С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 окт 2017, 17:32, 14620 прочитания

LKW Walter прави интермодален терминал във Видин

Проектът е част от идеята за развитие на автомобилен парк в града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

8
млн. евро най-много ще са разходите, за да заработи терминалът. Това може да стане още до края на годината.
Австрийската транспортна компания LKW Walter ще изгради интермодален терминал във Видин, който ще комбинира сухопътен и железопътен транспорт. Проектът е част от по-голямата идея на "Аутомотив клъстер България" за развитие на автомобилен парк в крайдунавския град, като целта е да се привлекат нови инвеститори от сектора.
Все повече клиенти искат зелен транспорт, а комбинацията влак и камион спестява 55% от емисиите, каза Карл Шауер, асоцииран член на управителния съвет на LKW Walter

Фотограф: Анелия Николова

Терминалът може да започне да работи още до края на годината, тъй като на мястото има подходяща площадка и оборудване, които не се използват. Те са собственост на едно от българските дружества на германската Willi Betz, която през последните години имаше сериозни финансови затруднения. Намеренията са LKW Walter да наеме съоръженията, а реалните й разходи по проекта ще са до 8 млн. евро - за купуване на ремаркета и заплащане на жп оператора за година напред. Ако обаче се случи по-големият проект и в парка дойдат инвеститори от автомобилната индустрия, на мястото ще бъде изграден напълно развит интермодален терминал. Инвестицията в него ще се измерва в десетки милиони евро.

В партньорство


LKW Walter вече има инвестиционен план за терминала във Видин, макар че все още предстои да се уточни партньорството със собственика на съоръженията. Необходимият капитал, за да започне проектът, е 2.5-3 млн. евро за закупуване на ремаркета и около 5 млн. евро за закупуване на жп решение, т.е. заплащане на превозвача за година напред, каза Карл Шауер, асоцииран член на управителния съвет на LKW Walter. Предвижда се товари по влак да се изпращат поне три пъти седмично, но все още няма решение кой ще е превозвачът.

Според австрийската компания съществуващата площадка е много подходяща, като единственото, което липсва, са около 100 метра жп линия в самия терминал. Очакванията са тази инвестиция да се направи от собственика, като в момента се водят преговори.

Парцелът е на "Виена реал естейт Видин", която е собственост на австрийския VHO Holding (част от групата Betz). От документите в Търговския регистър става ясно, че миналата годна е направена оценка на имотите от независим оценител и стойността им е определена на 8.7 млн. лв. За същата сума компанията е ипотекирала имотите си във Видин - около 117 дка земя плюс сгради в Северна промишлена зона, срещу кредит от Инвестбанк през август тази година, показва справка в имотния регистър. Дружеството се занимава с отдаване под наем на инвестиционни имоти, като за 2016 г. приходите му са 134 хил. лв.



Голямата идея

Изграждането на интермодален терминал е само първата, но много важна част от по-големия проект за създаване на нова индустриална зона за автомобилно производство. "Терминалът ще е гаранция, че който започне да произвежда там, ще може да има навременни доставки на суровини и готови продукти", каза изпълнителният директор на "Ауто клъстер България" Любомир Станиславов.

Евентуалният бъдещ автопарк се предвижда да се разположи върху терен от 1225 дка на брега на реката между площадката на интермодалния терминал и Дунав мост 2. Идеята е да се привлече т.нар. производител на оригинално оборудване, покрай който фабрики да създадат още 10-12 доставчици на компоненти. "За да има автомобилно производство, трябва да има добра екосистема от около 300 доставчици, а в България те са 120", каза Станиславов. Това е причината за избора на Видин за проекта - лесният достъп за доставчици от три държави (България, Румъния и Сърбия). "Това реално са над 1000 доставчика, т.е. от тази гледна точка Видин има добра екосистема", добави той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Глобалният лидер при обявите Глобалният лидер при обявите

Интернет гигантът Naspers купи руската платформа за обяви Avito в сделка за 1.16 млрд. долара, с която ще засили онлайн трансформацията си

22 фев 2019, 575 прочитания

Как Brexit направи британската Tick42 българска компания Как Brexit направи британската Tick42 българска компания

Софтуерният разработчик ще премести шапката на групата в страната и ще увеличи значително екипа си

22 фев 2019, 987 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Emirates обмисля възможността за партньорство с конкурента си Etihad

Това е част от стратегията на авиогиганта за преодоляване на финансовите проблеми

Свободно отглеждани програмисти

Софтуерната компания Dreamix разработва решения за чуждестранни клиенти

Домусчиев затяга медийната хватка на ГЕРБ с покупката на "Нова"

След неуспешния опит на ГЕРБ да го включи като партньор на Келнер в "Нова телевизия" сега бизнесменът купува директно телевизията

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Роман от най-балканската страна

Писателят и театрален режисьор Петър Денчев превръща разочарованията в идейна сила за новата си книга

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Защо Домусчиев купува "Нова"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.02.2019 Прочетете