Lavazza ще се продава от "Кока-Кола" вместо от "Софсток"

Досегашният търговец на Мирослав Печев ще внася четири нови марки кафе

Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot    ©  Надежда Чипева
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot    ©  Надежда Чипева

След почти четвърт век дистрибуторската компания на Мирослав Печев "Софсток" спира да внася италианското кафе Lavazza. От първи октомври бизнесът е поет от българското дружество на Coca Cola, като местната сделка е част от глобална в четири държави. За пазара на кафе в страната промяната е ключова, защото по данни на "Капитал" продажбите на продуктите на Lavazza за миналата година са били за 50 млн. лв., което поставя бранда на трето място след "Нестле" с оборот в сегмента за 92 млн. лв. и "Якобс Дау Егбертс БГ" с 53 млн. лв.

Новият дистрибутор всъщност е най-голямото дружество за напитки в страната с приходи от 358 млн. лв. за 2016, което освен газирани напитки и вода разпространява и чужди вносни брандове енергийни и алкохолни напитки.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се