Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Пазарът на бисквити, вафли и сухи пасти е за 300 млн. лв., като "Престиж" държи 23%, каза изпълнителният директор Дарина Стоянова.

Седмични новини за ритейл

"Престиж-96" влезе в сегмента на здравословните храни, "Цима-99" пуска серия здравословни желета, "АБО маркет" в Bulgaria Mall затвори, "Fashion Days България" с 66% ръст на приходите за 8-те месеца, IKEA планира продажби чрез онлайн платформи

6040 прочитания

Пазарът на бисквити, вафли и сухи пасти е за 300 млн. лв., като "Престиж" държи 23%, каза изпълнителният директор Дарина Стоянова.

© Цветелина Белутова


"Престиж-96" влезе в сегмента на здравословните храни

"Престиж-96" навлиза в нишата на т.нар. здравословни или суперхрани. И макар сегментът да е още малък на фона на пазара от 300 млн. лв. на бисквити, вафли и сухи пасти, той е сред най-растящите през тази година.

Под бранда FRUNU (от Fruits и Nuts) компанията предлага три вида натурални плодови рула - комбинация от изсушено плодово пюре, сурови ядки и различни подправки. Тази година най-голямата анализаторска компания в областта на хранителните иновации – Innova Market Insights, е класирала FRUNU в топ 10 на продуктите, които задължително е трябвало да бъдат видени по време на най-голямото европейско изложение за снакс храни – ISM, в Кьолн, Германия, в края на януари. Продуктът беше поставен и в топ 4 на най-значителните нови продукти от категорията "Здравословни храни" в рамките на второто по големина европейско изложение за храни Anuga в Кьолн, което се проведе от 7 до 11 октомври. Новост за пазара е и енергийният вафлен бар 100% Power, който е в три различни вкуса – с женшен и витаминен комплекс, с гуарана и витаминен комплекс, протеинов бар с 20% казеин. "Престиж-96" пусна на пазара и нова серия - "Престиж Wellness", разработена в две направления – бисквити и вафли без добавена захар и функционални бисквити със "суперсъставки" (зелен чай на прах матча, пробиотик, колаген и коензим Q10, киноа и гинко билоба). Продуктите са разработени със съдействието на Българска асоциация "Диабет".

Пазарът на бисквити, вафли и сухи пасти (миникейкове), на който оперира "Престиж-96", се оценява на 300 млн. лв. годишно по данни на АС Nielsen. "Престиж-96" е лидер по продажби в стойност и в трите категории. "Освен това общият ни пазарен дял расте и достига 23% в стойност", коментира изпълнителният директор Дарина Стоянова.

"Цима-99" пуска серия здравословни желета

Производителят на сладка и конфитюри "Цима-99" пуска нова серия здравословни продукти. Тя включва четири желета, които комбинират различни плодове със семена на "суперхраната" чия и са изцяло натурални. Едно от желетата - с портокал и джинджифил, беше отличено за иновация на световното специализирано изложение за храни и напитки Anuga в Кьолн. Подобна награда получават около 3% от кандидатстващите продукти.

Новата серия включва четири желета с перлички от чия, като освен наградената комбинация това са нар и малина, горски плодове и роза. В продуктите няма добавена захар, а само плодова, лимонената киселина е заменена с лимонов сок, няма изкуствени аромати и консерванти.
Все още не е ясно колко ще струват желетата, тъй като в момента се прави ценообразуването. При всички положения основната цел на компанията ще бъдат външните пазари.

В тазгодишното 34-то издание на Anuga, което се проведе между 7 и 11 октомври, участваха рекорден брой изложители - повече от 7400 компании от 107 страни. В конкурса за иновация се състезаваха над 2300 продукта от цял свят, от които журито селектира 67.

"АБО маркет" в Bulgaria Mall затвори

Експериментът "АБО маркет" - гигантски магазин в мол с щандове на български производители, просъществува точно седем месеца и половина. Обектът в Bulgaria Mall беше открит на 14 февруари и затвори на 28 септември. С това пробата в мол да има не магазин на верига, а друг формат, не издържа. Причините за неуспеха са разнопосочни: от това че беше проект на бизнесмен без опит в търговията на дребно, през гигантския размер на площта до слабата реклама и организация.

На освободените площи се настанява "Билла". Тук тя ще се състезава буквално със себе си, тъй като отдавна има обект точно в съседство.

"АБО маркет" заемаше 5000 кв. метра площ, на която бяха разположени над 40 000 хранителни и други стоки. Проектът беше за "магазин в магазина", в който над 800 български фирми представят директно продуктите си на цена, която сами са определили, като разчитат на общ обслужващ персонал. Акцентът беше върху по-малки български производители, повечето от които не са представени във веригите. Предлагаха се и продукти на мултинационални компании, като част от вносните стоки бяха нови за българския пазар. По неофициална информация "АБО маркет" се мести в Trade House West на бул. "Никола Петков" в София.

"Fashion Days България" с 66% ръст на приходите за 8-те месеца

"Fashion Days България" регистрира приходи от 19.841 млн. лв. за първите 8 месеца от годината. Този резултат е с 66% по-висок от постигнатото за същия период миналата година. За същия времеви диапазон на групово ниво продажбите на Fashion Days се увеличиха с 60%, или до 41.5 млн. евро общо за Румъния, България и Унгария.

Резултатите от първите 8 месеца на годината надхвърлят първоначалната оценка и тенденцията към увеличение ще се запази. За цялата 2017 г. Fashion Days предвижда 50% увеличение на оборота спрямо 2016 г. Според компанията повишените бизнес резултати се дължат на силна пазарна стратегия, включваща въвеждане на повече от 90 нови марки в портфолиото на Fashion Days, маркетингови кампании под новата платформа за бранда и добавяне на услуги, целящи по-добро шопинг преживяване. През 2017 г. Fashion Days инвестира и в разработването на модна линия за своя собствен лейбъл - Zee Lane.

IKEA планира продажби чрез онлайн платформи

Шведската верига за домашно обзавеждане IKEA планира да продава своите продукти и чрез различни онлайн платформи, съобщава Financial Times. Решението на шведската група да се насочи към компаниите от сектора за онлайн търговия беше потвърдено от изпълнителния директор на Inter IKEA, която отговаря за франчайзите, Торбьорн Льоф.

Той не посочи конкретна компания от онлайн сектора, с която смятат да сключат споразумение за партньорство. Сред предпочитаните варианти на IKEA са онлайн гигантите Alibaba и Amazon. Льоф заяви, че от групата са твърдо решени да променят настоящия бизнес модел. Поради това ще се стремят да предлагат всичките си продукти онлайн в целия свят. Идеята за изграждане на по-малки специализирани магазини също е част от стратегията на групата. Льоф е на мнение, че тези цели са напълно постижими.

Той предвижда, че ще се приспособят бързо към новия бизнес модел. Този ход е огромно предизвикателство за IKEA, тъй като за пръв път в своята история операторът на търговски вериги ще извършва продажби чрез трета страна. Очакванията са това да се случи през 2018 г.

Накратко

Шуменският производител на козметика "Лавена" набра 4.213 млн. лв. от фондовата борса. Средствата ще бъдат използвани за разширяване на складовете, както и в подкрепа на баланса, така че да се намали съотношението привлечени средства към собствен капитал.

"Престиж-96" влезе в сегмента на здравословните храни

"Престиж-96" навлиза в нишата на т.нар. здравословни или суперхрани. И макар сегментът да е още малък на фона на пазара от 300 млн. лв. на бисквити, вафли и сухи пасти, той е сред най-растящите през тази година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK