"Метро" откри биозони в 11-те си магазина в страната
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Метро" откри биозони в 11-те си магазина в страната

Секторите заемат площ от над 100 кв. метра

"Метро" откри биозони в 11-те си магазина в страната

В тях се предлагат над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти

Мара Георгиева
13363 прочитания

Секторите заемат площ от над 100 кв. метра

© Капитал


"Метро България" откри специални зони за биопродукти в 11-те си търговски обекта в страната. Биосекторите са на принципа "магазин в магазина", разположени са на площ от по 100-140 квадратни метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти. "Метро България" е първата компания в METRO Group, която обособява и изнася своя биоасортимент в самостоятелен отдел, уточняват от веригата.

От юли до октомври

"Досега "Метро България" поддържаше асортимент от 400 биопродукта, но те бяха разположени на щандове в съответната категория редом до конвенционалните предложения", коментира за "Капитал" Диана Бонева, директор "Снабдяване". Тя уточни, че екип на компанията работи по идеята за "биомагазин в магазина" от юли тази година. Подготовката започнала със срещи с клиенти и организиране на фокус групи, за да се анализират нагласите и търсенето на биопродукти, както и очакванията за предлагането им. Следва маркетингово проучване на пазара и конкуренцията, установяване на връзка с директни доставчици, провеждане на търгове за изпълнители. В средата на октомври биосекторите са факт, а отварянето им води до назначение на 32-ма нови служители в магазините в страната, уточняват от веригата.

Над 1500 продукта

Пълната гама сертифицирани биопродукти в магазините на "Метро България" включва: плодове и зеленчуци, месо и месни изделия, риба, млечни продукти, десерти и шоколади, брашно, варива и паста, олио и масла, зърнени закуски, снакс и ядки, бисквити и барове, чай и кафе, безалкохолни напитки, пиво, вино, козметика, грижа за детето, перилни и почистващи препарати, стоки за дома, храни за домашни любимци.

Сред българските биопроизводители, представени във веригата, са "Кондов" (млечни продукти), "Хармоника" (цялата гама храни и напитки), "Лактима" с марката "Балкан" (млечни), "Серена" (сушени плодове), "Балев" (плодове и зеленчуци), Wooden Spoon (козметика), "Роо брандс" (суровите биодесерти Roobar), производители на биовино.

В биосектора на веригата са представени и няколко ексклузивни марки, които се продават само в "Метро", уточни Диана Бонева. Сред тях са: Bene Bio (широка гама храни), Bio Puro (перилни и почистващи препарати), Mitos (пенливо биовино), Fior di Loto (пасти, варива), Forza 10 Bio (храни за домашни любимци), Bi Herba (боя за коса).

"Новост е също, че "Метро България" е първата и единствената засега в системата на групата, оперираща в 28 държави, която започна производство на биопродукти под собствената марка на веригата Fine Life Bio", съобщи Бонева. И уточни, че с този бранд се предлагат над 100 продукта в четири категории: млечни; основни храни; плодове, зеленчуци, ядки; сладкиши. За тази марка работят трима български доставчици, които са спечелили търга.

Повече = по-евтино

Официални данни за пазара на биопродукти в България липсват. Преобладаващата част от продуктите са вносни. Според неофициални данни продажбите на органични продукти растат с около 20% годишно. Излизането на биопродуктите от специализираните магазини и засилващият се интерес на търговските вериги към тях е една от трайните тенденции в последните години.

"Предварителното ни проучване показа, че във веригите за бързооборотни стоки биопродуктите са между 200-450 като брой предложения, като най-много са в един от хипермаркетите – 900. При нас предложенията надхвърлят 1500 и всички те са събрани на едно място, каквито са и очакванията на клиентите ни", коментира Диана Бонева. По думите й друга отлика с конкуренцията са по-ниските цени в "Метро". "Нашата цел е да направим биопродуктите достъпни за по-широк кръг клиенти. Успяваме да постигнем това, като избягваме посредниците по веригата и купуваме директно от източника. Освен това работим и с големи обеми. Допълнителен бонус са специалните предложения от рода на "Купи повече, спести повече". Нашата цел е да станем лидер в предлагането и продажбата на биохрани на българския пазар", обобщи Диана Бонева.

Нов модел

През 2017 г. "Метро България" наложи промяна в бизнес модела си за снабдяване с плодове, зеленчуци и месо, като започна да доставя в магазините си продукти директно от местни земеделски производители. За периода май – октомври 2017 г. компанията е доставяла над 115 артикула плодове и зеленчуци от 120 български земеделски производители, както и над 100 вида месни продукти от около 100 малки производители в цялата страна, съобщиха от компанията.

"Метро България" откри специални зони за биопродукти в 11-те си търговски обекта в страната. Биосекторите са на принципа "магазин в магазина", разположени са на площ от по 100-140 квадратни метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти. "Метро България" е първата компания в METRO Group, която обособява и изнася своя биоасортимент в самостоятелен отдел, уточняват от веригата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    kiro1234 avatar :-|
    kiro1234

    Браво и успех.

  • 2
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    едно време, при соца, всичко ни беше био ... но като не знаехме какво е това "биозона", не го ценяхме. Сега вече е късно.

  • 3
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#2] от "gavrilov":

    И аз си спомням соца, но био беше само това, което си гледаш на село...


  • 4
    osmoy avatar :-|
    осмоъ

    бизоните са новата религия

  • 5
    syman avatar :-|
    syman

    По времето на соца най-обикновената бира се разваляше за няколко дена, бозата киселеше след 3. И в магазина нещата си бяха био. А сега не купиш ли най-скъпото в магазина има вкус на подметка.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK