"Цима-99" пуска серия здравословни желета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Цима-99" пуска серия здравословни желета

Наградената комбинация е портокал и джинджифил с перлички от чия, която може да се използва и за дресинг за салата

"Цима-99" пуска серия здравословни желета

Производителят на конфитюри от село Стряма беше отличен за иновацията на изложението в Кьолн

15117 прочитания

Наградената комбинация е портокал и джинджифил с перлички от чия, която може да се използва и за дресинг за салата

© Anuga


Производителят на сладка и конфитюри "Цима-99" пуска нова серия здравословни продукти. Тя включва четири желета, които комбинират различни плодове със семена на "суперхраната" чия и са изцяло натурални. Тъй като не съдържат добавена захар, продуктите могат да се използват не само като десерт, но и за салати и основни ястия. Това каза за "Капитал" единият от съсобствениците и търговски директор на фирмата Георги Жеков. Преди седмица едно от желетата - с портокал и джинджифил, беше отличено за иновация на световното специализирано изложение за храни и напитки Anuga в Кьолн. Подобна награда получават около 3% от кандидатстващите продукти.

Натурално

Новата серия включва четири желета с перлички от чия, като освен наградената комбинация това са нар и малина, горски плодове и роза. В продуктите няма добавена захар, а само плодова, лимонената киселина е заменена с лимонов сок, няма изкуствени аромати и консерванти, обясни Жеков. Концепцията е разработена от екипа на "Цима-99" и външни консултанти. При подготвянето на кандидатурата за иновация на Anuga е поканен и шеф готвач, който да предложи различни ястия с продуктите.

Все още не е ясно колко ще струват желетата, тъй като в момента се прави ценообразуването. При всички положения основната цел на компанията ще бъдат външните пазари. "Серията е подходяща за здравословен начин на живот и се надяваме с нея да влезем в по-високия сегмент", каза Жеков и добави, че на пазарите, където продават, има потенциал да увеличат дела си. "Цима-99" изнася около 50% от продукцията си, а основните дестинации са Израел, Япония и САЩ, както и редица европейски страни. Желетата ще се продават и в България, но според Жеков пазарът тук е по-сложен за подобни иновации, въпреки че навиците се променят и хората са склонни да опитват интересни продукти.

Участници

Серията желета са разработени специално за изложението Anuga, където компанията за първи път кандидатства за награда за иновация. "Досега не сме имали смелостта, а и не сме били готови", казва Жеков.

В тазгодишното 34-то издание на изложението, което се проведе между 7 и 11 октомври, участваха рекорден брой изложители - повече от 7400 компании от 107 страни. В конкурса за иновация се състезаваха над 2300 продукта от цял свят, от които журито селектира 67.

От България претенденти за наградите за иновация бяха седем компании с общо 25 продукта. Освен "Цима-99" това са "Смарт органик" (десертите Roobar), "Лукерия", "Дъ бейкърс", производителят на оризови бисквити "Нухелт", "Кармела 2000" и "Престиж-96". Последната компания също беше отличена за ролцата си от плодове и ядки.

Производителят на сладка и конфитюри "Цима-99" пуска нова серия здравословни продукти. Тя включва четири желета, които комбинират различни плодове със семена на "суперхраната" чия и са изцяло натурални. Тъй като не съдържат добавена захар, продуктите могат да се използват не само като десерт, но и за салати и основни ястия. Това каза за "Капитал" единият от съсобствениците и търговски директор на фирмата Георги Жеков. Преди седмица едно от желетата - с портокал и джинджифил, беше отличено за иновация на световното специализирано изложение за храни и напитки Anuga в Кьолн. Подобна награда получават около 3% от кандидатстващите продукти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    marksman avatar :-|
    marksman

    А досегашните , нездравословни ли бяха?
    Защото фирмата не е от вчера на пазара.
    И откога здравословното хранене е иновация?
    Ако здравословната храна е иновация , ние до сега какво сме яли?

  • 2
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Яли сте гюбре със захариди...

  • 3
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Или захаросано гюбре, ако ти звучо по-здравословно... Като намалее търсенето и секнат печалбите, обрущат палачинката на био, еко и здраво-словно, ама само на слово...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK