Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 15 окт 2017, 9:28, 14925 прочитания

"Цима-99" пуска серия здравословни желета

Производителят на конфитюри от село Стряма беше отличен за иновацията на изложението в Кьолн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на сладка и конфитюри "Цима-99" пуска нова серия здравословни продукти. Тя включва четири желета, които комбинират различни плодове със семена на "суперхраната" чия и са изцяло натурални. Тъй като не съдържат добавена захар, продуктите могат да се използват не само като десерт, но и за салати и основни ястия. Това каза за "Капитал" единият от съсобствениците и търговски директор на фирмата Георги Жеков. Преди седмица едно от желетата - с портокал и джинджифил, беше отличено за иновация на световното специализирано изложение за храни и напитки Anuga в Кьолн. Подобна награда получават около 3% от кандидатстващите продукти.

Натурално


Новата серия включва четири желета с перлички от чия, като освен наградената комбинация това са нар и малина, горски плодове и роза. В продуктите няма добавена захар, а само плодова, лимонената киселина е заменена с лимонов сок, няма изкуствени аромати и консерванти, обясни Жеков. Концепцията е разработена от екипа на "Цима-99" и външни консултанти. При подготвянето на кандидатурата за иновация на Anuga е поканен и шеф готвач, който да предложи различни ястия с продуктите.

Все още не е ясно колко ще струват желетата, тъй като в момента се прави ценообразуването. При всички положения основната цел на компанията ще бъдат външните пазари. "Серията е подходяща за здравословен начин на живот и се надяваме с нея да влезем в по-високия сегмент", каза Жеков и добави, че на пазарите, където продават, има потенциал да увеличат дела си. "Цима-99" изнася около 50% от продукцията си, а основните дестинации са Израел, Япония и САЩ, както и редица европейски страни. Желетата ще се продават и в България, но според Жеков пазарът тук е по-сложен за подобни иновации, въпреки че навиците се променят и хората са склонни да опитват интересни продукти.

Участници



Серията желета са разработени специално за изложението Anuga, където компанията за първи път кандидатства за награда за иновация. "Досега не сме имали смелостта, а и не сме били готови", казва Жеков.

В тазгодишното 34-то издание на изложението, което се проведе между 7 и 11 октомври, участваха рекорден брой изложители - повече от 7400 компании от 107 страни. В конкурса за иновация се състезаваха над 2300 продукта от цял свят, от които журито селектира 67.
От България претенденти за наградите за иновация бяха седем компании с общо 25 продукта. Освен "Цима-99" това са "Смарт органик" (десертите Roobar), "Лукерия", "Дъ бейкърс", производителят на оризови бисквити "Нухелт", "Кармела 2000" и "Престиж-96". Последната компания също беше отличена за ролцата си от плодове и ядки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 521 прочитания

Търговските вериги – отвъд заразата Търговските вериги – отвъд заразата

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

3 апр 2020, 789 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10