С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 18 окт 2017, 13:01, 5055 прочитания

Резултатите на IBM изненадаха приятно инвеститорите

Компанията очаква ръст на приходите за пръв път от пет години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Резултатите на американската технологична компания IBM за третото тримесечие се оказаха над очакванията на инвеститорите, като предвижданията на ръководството са до края на годината представянето да се подобри. IBM е в период на промяна на бизнеса си, като се фокусира повече върху облачни услуги и киберсигурност. За момента промяната се отразява добре върху компанията, като именно тези сегменти се представят най-добре по отношение на растежа, пише Reuters.

Въпреки че приходите се свиват за 22-ро поредно тримесечие, те са над предвижданията на Уолстрийт. Понижението е 0.4% до 19.15 млрд. долара, докато анализаторите очакваха спад до 18.5 млрд. долара. Печалбата се свива с 4% за периода до 2.7 млрд. долара. Пазарът прие добре представянето на IBM, като акциите на компанията се повишиха с 5.1% и достигнаха цена от 154 долара късно във вторник.


Новият фокус на компанията

IBM се фокусира върху облачни услуги, киберсигурност и анализ на големи данни. Залагането на тях би трябвало да върне фирмата отново към растеж на приходите, след като в продължение на вече няколко години инвеститорите очакват това да се случи. Някои акционери, като Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет, загубиха надежда, че това ще се стане скоро, и продадоха акциите си в IBM по-рано през годината. Решението на Бъфет за момента изглежда правилно, като акциите на IBM от началото на годината са се понижили с 12%. Надеждите, че най-трудната част от пренасочването към облачни услуги е преминала, първоначално вдигнаха акциите на компанията с 50%, но този ефект се оказа сравнително краткотраен.

Приходите от тези бизнес сегменти се вдигат с 11% до 8.8 млрд. долара през третото тримесечие и вече отговарят за 46% от общите на компанията. "Ръководството е фокусирано в правилните зони на растеж, но все още трябва да доказва, че той е устойчив", коментира Джон Олсън, анализатор в Edward Jones. Приходите от бизнеса с когнитивни решения, където се намира и суперкомпютърът Watson, който се смята за основна част от бъдещето на изкуствения интелект, са нараснали с 4% до 4.4 млрд. долара.



Компанията очаква силно последно тримесечие - предвижданията на мениджмънта са постъпленията да възлязат на между 22 млрд. долара и 22.1 млрд. долара, което ще представлява и 1.5% ръст спрямо същия период на 2016 г. Анализаторите очакват 21.8 млрд. долара. През последното тримесечие на годината, исторически най-силният период за IBM, приходите ще се подобрят с 2.9 млрд. долара, подсилени отчасти от продажбите на новия мейнфрейм сървър, заяви главният финансов директор Мартин Шрьотер.

Несигурното място на IBM

IBM иска да бъде сред лидерите по облачни услуги, но това остава малко вероятно. Идеята на компанията е да разчита най-силно на т.нар. публичен облак - нов тип компютърна архитектура, която се цели в по-ефикасно използване на централизирания хардуер срещу по-малко разходи и по-голяма гъвкавост. Тази идея може да не се окаже достатъчна, за да промени положението в компанията. В момента IBM е трети играч на пазара, но лидерите Microsoft и Amazon не само са с няколко пъти по-големи приходи от облачни услуги, но и се развиват с по-бързи темпове.

Компаниите след IBM също имат по-високо темпо на растеж. Според данните от първото тримесечие на годината Salesforce, четвъртата по облачни услуги в света, вероятно също няма да задържи мястото си дълго време, защото зад нея идват други два гиганта - Google и Alibaba. "IBM не може да си позволи да се провали в облачните услуги, защото това е центърът на всичко, което компанията прави", коментира Глен О'Донъл, анализатор във Forrester Research.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 339 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 497 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
България е трета по ръст в ЕС по продажби на нови автомобили

Сделките в ЕС намаляват с 2% през септември

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10