Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 окт 2017, 10:50, 19898 прочитания

"Престиж-96" влезе в сегмента на здравословните храни

Компанията за сладки изделия очаква 8-10% ръст на продажбите през 2017 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Великотърновският производител на сладки изделия "Престиж-96" навлиза в нишата на т.нар. здравословни или суперхрани. Новите десерти съдържат полезни вещества и нямат добавени глутен и захар. И макар сегментът да е още малък на фона на пазара от 300 млн. лв. на бисквити, вафли и сухи пасти, той е сред най-растящите през тази година.

От плодове и ядки


Под бранда FRUNU (от Fruits и Nuts) компанията предлага три вида натурални плодови рула - комбинация от изсушено плодово пюре, сурови ядки и различни подправки, стана ясно по време на пресконференция. "FRUNU е суров веган десерт, без глутен и без добавена захар. Продуктите се сушат за два часа на 70 градуса температура, за да се запазят полезните свойства на плодовете. Навиването на рулата се прави ръчно", обясни Мария Димитрова, мениджър продуктова категория. Тя съобщи, че тази година най-голямата анализаторска компания в областта на хранителните иновации – Innova Market Insights, е класирала FRUNU в топ 10 на продуктите, които задължително е трябвало да бъдат видени по време на най-голямото европейско изложение за снакс храни – ISM, в Кьолн, Германия, в края на януари. Продуктът бе поставен и в топ 4 на най-значителните нови продукти от категорията "Здравословни храни" в рамките на второто по големина европейско изложение за храни ANUGA в Кьолн, което се проведе от 7 до 11 октомври т.г.

Новост за пазара е и енергийният вафлен бар 100% POWER, който е в три различни вкуса – с женшен и витаминен комплекс, с гуарана и витаминен комплекс, протеинов бар с 20% казеин. Целевата група на продукта са младите хора между 18 и 30 години, които изразходват много енергия в спортни и различни други занимания, обясниха от маркетинговия екип на компанията. И уточниха, че 100% POWER е с една трета по-евтин от останалите предложения в категорията.

"Престиж-96" пусна на пазара и нова серия - "Престиж Wellness", разработена в две направления – бисквити и вафли без добавена захар и функционални бисквити със "суперсъставки" (зелен чай на прах матча, пробиотик, колаген и коензим Q10, киноа и гинко билоба). "Продуктите са разработени със съдействието на Българска асоциация "Диабет". Нейните експерти ни дадоха важни насоки и участваха в съвместно тестване по време на различните етапи от разработването на рецептата. Те ни посъветваха и за избора на заместител на захарта - натуралния подсладител малтитол", обясни Иван Стоев, маркетинг директор на компанията.



Пазар от 300 милиона лева

Пазарът на бисквити, вафли и сухи пасти (миникейкове), на който оперира "Престиж-96", се оценява на 300 млн. лв. годишно по данни на АС Nielsen, уточни за "Капитал" Иван Стоев. "Престиж-96" е лидер по продажби в стойност и в трите категории. "Освен това общият ни пазарен дял расте и достига 23% в стойност", коментира изпълнителният директор Дарина Стоянова.

Новите продукти се наместват в по-специфични и малки като обем подкатегории. "100% POWER участва на пазара на така наречените Cereal bars, който само от януари до юли т.г. се е увеличил с 43% до 7.4 млн. лв., според данните на AC Nielsen", коментира за "Капитал" Мария Палийска, старши мениджър продуктова категория. По думите й за краткия период след появяването си от началото на годината 100%POWER е успял да заеме трета позиция по пазарен дял в стойност от 8% и втора по брой продадени барове. На 100%POWER се падат 12% от всички барове в категорията от началото на 2017 г. до юли, уточни още тя.

Wellness продуктите на "Престиж-96" са представени в две основни категории: нетунквани бисквити и нетунквани вафли. "Тъй като няма дефинирана подкатегория "функционални бисквити", ние я определихме на база на основните играчи на пазара, които предлагат бисквити с добавени ползи за здравето или такива без добавена захар. В този контекст, ако пазарът на нетунквани бисквити от началото на 2017 г. до юли е пораснал с 6.3% до 52 млн. лв., ние дефинираме частта на т.нар. функционални бисквити на 4.8%", посочи Мария Палийска.

По данни на компанията пазарът на нетунквани вафли от декември - януари до юли тази година е пораснал с 10% до 35 млн. лв. Маркетинговият отдел на "Престиж-96" оценява дела на вафлите без добавена захар на 5.2%. По данни на компанията вафлите са най-харесваният сладък продукт в страната и България е на първо място в Европа по консумацията им на глава от населението.

Планиран ръст

"Престиж-96" е създадена от Антон Танев и Георги Георгиев през 1996 г. и произвежда бисквити и вафли във Велико Търново. През 2012 г. собствениците продават 90% от акциите си в дружеството на два международни фонда – Citi Venture Capital International (част от Citigroup, сега The Rohatyn Group) и NBGI Private Equity (тогава поделение на National Bank of Greece, сега дружество на Deutsche Bank и Goldman Sachs). Цената на сделката не бе публично оповестена, но по оценка на анализатори ставаше дума за около 50 млн. евро. Дружеството изнася в над 30 държави своите продукти с марките " Траяна", "Мираж", "Роден край", "Хипер", "Троя", "Споко", "Ная", "Мюсли", "Насладки", "Престиж" и др.

В средата на годината компанията придоби активите на производителя на вафли "Кредо" - фирма "ДИК-2000", срещу 4.2 млн. лева. Сделката ще позволи на "Престиж" да увеличи производствения си капацитет и да има мощности, в които да произвежда по-малки и евтини опаковки вафли за пазарите в Близкия изток.

За 2016 г. дружеството има 68.4 млн. лева приходи от продажби (62.4 млн. лв. за 2015) и 11.5 млн. лв. печалба (8.9 млн. лв. за 2015). В компанията работят над 600 души. Очакваме 8-10% ръст на приходите от продажби за 2017 г., каза за "Капитал" Дарина Стоянова.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 411 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 748 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BASF купува част от земеделския бизнес на Bayer за 5.9 млрд. евро

Със сделката германската компания навлиза на пазара на генно модифицирани семена

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10