С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 17 окт 2017, 17:55, 14022 прочитания

Веригата Jumbo увеличи оборота си в България до близо 65 млн. евро

Компанията планира нов магазин в страната до лятото на 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като през миналата година гръцката верига за детски играчки и стоки за дома Jumbo постигна за първи път оборот от над 50 млн. евро в България и отвори нов обект, сега отчита нов ръст на постъпленията. През изтеклата финансова година, обхващаща периода между юни 2016 и юни 2017 г., компанията е реализирала приходи от продажби в България за 64.6 млн. евро. Увеличение има и при печалбата, става ясно от отчета на дружеството, публикуван в края на миналата седмица.

Групата Jumbo има девет магазина в България, като се очаква да отвори още един до лятото на 2019 г.


Нов ръст за търговеца

Данните от отчета на Jumbo сочат, че за финансовата година в периода между юни 2016 и юни 2017 г. компанията е реализирала нетни продажби във всички държави за 681 млн. евро при 637.5 млн. евро за предходния период. Ръст има и при печалбата EBIT, която за последната финансова година е 171.8 млн. евро при 160.9 млн. евро година по-рано. Българският бизнес на компанията има принос от над 9% в тези показатели, сочат данните.

За периода между юни 2016 и юни 2017 г. нетните продажби в страната са достигнали над 64.6 млн. евро, което е четвърта поредна година на увеличение, отчасти дължащо се и на откриването на нов магазин.



През миналата фискална година оборотът на групата в България за първи път премина границата от 50 млн. евро при еднакъв брой магазини спрямо предходната година. Така веригата се нареди на 12-о място сред най-големите търговци на дребно в България през 2016 г. според класацията на "Капитал" "Топ 100" и е единствената от сектора на детските играчки, която влиза в първите 20 дружества по продажби.

За последната финансова година печалбата (EBIT) от българското поделение е 15.9 млн. евро, което е увеличение спрямо предходната година, когато тя бе 12.7 млн. евро. Така компанията реализира сравнително висока норма на печалба за търговския сектор, което е характерно и за постъпленията в предходните три години.

Според съобщение на дружеството в месеците между юли и септември тази година увеличението и на приходите, и на печалбата продължава, като е посочено единствено, че за българския пазар то е "двуцифрено".

Продължаваща експанзия

Веригата Jumbo разполага с девет магазина в България, като в отчета на компанията е посочено, че в следващите две години (до юни 2019) ще бъде отворен още един обект в страната. Няма обаче информация къде ще се намира той. Към момента стратегията на дружеството е да присъства в най-големите градове. След стъпването си през 2005 г. в България с първи магазин в София компанията постепенно отвори още три обекта в столицата и по един в Пловдив, Варна, Бургас и Русе. Последният магазин Jumbo бе открит в Стара Загора в края на 2016 г., като различното при него беше, че за първи път той не е самостоятелен, а се намира в търговски център и е под наем. Общите активи на компанията на българска територия са за 188.8 млн. евро, сочат данните от отчета, при 1.25 млрд. евро общо за цялата група.

В международен план веригата, която е най-голямата публична компания от ритейл сектора в Гърция, управлява общо 73 магазина, 22 от които в България, Румъния и Кипър. Плановете са до следващото лято броят им да се увеличи с още четири нови - три от тях в Румъния, която е най-бързо растящият пазар за компанията, както и един в Гърция. Същевременно групата поглежда и към Западните Балкани. В края на юни бяха подписани договори за партньорство с 11 магазина, които ще работят под марката Jumbo в Македония, Албания, Косово, Сърбия и Босна и Херцеговина.

От отчета на компанията става ясно, че най-голям дял в продажбите като асортимент имат домашните потреби, следвани от детските играчки. Топ 3 се допълва още от сезонните стоки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новата дигитална война Новата дигитална война

Битката за търговско надмощие между САЩ и Китай вече вещае нова технологична Желязна завеса

23 май 2019, 81 прочитания

Американски кошмар на българска "Арена" Американски кошмар на българска "Арена"

С поредица юридически хватки инвеститорът в двата софийски мултиплекса "Арена" бяга от новия основен кредитор - фонда Apollo. От схемата страда целият инвестиционен климат

23 май 2019, 1459 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Как се променя средата за предприемачество в България

Конференция на "Глобалния предприемачески мониторинг" и "Капитал" ще събере бизнеса, властта и неправителствени организации, за да разговарят за предизвикателствата пред компаниите и добрите практики в областта

Къде удря търговската война между САЩ и Китай

Митата между Вашингтон и Пекин няма да доведат до големи директни икономически загуби, но увеличават световната несигурност

В режим на готовност

Очакването за следваща криза внася доза предпазливост в инвестиционните стратегии

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък