С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 окт 2017, 11:31, 12247 прочитания

Две български IT компании влизат в класацията Deloitte Fast 50

В подреждането доминират компаниите за дигитални решения, най-добре представена е Полша

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две български компании попадат в класацията на Deloitte Fast Technology 50, която разглежда най-бързо развиващите се технологични компании в региона на Централна и Източна Европа. В класацията, доминирана основно от полски и хърватски компании, България е представена от "Тайтън гейт", която бе най-бързо развиващата се българска компания в IT сектора за 2015 г. според класацията "Гепард" на "Капитал". Другата българска компания е Accedia. Двете фирми са съответно на 16 и 26 място.

На първо място в класацията на Deloitte е чешката компанията Kiwi.com, която помага на клиентите си да намерят най-бързо и евтино самолетни билети. Компанията е отбелязала ръст в приходите си от 7165% за периода 2013 - 2016 година, което е основният показател, по който са наредени компаниите. На второ място е литовската Deeper, която създава умна потребителска електроника. На трето е отново чешка компания – Prusa, която се занимава с триизмерно принтиране.


Впечатление в класацията прави голямата разлика между растежа на трите най-бързо растящи компании за разглеждания период спрямо всички останали. Докато първите три фирми могат да се похвалят с ръст между 7165 и 6910%, четвъртата компания в класацията вече е с растеж на приходите от 2827%.

Полска доминация

Полша е най-масово представената държава в класацията с 19 компании. На второ място е Хърватия с 8 представителя, следва Литва с 6 и Чехия с 5. Румъния има три компании в класацията, България, Унгария и Словакия с по две компании и Естония, Латвия и Босна и Херцеговина с по един представител.



Средното ниво на растежа в класацията е 1127%. От 50-те компании само една е в сферата на технологиите за чиста енергия. Десет са в интернет, медийната и телеком индустрията, а най-голям е броят на компаниите, предоставящи решения от IT и дигитално естество – 39. Сред първите десет обаче осем от компаниите работят върху дигитални решения.

Българското присъствие

На 16-о място в класацията е българската "Тайтън гейт", която през миналата година бе обявена за най-бързо развиващата се IT компания в България според класацията "Гепард" на "Капитал". "Тайтън гейт" е основана във Варна през 2005 г. и първоначално става известна като издател на PhoneArena.com, един от най-големите технологични сайтове в света. По-късно компанията разработва и платформата PubGalaxy, насочена към други издатели. Нейната цел е да помага на бизнесите да се свържат по-лесно с рекламодател и да оптимизират технологията си.

Втората българска компания е Accedia, която предоставя професионални IT услуги в сферата на технологично консултиране, разработка на софтуер и предоставяне на решения за предприятия от различен размер. Компанията има офиси в София и Сан Франциско, Калифорния. Accedia работи с клиенти от над 12 страни и 4 континента, като компанията работи с водещи световни банки и международни финансови институции. Водена от изпълнителния директор на фирмата Николай Мутафов, тя работи с представители на класацията Fortune 100 за стоте най-
големи IT компании.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

JPMorgan с по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие JPMorgan с по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие

Поделението за инвестиционно банкиране на най-голямата американска банка също се представя над очакванията

16 окт 2019, 378 прочитания

Забавеният рестарт на "Неохим" Забавеният рестарт на "Неохим"

Производството на торове все още не е започнало след спирането за планов ремонт, но решение се очаква скоро

16 окт 2019, 738 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Партията на Меркел загуби изборите в Долна Саксония

Победата на социалдемократите в Долна Саксония е първата, откакто Мартин Шулц оглави ръководството през януари

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10