Lavazza ще се продава от "Кока-Кола" вместо от "Софсток"

Досегашният търговец на Мирослав Печев ще внася четири нови марки кафе

Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot    ©  Надежда Чипева
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot    ©  Надежда Чипева

След почти четвърт век дистрибуторската компания на Мирослав Печев "Софсток" спира да внася италианското кафе Lavazza. От първи октомври бизнесът е поет от българското дружество на Coca Cola, като местната сделка е част от глобална в четири държави. За пазара на кафе в страната промяната е ключова, защото по данни на "Капитал" продажбите на продуктите на Lavazza за миналата година са били за 50 млн. лв., което поставя бранда на трето място след "Нестле" с оборот в сегмента за 92 млн. лв. и "Якобс Дау Егбертс БГ" с 53 млн. лв.

Новият дистрибутор всъщност е най-голямото дружество за напитки в страната с приходи от 358 млн. лв. за 2016, което освен газирани напитки и вода разпространява и чужди вносни брандове енергийни и алкохолни напитки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    the_core avatar :-?
    The Core
    • - 1
    • + 17

    Винаги ми е било интересно защо кафето "Лаваца" в супермаркет по нашенско е с поне 2 лв. по-скъпо в сравнение с подобно в Италия?
    Нещо?...

    Нередност?
  • 2
    wpo34378687 avatar :-|
    wpo34378687
    • - 2
    • + 9

    дори и "само бизнес ", си е гадно.Но така или иначе до каквото са се докоснали гръцките посредници,то все са оср..и работата.Вижте колко трудно,мудно и безкрайно тъпо работи супер бранда Икеа.Отделно лаваца печено в костинброд,на цени в италиански бар...моля,моля.Брандовете които ще налага тепърва са отдавна познати в Бг,но наистина не допадат на вкуса ни.Все пак му пожелавам успех на господина,и защо не собствен бранд кафе,не е трудно ,напр. Дъбов,Домани,Бианчи,Спетема,коитостават все по-добри....

    Нередност?
  • 3
    plamenss avatar :-|
    plamenss
    • - 1
    • + 13

    До коментар [#1] от "The Core":

    То да беше само кафето. :-) И в Испания Лавацата Куалита Роса е 3 Евро.

    Нередност?
  • 4
    kvt10319485 avatar :-|
    kvt10319485
    • - 12
    • + 5

    До питащите за цената тук и навън - луди ли сте или се правите на такива? Колко са потребителите в Италия и Испания и колко тук?

    Нередност?
  • 5
    bo_bi avatar :-|
    Bo YanP
    • - 6
    • + 3


    До коментар [#2] от "
    wpo34378687
    ":

    Не бих казал това.
    Според мен, Кимбо е по-добро кафе от Лаваца.
    Разбира де, това си по моите вкусове.

    Нередност?
  • 6
    marks_nazi avatar :-|
    marks_nazi
    • - 7
    • + 1

    Кво ,значение има хората в дадена държаве,БЕ!?в най-бедната държава едно, че го продават по скъпо от държави със стандарт ,отделно и качеството е друго!!!един приятел се беше отказал от лавацата от 2 години насамименно от тия подбуди мизерно качество в сравнение с първите години на кафето..има и давидоф и всякво за всеки вкус..

    Нередност?
  • 7
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • + 9

    В статията си го пише - досега от лаваца са искали кафето им в бг да се позиционира във високия сегмент, докато вече искат да бъде в средния. Сега цената ще падне с 2 лв и ще стане същата като в повемето държави в западна европа, където лаваца винаги си е била среден клас кафе

    На малки пазари, какъвто беше българския до скоро, обикновено няма смисъл да си среден клас продукт - хората купуват или най-евтиното или нещо скъпо. С вдигането на доходите се появяват купувачите в средния сегмент.
    До коментар [#1] от "
    The Core
    ":

    Нередност?
  • 8
    debonair avatar :-|
    Joro69
    • + 4

    "Но това е труден бизнес, правят се много инвестиции в професионални машини, тенти, чаши, захарчета. Като цяло голяма част от печалбата отива за реинвестиции. Най-печеливши на този пазар са заведенията".
    Най-обичам някой като почне така да се оплаква, като таксиджия. Типичният български бизнесмен, сакън някой да не му завиди на печалбите.
    Ще излезе, че хотелите ги купува с парите не от "Лаваца", а от "Евиан" и чай "Туинингс"...

    Нередност?
  • 9
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 4

    Тежко е да си дистрибутор, вземат ти един продукт и си чао. Колкото и да се надява, тези марки нямат никакъв шанс да заменят Лаваца дори и частично. И все пак е добре, че прави усилие...

    Нередност?
Нов коментар