Volvo се готви да пусне на пазара електрокола с абонаментен план
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volvo се готви да пусне на пазара електрокола с абонаментен план

Reuters

Volvo се готви да пусне на пазара електрокола с абонаментен план

Шведският производител търси начин да се конкурира с Tesla

4553 прочитания

Reuters

© Reuters


Volvo ще се опита да конкурира Tesla със серията си Polestar. Компанията се стреми да разработи електрическа кола с голям пробег до 2019 г., която да се наема с абонаментен план, пише Financial Times. Шведският производител отдели Polestar серията си от основното производство, за да може да се фокусира върху него. Фирмата вече обяви плановете си да стане производител на изцяло електрически коли, а Polestar е основна част от стратегията ѝ.

Абонаментният план, който трябва да бъде на фиксирана цена, включва застраховка и поддръжка на автомобила, както и възможност за по-големи вноски срещу наемането на SUV автомобил за семейни почивки. Компанията обяви общо три модела от серията Polestar. Абонаментният план е нещо, което анализаторите прогнозират отдавна, че ще случи. В основата стои това, че традиционната собственост на автомобил и поддръжката му ще стане прекалено скъпа, заради което колите ще останат притежание на фирмите и ще бъдат отдавани под наем.

С поглед към бъдещето

"Виждаме абонаментния ни план като бъдещето", коментира Джонатан Гудман, оперативен директор в отделеното звено Polestar. "Според нашата визия моделът на Polestar ще вдъхнови и други да направят същото." В идеята за плана влиза още и мобилно приложение Polestar, чрез което да може да се поръчва и плаща автомивка, паркинг и други услуги. Компанията обяви още през септември, че следващият ѝ модел SUV, който ще носи името XC40, ще може да бъде поръчан чрез абонаментната услуга.

Това е поредна иновативна стратегия от страна на китайския собственик на Volvo - Geely, която се опитва да навлезе в колкото се може повече пазари. Компанията, която е собственик също така на Lotus и Proton, ще започне и масово производство на евтини електрически коли под марката Lynk&Co.

Конкуренция с Tesla

В същото време Tesla, която първа обяви плановете си да създаде електрическа кола за масовия пазар, трябва да започне масовото производство и доставки на Model 3. Първите коли вече бяха доставени, но както се очакваше, компанията има проблеми с производството. Дори и те да бъдат решени, анализаторите остават скептични за плановете на Tesla да разшири няколко пъти производството си през следващата година.

Volvo ще се опита да конкурира Tesla със серията си Polestar. Компанията се стреми да разработи електрическа кола с голям пробег до 2019 г., която да се наема с абонаментен план, пише Financial Times. Шведският производител отдели Polestar серията си от основното производство, за да може да се фокусира върху него. Фирмата вече обяви плановете си да стане производител на изцяло електрически коли, а Polestar е основна част от стратегията ѝ.

Абонаментният план, който трябва да бъде на фиксирана цена, включва застраховка и поддръжка на автомобила, както и възможност за по-големи вноски срещу наемането на SUV автомобил за семейни почивки. Компанията обяви общо три модела от серията Polestar. Абонаментният план е нещо, което анализаторите прогнозират отдавна, че ще случи. В основата стои това, че традиционната собственост на автомобил и поддръжката му ще стане прекалено скъпа, заради което колите ще останат притежание на фирмите и ще бъдат отдавани под наем.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Едно време се абонирах за вестници, явно сега ще се абонирам за автомобил. И защо не, ако ми е по-изгодно от това да поддържам собствен? Интересно бъдеще предстои на автомобилния пазар...

  • 2
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    "В основата стои това, че традиционната собственост на автомобил и поддръжката му ще стане прекалено скъпа..."

    Хе, хе, до там ли се докарахме, бе "другари"? Притежаването на автомобил да е само за богатите? Затова ли е тоя зора за електрификация - да стане като с ДВГ-тата в началото на ХХ век?

    Нищо старо не е забравено, нищо ново не е научено, а?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK