Глобалният поход на Uniqlo
Японската верига за дрехи вече е номер четири в света, а целта й е лидерската позиция


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Не са много хората в България, които познават марката дрехи Uniqlo, освен като (бившия вече) спонсор на тенис звездата Новак Джокович. Японската верига магазини не присъства на българския пазар, но е една от най-бързо развиващите се групи в сектора. В момента над 1900 магазина в 18 държави (от които над 800 в Япония) оперират под името на бранда, а всяка седмица обект на Uniqlo отваря врати някъде по света. Този бум направи Uniqlo най-голямата верига за дрехи в Азия и четвъртата по приходи в света.
Uniqlo направи милиардер основателя си Тадаши Янаи, който я създава през 1984 г. в Хирошима и вече е на второ място по богатство в Япония със състояние от 16.4 млрд. долара според Forbes. Стабилното представяне на бранда се вижда лесно от финансовите резултати на компанията майка Fast Retailing, която в началото на октомври представи отчета за фискалната си година до 31 август. Оперативната печалба на компанията за периода е достигнала рекордните 176.4 млрд. йени (1.57 млрд. долара), което до голяма степен се дължи на приходите на Uniqlo от международни продажби. Общият оборот на групата е скочил с 4% до 1.86 трлн. йени (15.1 млрд. долара).
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.