Nestlé ускорява преструктурирането си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nestlé ускорява преструктурирането си

Главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер обеща на акционерите, че ще засили растежа на компанията

Nestlé ускорява преструктурирането си

Най-голямата компания за храни в света ще се съсредоточи върху бързо развиващите се пазари

Кирил Кирчев
10309 прочитания

Главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер обеща на акционерите, че ще засили растежа на компанията

© Reuters


Компанията поставя по-голям акцент върху повишаването на рентабилността.

Швейцарската компания Nestlé очаква ръстът на продажбите през тази година да намалее допълнително от историческото ниско ниво през 2016 г. Най-големият производител на храни в света ускорява програмата си за преструктуриране и поставя по-голям акцент върху повишаването на рентабилността. Заради по-високите разходи за преструктуриране мениджмънтът очаква оперативният марж да спаднe с между 40 и 60 базисни пункта през 2017 г. Годишният ръст на органичните продажби ще бъде 2.6%, колкото и за деветте месеца, съобщава Financial Times.

Производителят на Nescafé, шоколадовите барчета KitKat и минарелната вода Perrier, подобно на своите конкуренти, беше засегнат от бавния глобален икономически растеж, дефлационните процеси и насочването на търсенето на потребителите към по-здравословни продукти.

Обещания за по-голям растеж

Марк Шнайдер, който през януари пое поста на главен изпълнителен директор, обеща на акционерите, че ще засили растежа, като компанията се съсредоточи върху бързо развиващите се пазари за кафе, грижи за домашни любимци, храни за деца и бутилирани води. "Ни не очакваме да останем на сегашното ниво", каза финансовият директор Франсоа-Ксавиер Роже.

Швейцарската група премести фокуса си от продажбите и през миналия месец определи за пръв път цел за увеличаване на маржа на печалбата. Nestlé обяви, че очаква ръстът на базисния марж, който не включва разходите за затваряне на заводи и други разходи от преструктурирането, да се подобри. Показателят ще нарасне до 16.2% през тази година, което е увеличение от 16% през 2016 г. Целта е стойността му да достигне в дапазона 17.5-18.5% до 2020 г.

През юни инвеститорът активист Даниел Льоб, мениджър на хедж фонда Third Point, обяви, че компанията е придобила 1.25% от Nestlé за 3.5 млрд. долара. Той призова групата да изостави "старите си начини" и предложи да се постави за цел маржът на оперативната печалба да достигне 18-20% до 2020 г.

Очакваният ръст на продажбите през тази година ще бъде на нивото от 2016 г. - 3.2%, което е най-слабият резултат през последните две десетилетия.

Повече разходи за преструктуриране

Финансовият директор потвърди, че се изпълнява програмата за преструктуриране, която се очаква да струва на компанията 2.5 млрд. швейцарски франка до 2020 г. Тя напредва по-бързо от планираното и разходите като цяло са достигнали 1 млрд. швейцарски франка тази година.

Nestlé планира да увеличи доходността си, като се раздели със слабо представящите се бизнеси. Ръководството очаква да продаде преди края на годината подразделението си в САЩ за захарни изделия. Компанията също така прави придобивания в региони с висок растеж, като миналия месец придоби мажоритарен дял в базираната в Калифорния хипстър кафе верига Blue Bottle.

Финансовият директор не пожела да коментира дали компанията се интересува от бизнесите с продукти за потребителско здраве на Pfizer в САЩ и Merck в Германия, които ги обявиха за продажба.

Резултатите

Органичният ръст на продажбите се е ускорил до 3.1% през третото тримесечие от 2.3% през първото и 2.4% през второто, което съвпада с прогнозата на анализатори в анкета на Reuters. За деветте месеца продажбите са достигнали 65.272 млрд. франка след увеличението на ръста в Азия и Европа, макар че този на американските континенти се е забавил, заявиха от Nestle.

Органичният растеж в Северна Америка е останал без промяна, казаха от компанията, позовавайки се на по-слабото потребителско търсене, като спадът в обема е бил най-вече в захарните изделия и сладоледите.

Анализаторът Еди Харгрийвс от Investec определя резултатите като "стабилни" в "трудна среда".

Компанията поставя по-голям акцент върху повишаването на рентабилността.

Швейцарската компания Nestlé очаква ръстът на продажбите през тази година да намалее допълнително от историческото ниско ниво през 2016 г. Най-големият производител на храни в света ускорява програмата си за преструктуриране и поставя по-голям акцент върху повишаването на рентабилността. Заради по-високите разходи за преструктуриране мениджмънтът очаква оперативният марж да спаднe с между 40 и 60 базисни пункта през 2017 г. Годишният ръст на органичните продажби ще бъде 2.6%, колкото и за деветте месеца, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK