индустриална зона за автомобилно производство. "Терминалът ще е гаранция, че който започне да произвежда там, ще може да има навременни доставки на суровини и готови продукти", каза изпълнителният директор на "Ауто клъстер България" Любомир Станиславов.

Евентуалният бъдещ автопарк се предвижда да се разположи върху терен от 1225 дка на брега на реката между площадката на интермодалния терминал и Дунав мост 2. Идеята е да се привлече т.нар. производител на оригинално оборудване, покрай който фабрики да създадат още 10-12 доставчици на компоненти. "За да има автомобилно производство, трябва да има добра екосистема от около 300 доставчици, а в България те са 120", каза Станиславов. Това е причината за избора на Видин за проекта - лесният достъп за доставчици от три държави (България, Румъния и Сърбия). "Това реално са над 1000 доставчика, т.е. от тази гледна точка Видин има добра екосистема", добави той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 6 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 5288 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 988 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Emirates обмисля възможността за партньорство с конкурента си Etihad

Това е част от стратегията на авиогиганта за преодоляване на финансовите проблеми

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10