С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 17 окт 2017, 17:55, 14943 прочитания

Веригата Jumbo увеличи оборота си в България до близо 65 млн. евро

Компанията планира нов магазин в страната до лятото на 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като през миналата година гръцката верига за детски играчки и стоки за дома Jumbo постигна за първи път оборот от над 50 млн. евро в България и отвори нов обект, сега отчита нов ръст на постъпленията. През изтеклата финансова година, обхващаща периода между юни 2016 и юни 2017 г., компанията е реализирала приходи от продажби в България за 64.6 млн. евро. Увеличение има и при печалбата, става ясно от отчета на дружеството, публикуван в края на миналата седмица.

Групата Jumbo има девет магазина в България, като се очаква да отвори още един до лятото на 2019 г.


Нов ръст за търговеца

Данните от отчета на Jumbo сочат, че за финансовата година в периода между юни 2016 и юни 2017 г. компанията е реализирала нетни продажби във всички държави за 681 млн. евро при 637.5 млн. евро за предходния период. Ръст има и при печалбата EBIT, която за последната финансова година е 171.8 млн. евро при 160.9 млн. евро година по-рано. Българският бизнес на компанията има принос от над 9% в тези показатели, сочат данните.

За периода между юни 2016 и юни 2017 г. нетните продажби в страната са достигнали над 64.6 млн. евро, което е четвърта поредна година на увеличение, отчасти дължащо се и на откриването на нов магазин.



През миналата фискална година оборотът на групата в България за първи път премина границата от 50 млн. евро при еднакъв брой магазини спрямо предходната година. Така веригата се нареди на 12-о място сред най-големите търговци на дребно в България през 2016 г. според класацията на "Капитал" "Топ 100" и е единствената от сектора на детските играчки, която влиза в първите 20 дружества по продажби.

За последната финансова година печалбата (EBIT) от българското поделение е 15.9 млн. евро, което е увеличение спрямо предходната година, когато тя бе 12.7 млн. евро. Така компанията реализира сравнително висока норма на печалба за търговския сектор, което е характерно и за постъпленията в предходните три години.

Според съобщение на дружеството в месеците между юли и септември тази година увеличението и на приходите, и на печалбата продължава, като е посочено единствено, че за българския пазар то е "двуцифрено".

Продължаваща експанзия

Веригата Jumbo разполага с девет магазина в България, като в отчета на компанията е посочено, че в следващите две години (до юни 2019) ще бъде отворен още един обект в страната. Няма обаче информация къде ще се намира той. Към момента стратегията на дружеството е да присъства в най-големите градове. След стъпването си през 2005 г. в България с първи магазин в София компанията постепенно отвори още три обекта в столицата и по един в Пловдив, Варна, Бургас и Русе. Последният магазин Jumbo бе открит в Стара Загора в края на 2016 г., като различното при него беше, че за първи път той не е самостоятелен, а се намира в търговски център и е под наем. Общите активи на компанията на българска територия са за 188.8 млн. евро, сочат данните от отчета, при 1.25 млрд. евро общо за цялата група.

В международен план веригата, която е най-голямата публична компания от ритейл сектора в Гърция, управлява общо 73 магазина, 22 от които в България, Румъния и Кипър. Плановете са до следващото лято броят им да се увеличи с още четири нови - три от тях в Румъния, която е най-бързо растящият пазар за компанията, както и един в Гърция. Същевременно групата поглежда и към Западните Балкани. В края на юни бяха подписани договори за партньорство с 11 магазина, които ще работят под марката Jumbo в Македония, Албания, Косово, Сърбия и Босна и Херцеговина.

От отчета на компанията става ясно, че най-голям дял в продажбите като асортимент имат домашните потреби, следвани от детските играчки. Топ 3 се допълва още от сезонните стоки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 378 прочитания

Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати 1 Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 470 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Как се променя средата за предприемачество в България

Конференция на "Глобалния предприемачески мониторинг" и "Капитал" ще събере бизнеса, властта и неправителствени организации, за да разговарят за предизвикателствата пред компаниите и добрите практики в областта

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма