Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 окт 2017, 16:43, 4080 прочитания

Bombardier обмисля продажба на част от самолетния си бизнес

Airbus е сред възможните купувачи на активите според Bloomberg

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Канадският производител на самолети и влакове Bombardier обмисля варианти, които включват и продажба на част от самолетния си бизнес, пише Bloomberg. Компанията може да се раздели с редица активи, сред които и звеното, произвеждащо самолетите CRJ. Друга възможност за Bombardier е партньорство с други компании от индустрията. Според Bloomberg една от възможностите е активите да бъдат закупени от Airbus. За момента от Bombardier отказват да коментират, а Airbus има политика да не коментира слухове.

По време на възстановяване


Канадският производител е на средата на петгодишен план за възстановяване и излизане на печалба, след като обмисляше да обяви фалит през 2015 г. Това не е първият път, в който Bombardier обмисля да продаде части от авиационното си звено. През 2015 г. имаше разговори между канадците и Airbus за сделка за мажоритарен дял на европейския производител в звеното за производство на самолети Cseries, но се провалиха.

Източници от авиационната индустрия обаче поставят под въпрос интереса на Airbus и в частност закупуване на производството на Q400 самолетите. Европейският производител е акционер в ATR, която държи 75% от пазара на самолети с турбовитлови двигатели (с перки). Ако Airbus реши да купи и звеното на Bombardier, компанията би имала сериозни проблеми с регулаторните органи.

Под напрежение



Bombardier е под напрежение заради слабото търсене на самолети с витла, а отскоро компанията има проблем и заради търговски спорове с американския производител Boeing относно самолетите Cseries. По-рано през октомври министерството на търговията в САЩ вдигна почти трикратно търговските мита за Cseries, след като от Boeing се оплакаха, че канадската фирма получава нелегални субсидии и продава самолети на американските превозвачи на "абсурдно ниски цени".

В момента Bombardier е в по-добро финансово положение, отколкото през 2015 г., но фирмата продължава да поддържа контакт с китайски компании, които се разглеждат като потенциални инвеститори. Ако се стигне до такъв тип инвестиции, това би отворило китайския пазар за Bombardier. Разговорите с китайски инвеститори обаче са усложнени от някои акционери в компанията, включително и правителството на провинция Квебек, което държи 49% от самолетната програма.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Amazon може да купи стартъпа за автономни коли Zoox Amazon може да купи стартъпа за автономни коли Zoox

Компаниите са в напреднал етап на преговори

27 май 2020, 280 прочитания

Делът на фирмите, които планират съкращения, намалява Делът на фирмите, които планират съкращения, намалява

Повече компании отчитат спад на приходите през април, но очакванията за май и юни са оптимистични

27 май 2020, 468 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за ритейл

"Престиж-96" влезе в сегмента на здравословните храни, "Цима-99" пуска серия здравословни желета, "АБО маркет" в Bulgaria Mall затвори, "Fashion Days България" с 66% ръст на приходите за 8-те месеца, IKEA планира продажби чрез онлайн платформи

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10