С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 17 окт 2017, 12:17, 4501 прочитания

Airbus поема контрола над самолетна програма на Bombardier

Европейската компания може да прехвърли производството в САЩ, за да избегне огромните мита

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Канадската компания не е имала от година и половина поръчка за самолетите CSeries, които са застрашени от ново вносно мито от 300% в САЩ.
Производителят на самолети Airbus официално обяви, че ще купи мажоритарен дял от самолетната програма CSeries на канадския производител Bombardier, пише Reuters. Обявяването на сделката става само дни след като се появиха слухове за интерес от страна на европейската компания. За Bombardier това са добри новини, защото компанията все още има финансови проблеми наред с търговски спор с другия голям играч в сектора Boeing. Сделка в класическия й вид няма да се състои - Airbus няма да плати нищо на Bombardier, а ще поеме 50.01% от CSeries Aircraft Limited Partnership – компанията, чрез която се произвеждат и търгуват самолетите.

Самата програма беше развита от Bombardier и струва около 6 млрд. долара. В ръцете на Airbus обаче тя ще има по-големи възможности за развитие заради по-добрата мрежа на европейската компания. Канадската компания не е имала поръчка за самолетите CSeries, които са за между 110 и 130 души. Освен това те са застрашени от ново вносно мито от 300% в САЩ, след като от търговското министерство в страната установиха, че компанията е получавала незаконни субсидии. Оплакването дойде от страна на Boeing.


Удвояване на програмата

Според Bombardier партньорството между двете компании трябва да удвои стойността на програмата CSeries. "Bombardier вече няма контрол над самолетната програма, но е по-добре да имаш 30% от много успешна програма, отколкото да не можеш да се справиш с високорискова такава, която може би беше прекалено голяма за компанията още от самото начало", коментира анализаторът на сектора Ричард Абулафия.

Канадският министър на иновацията Навдип Бейнс, от чието министерство зависи одобрението на сделката, коментира в изявление, че "на пръв поглед новото партньорство на Bombardier изглежда като рецепта за успех на CSeries".



Изпълнителният директор на Airbus Том Ендърс обяви, че компанията е предложила някои от самолетите да се правят в американския й завод в Алабама. Става дума за самолетите, които биха се ползвали от американски превозвачи. По този начин биха се избегнали евентуалните 300-процентови мита. Компанията също така ще бъде в далеч по-добра политическа позиция, след като администрацията на Доналд Тръмп е открито против внос на автомобили и самолети.

Стратегическа сделка

Алейн Беламеър, изпълнителен директор на Bombardier, нарече сделката стратегическа. Първоначално имаше опит такава сделка да се сключи още през 2015 г., но тогава разговорите пропаднаха. Сега се очаква споразумението да бъде напълно готово и одобрено през втората половина на 2018 г. "Правим тази сделка не заради проблемите с Boeing. Правим тази сделка, защото това е правилният стратегически ход за Bombardier", коментира Беламеър.

От Boeing обаче не са на същото мнение и говорител на американската компания изрази съмнения относно сделката. "Това е сделка с много въпросителни между две конкурентни компании, които и двете получават държавни субсидии", коментираха от фирмата. През февруари канадското правителство действително обяви, че ще помогне с близо 375 млн. канадски долара за самолетната програма.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Airbus Boeing Bombardier

Прочетете и това

САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei

Китайската компания се опитва да се справ с критичната ситуация

19 май 2019, 173 прочитания

Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г. Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

19 май 2019, 218 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Netflix добави още 5.3 млн. абонати за третото тримесечие

Компанията увеличава инвестициите в оригинално съдържание през 2018 г.

Къде удря търговската война между САЩ и Китай

Митата между Вашингтон и Пекин няма да доведат до големи директни икономически загуби, но увеличават световната несигурност

ТЕЦ "Варна" - милиони без покритие

Държавата плаща на Ахмед Доган за нещо, което не е сигурно, че може да получи, тъй като техническото състояние на ТЕЦ-а не позволява безопасното му управление

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Селото се оказа тъкмо в града

Няколко стопанства с доставка, които предлагат чиста, разнообразна и вкусна храна

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University