С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
2 17 окт 2017, 12:17, 4600 прочитания

Airbus поема контрола над самолетна програма на Bombardier

Европейската компания може да прехвърли производството в САЩ, за да избегне огромните мита

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Канадската компания не е имала от година и половина поръчка за самолетите CSeries, които са застрашени от ново вносно мито от 300% в САЩ.
Производителят на самолети Airbus официално обяви, че ще купи мажоритарен дял от самолетната програма CSeries на канадския производител Bombardier, пише Reuters. Обявяването на сделката става само дни след като се появиха слухове за интерес от страна на европейската компания. За Bombardier това са добри новини, защото компанията все още има финансови проблеми наред с търговски спор с другия голям играч в сектора Boeing. Сделка в класическия й вид няма да се състои - Airbus няма да плати нищо на Bombardier, а ще поеме 50.01% от CSeries Aircraft Limited Partnership – компанията, чрез която се произвеждат и търгуват самолетите.

Самата програма беше развита от Bombardier и струва около 6 млрд. долара. В ръцете на Airbus обаче тя ще има по-големи възможности за развитие заради по-добрата мрежа на европейската компания. Канадската компания не е имала поръчка за самолетите CSeries, които са за между 110 и 130 души. Освен това те са застрашени от ново вносно мито от 300% в САЩ, след като от търговското министерство в страната установиха, че компанията е получавала незаконни субсидии. Оплакването дойде от страна на Boeing.


Удвояване на програмата

Според Bombardier партньорството между двете компании трябва да удвои стойността на програмата CSeries. "Bombardier вече няма контрол над самолетната програма, но е по-добре да имаш 30% от много успешна програма, отколкото да не можеш да се справиш с високорискова такава, която може би беше прекалено голяма за компанията още от самото начало", коментира анализаторът на сектора Ричард Абулафия.

Канадският министър на иновацията Навдип Бейнс, от чието министерство зависи одобрението на сделката, коментира в изявление, че "на пръв поглед новото партньорство на Bombardier изглежда като рецепта за успех на CSeries".



Изпълнителният директор на Airbus Том Ендърс обяви, че компанията е предложила някои от самолетите да се правят в американския й завод в Алабама. Става дума за самолетите, които биха се ползвали от американски превозвачи. По този начин биха се избегнали евентуалните 300-процентови мита. Компанията също така ще бъде в далеч по-добра политическа позиция, след като администрацията на Доналд Тръмп е открито против внос на автомобили и самолети.

Стратегическа сделка

Алейн Беламеър, изпълнителен директор на Bombardier, нарече сделката стратегическа. Първоначално имаше опит такава сделка да се сключи още през 2015 г., но тогава разговорите пропаднаха. Сега се очаква споразумението да бъде напълно готово и одобрено през втората половина на 2018 г. "Правим тази сделка не заради проблемите с Boeing. Правим тази сделка, защото това е правилният стратегически ход за Bombardier", коментира Беламеър.

От Boeing обаче не са на същото мнение и говорител на американската компания изрази съмнения относно сделката. "Това е сделка с много въпросителни между две конкурентни компании, които и двете получават държавни субсидии", коментираха от фирмата. През февруари канадското правителство действително обяви, че ще помогне с близо 375 млн. канадски долара за самолетната програма.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Airbus Boeing Bombardier

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1330 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 986 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Netflix добави още 5.3 млн. абонати за третото тримесечие

Компанията увеличава инвестициите в оригинално съдържание през 2018 г.

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма