Веригата Jumbo увеличи оборота си в България до близо 65 млн. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Веригата Jumbo увеличи оборота си в България до близо 65 млн. евро

Веригата Jumbo увеличи оборота си в България до близо 65 млн. евро

Компанията планира нов магазин в страната до лятото на 2019 г.

Деница Ватева
19197 прочитания

© Цветелина Ангелова


След като през миналата година гръцката верига за детски играчки и стоки за дома Jumbo постигна за първи път оборот от над 50 млн. евро в България и отвори нов обект, сега отчита нов ръст на постъпленията. През изтеклата финансова година, обхващаща периода между юни 2016 и юни 2017 г., компанията е реализирала приходи от продажби в България за 64.6 млн. евро. Увеличение има и при печалбата, става ясно от отчета на дружеството, публикуван в края на миналата седмица.

Групата Jumbo има девет магазина в България, като се очаква да отвори още един до лятото на 2019 г.

Нов ръст за търговеца

Данните от отчета на Jumbo сочат, че за финансовата година в периода между юни 2016 и юни 2017 г. компанията е реализирала нетни продажби във всички държави за 681 млн. евро при 637.5 млн. евро за предходния период. Ръст има и при печалбата EBIT, която за последната финансова година е 171.8 млн. евро при 160.9 млн. евро година по-рано. Българският бизнес на компанията има принос от над 9% в тези показатели, сочат данните.

За периода между юни 2016 и юни 2017 г. нетните продажби в страната са достигнали над 64.6 млн. евро, което е четвърта поредна година на увеличение, отчасти дължащо се и на откриването на нов магазин.

През миналата фискална година оборотът на групата в България за първи път премина границата от 50 млн. евро при еднакъв брой магазини спрямо предходната година. Така веригата се нареди на 12-о място сред най-големите търговци на дребно в България през 2016 г. според класацията на "Капитал" "Топ 100" и е единствената от сектора на детските играчки, която влиза в първите 20 дружества по продажби.

За последната финансова година печалбата (EBIT) от българското поделение е 15.9 млн. евро, което е увеличение спрямо предходната година, когато тя бе 12.7 млн. евро. Така компанията реализира сравнително висока норма на печалба за търговския сектор, което е характерно и за постъпленията в предходните три години.

Според съобщение на дружеството в месеците между юли и септември тази година увеличението и на приходите, и на печалбата продължава, като е посочено единствено, че за българския пазар то е "двуцифрено".

Продължаваща експанзия

Веригата Jumbo разполага с девет магазина в България, като в отчета на компанията е посочено, че в следващите две години (до юни 2019) ще бъде отворен още един обект в страната. Няма обаче информация къде ще се намира той. Към момента стратегията на дружеството е да присъства в най-големите градове. След стъпването си през 2005 г. в България с първи магазин в София компанията постепенно отвори още три обекта в столицата и по един в Пловдив, Варна, Бургас и Русе. Последният магазин Jumbo бе открит в Стара Загора в края на 2016 г., като различното при него беше, че за първи път той не е самостоятелен, а се намира в търговски център и е под наем. Общите активи на компанията на българска територия са за 188.8 млн. евро, сочат данните от отчета, при 1.25 млрд. евро общо за цялата група.

В международен план веригата, която е най-голямата публична компания от ритейл сектора в Гърция, управлява общо 73 магазина, 22 от които в България, Румъния и Кипър. Плановете са до следващото лято броят им да се увеличи с още четири нови - три от тях в Румъния, която е най-бързо растящият пазар за компанията, както и един в Гърция. Същевременно групата поглежда и към Западните Балкани. В края на юни бяха подписани договори за партньорство с 11 магазина, които ще работят под марката Jumbo в Македония, Албания, Косово, Сърбия и Босна и Херцеговина.

От отчета на компанията става ясно, че най-голям дял в продажбите като асортимент имат домашните потреби, следвани от детските играчки. Топ 3 се допълва още от сезонните стоки.

След като през миналата година гръцката верига за детски играчки и стоки за дома Jumbo постигна за първи път оборот от над 50 млн. евро в България и отвори нов обект, сега отчита нов ръст на постъпленията. През изтеклата финансова година, обхващаща периода между юни 2016 и юни 2017 г., компанията е реализирала приходи от продажби в България за 64.6 млн. евро. Увеличение има и при печалбата, става ясно от отчета на дружеството, публикуван в края на миналата седмица.

Групата Jumbo има девет магазина в България, като се очаква да отвори още един до лятото на 2019 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    fkr55482911 avatar :-|
    султана глаушева

    Е, аз ходя да пазарувам в кварталното гаражче. Струва повече. Не е комфортно. Но е семейство, което живее от това. И искам на тях да си дам париците, а не на някаква си верига!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK