Emirates обмисля възможността за партньорство с конкурента си Etihad

Авиокомпанията предстои да вземе решение дали да се сдобие с още самолети на модела Airbus A380 по време на авиошоуто в Дубай.

Emirates обмисля възможността за партньорство с конкурента си Etihad

Това е част от стратегията на авиогиганта за преодоляване на финансовите проблеми

4135 прочитания

Авиокомпанията предстои да вземе решение дали да се сдобие с още самолети на модела Airbus A380 по време на авиошоуто в Дубай.

© Reuters


Вероятността за сливане засега е минимална.

Базираната в Обединените арабски емирства авиокомпания Emirates има намерение да сключи споразумение за партньорство с един от основните си конкуренти в региона - Etihad, съобщава Reuters. Това потвърди президентът на Emirates Тим Кларк, кoйто допълни, че вероятността за сливане е малка и зависи от собствениците.

Проблеми за арабските авиокомпании

Тим Кларк смята, че съвместната дейност на авиокомпанията с Etihad би била от полза и за двете групи. Той обясни, че все още се обмислят подходящите варианти за сътрудничество и в коя област то би било успешно. Идеята е част от стратегията на авиогиганта за възстановяване на успешното финансово състояние, след като през май групата отчете първото си сериозно понижение на печалбата от 5 години. Въпреки противоречивите си резултати базираната в Дубай компания не е в толкова неизгодна позиция спрямо конкурентите си на Арабския полуостров. Според експерти в авиоиндустрията Etihad e изправена пред по-големи трудности.

Говорител на Еtihad заяви, че компанията е отворена за партньорство с различни авиопревозвачи. Etihad е собственост на правителството в Абу Даби и от 2016 г. е раздирана от сериозни проблеми, както всички авиокомпании на Персийския залив. Очакванията са печалбата ѝ за 2017 г. да спадне драстично спрямо предходните години. Също така средната печалба на пътник ще се понижи до 1.78 долара, прогнозират авиационни анализатори. Клиентите на авиокомпаниите от арабския регион са намалели поради нови играчи в бранша, които предлагат услугите си на по-ниски цени. Друг фактор, който оказва влияние на финансовите резултати на Etihad, е изострената политическа обстановка в страните от Персийския залив и все по-честите терористични атаки в Европа от 2016 г.

През изминалата година Etihad отчете загуба за 1.9 млрд. долара. Това доведе и до отстраняването на Джеймс Хоган от поста му на изпълнителен директор на авиопревозвача. Преди месец представители на компанията заявиха, че Тони Дъглас ще заеме позицията на Хоган през януари. Дъглас е бивш директор на летището в Абу Даби и на най-голямoто във Великобритания – Heathrow.

Възможностите пред Emirates

Emirates е най-големият клиент на европейския авиопроизводител Airbus, като компанията от Близкия изток използва най-много модела A380. Все повече авиопревозвачи предпочитат други модели пътнически самолети, които изразходват по-малко гориво на дълги разстояния. Поради тази причина бъдещето на A380 е под въпрос и донякъде зависи от решенията на Emirates.

От Airbus се надяват да спечелят ключова поръчка за продажбата на поне 25 модела A380 с Emirates по време на авиошоуто в Дубай през ноември. Тим Кларк съобщи, че осъзнава голямото значение на потенциалната сделка за Airbus, но е категоричен, че трябва да направят добре обмислен избор. Той обясни, че не е сигурно дали ще са взели решение преди авиошоуто, и не изключи възможността да са готови с избора си след него. "Не искам да прибързваме с избора си, а компанията не трябва да счита събитието в Дубай като краен срок", убеден е Кларк.

Вероятността за сливане засега е минимална.

Базираната в Обединените арабски емирства авиокомпания Emirates има намерение да сключи споразумение за партньорство с един от основните си конкуренти в региона - Etihad, съобщава Reuters. Това потвърди президентът на Emirates Тим Кларк, кoйто допълни, че вероятността за сливане е малка и зависи от собствениците.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход