С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 окт 2017, 16:43, 3878 прочитания

Bombardier обмисля продажба на част от самолетния си бизнес

Airbus е сред възможните купувачи на активите според Bloomberg

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Канадският производител на самолети и влакове Bombardier обмисля варианти, които включват и продажба на част от самолетния си бизнес, пише Bloomberg. Компанията може да се раздели с редица активи, сред които и звеното, произвеждащо самолетите CRJ. Друга възможност за Bombardier е партньорство с други компании от индустрията. Според Bloomberg една от възможностите е активите да бъдат закупени от Airbus. За момента от Bombardier отказват да коментират, а Airbus има политика да не коментира слухове.

По време на възстановяване


Канадският производител е на средата на петгодишен план за възстановяване и излизане на печалба, след като обмисляше да обяви фалит през 2015 г. Това не е първият път, в който Bombardier обмисля да продаде части от авиационното си звено. През 2015 г. имаше разговори между канадците и Airbus за сделка за мажоритарен дял на европейския производител в звеното за производство на самолети Cseries, но се провалиха.

Източници от авиационната индустрия обаче поставят под въпрос интереса на Airbus и в частност закупуване на производството на Q400 самолетите. Европейският производител е акционер в ATR, която държи 75% от пазара на самолети с турбовитлови двигатели (с перки). Ако Airbus реши да купи и звеното на Bombardier, компанията би имала сериозни проблеми с регулаторните органи.

Под напрежение



Bombardier е под напрежение заради слабото търсене на самолети с витла, а отскоро компанията има проблем и заради търговски спорове с американския производител Boeing относно самолетите Cseries. По-рано през октомври министерството на търговията в САЩ вдигна почти трикратно търговските мита за Cseries, след като от Boeing се оплакаха, че канадската фирма получава нелегални субсидии и продава самолети на американските превозвачи на "абсурдно ниски цени".

В момента Bombardier е в по-добро финансово положение, отколкото през 2015 г., но фирмата продължава да поддържа контакт с китайски компании, които се разглеждат като потенциални инвеститори. Ако се стигне до такъв тип инвестиции, това би отворило китайския пазар за Bombardier. Разговорите с китайски инвеститори обаче са усложнени от някои акционери в компанията, включително и правителството на провинция Квебек, което държи 49% от самолетната програма.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 2025 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1405 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за ритейл

"Престиж-96" влезе в сегмента на здравословните храни, "Цима-99" пуска серия здравословни желета, "АБО маркет" в Bulgaria Mall затвори, "Fashion Days България" с 66% ръст на приходите за 8-те месеца, IKEA планира продажби чрез онлайн платформи

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев