Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 окт 2017, 17:32, 10392 прочитания

LKW Walter прави интермодален терминал във Видин

Проектът е част от идеята за развитие на автомобилен парк в града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Офисът на бъдещето

Четири нови тенденции, които променят работното пространство, обобщени от Colliers

13 окт 2017

Смъртта на СОМАТ

Най-голямата превозваческа компания в страната се срина, като приходите й за шест години се свиха десет пъти, започна и разпродажба на недвижими имоти

4 ное 2016

От камион на влак и после пак

Интермодалните превози са новото голямо предизвикателство за българските спедитори

19 окт 2015
8
млн. евро най-много ще са разходите, за да заработи терминалът. Това може да стане още до края на годината.
Австрийската транспортна компания LKW Walter ще изгради интермодален терминал във Видин, който ще комбинира сухопътен и железопътен транспорт. Проектът е част от по-голямата идея на "Аутомотив клъстер България" за развитие на автомобилен парк в крайдунавския град, като целта е да се привлекат нови инвеститори от сектора.
Все повече клиенти искат зелен транспорт, а комбинацията влак и камион спестява 55% от емисиите, каза Карл Шауер, асоцииран член на управителния съвет на LKW Walter

Фотограф: Анелия Николова

Терминалът може да започне да работи още до края на годината, тъй като на мястото има подходяща площадка и оборудване, които не се използват. Те са собственост на едно от българските дружества на германската Willi Betz, която през последните години имаше сериозни финансови затруднения. Намеренията са LKW Walter да наеме съоръженията, а реалните й разходи по проекта ще са до 8 млн. евро - за купуване на ремаркета и заплащане на жп оператора за година напред. Ако обаче се случи по-големият проект и в парка дойдат инвеститори от автомобилната индустрия, на мястото ще бъде изграден напълно развит интермодален терминал. Инвестицията в него ще се измерва в десетки милиони евро.

В партньорство

LKW Walter вече има инвестиционен план за терминала във Видин, макар че все още предстои да се уточни партньорството със собственика на съоръженията. Необходимият капитал, за да започне проектът, е 2.5-3 млн. евро за закупуване на ремаркета и около 5 млн. евро за закупуване на жп решение, т.е. заплащане на превозвача за година напред, каза Карл Шауер, асоцииран член на управителния съвет на LKW Walter. Предвижда се товари по влак да се изпращат поне три пъти седмично, но все още няма решение кой ще е превозвачът.

Според австрийската компания съществуващата площадка е много подходяща, като единственото, което липсва, са около 100 метра жп линия в самия терминал. Очакванията са тази инвестиция да се направи от собственика, като в момента се водят преговори.

Парцелът е на "Виена реал естейт Видин", която е собственост на австрийския VHO Holding (част от групата Betz). От документите в Търговския регистър става ясно, че миналата годна е направена оценка на имотите от независим оценител и стойността им е определена на 8.7 млн. лв. За същата сума компанията е ипотекирала имотите си във Видин - около 117 дка земя плюс сгради в Северна промишлена зона, срещу кредит от Инвестбанк през август тази година, показва справка в имотния регистър. Дружеството се занимава с отдаване под наем на инвестиционни имоти, като за 2016 г. приходите му са 134 хил. лв.



Голямата идея

Изграждането на интермодален терминал е само първата, но много важна част от по-големия проект за създаване на нова индустриална зона за автомобилно производство. "Терминалът ще е гаранция, че който започне да произвежда там, ще може да има навременни доставки на суровини и готови продукти", каза изпълнителният директор на "Ауто клъстер България" Любомир Станиславов.

Евентуалният бъдещ автопарк се предвижда да се разположи върху терен от 1225 дка на брега на реката между площадката на интермодалния терминал и Дунав мост 2. Идеята е да се привлече т.нар. производител на оригинално оборудване, покрай който фабрики да създадат още 10-12 доставчици на компоненти. "За да има автомобилно производство, трябва да има добра екосистема от около 300 доставчици, а в България те са 120", каза Станиславов. Това е причината за избора на Видин за проекта - лесният достъп за доставчици от три държави (България, Румъния и Сърбия). "Това реално са над 1000 доставчика, т.е. от тази гледна точка Видин има добра екосистема", добави той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Barclays завърши с годишна загуба от близо 2 млрд. паунда Barclays завърши с годишна загуба от близо 2 млрд. паунда

Британската банка обеща на инвеститорите да възстанови размера на дивидентите

24 фев 2018, 1502 прочитания

Залогът на Bridgewater срещу европейските акции разделя пазара 1 Залогът на Bridgewater срещу европейските акции разделя пазара

Специалистите нямат единна позиция за решението на най-големия инвестиционен фонд в света

24 фев 2018, 1569 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Най-важното за данъчните рискове при бизнес пътувания

Запис от уебинара за данъчните, осигурителните и миграционните последици от командироването на служители в страната и чужбина, организиран от EY и Кариери

Поставяйте си ясни цели и ги следвайте

Стойка Зеленгорова, участникът с най-висок финален резултат в програмата на "Капитал" и MDV Professional Education School of Finance and Accounting for Young Professionals, разказва как обучението ще повлияе на бъдещото й кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Emirates обмисля възможността за партньорство с конкурента си Etihad

Това е част от стратегията на авиогиганта за преодоляване на финансовите проблеми

Една от шестте жени топ мениджъри в Siemens

Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на "Сименс"

Наръчник за борба с автомобила

Четири мерки, които могат да олекотят трафика и паркирането в София

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Реалността според Теодор Ушев

Технология и изкуство се смесват в инсталационната изложба "Като в тъмно огледало"

Кино: "Принцесата на покера"

За печалбата от загубите е режисьорският дебют на големия сценарист Арън Соркин

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 24.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 24.02.2018 Прочетете