С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 22 окт 2017, 16:09, 11972 прочитания

"Метро" откри биозони в 11-те си магазина в страната

В тях се предлагат над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Метро България" откри специални зони за биопродукти в 11-те си търговски обекта в страната. Биосекторите са на принципа "магазин в магазина", разположени са на площ от по 100-140 квадратни метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти. "Метро България" е първата компания в METRO Group, която обособява и изнася своя биоасортимент в самостоятелен отдел, уточняват от веригата.

От юли до октомври


"Досега "Метро България" поддържаше асортимент от 400 биопродукта, но те бяха разположени на щандове в съответната категория редом до конвенционалните предложения", коментира за "Капитал" Диана Бонева, директор "Снабдяване". Тя уточни, че екип на компанията работи по идеята за "биомагазин в магазина" от юли тази година. Подготовката започнала със срещи с клиенти и организиране на фокус групи, за да се анализират нагласите и търсенето на биопродукти, както и очакванията за предлагането им. Следва маркетингово проучване на пазара и конкуренцията, установяване на връзка с директни доставчици, провеждане на търгове за изпълнители. В средата на октомври биосекторите са факт, а отварянето им води до назначение на 32-ма нови служители в магазините в страната, уточняват от веригата.

Над 1500 продукта

Пълната гама сертифицирани биопродукти в магазините на "Метро България" включва: плодове и зеленчуци, месо и месни изделия, риба, млечни продукти, десерти и шоколади, брашно, варива и паста, олио и масла, зърнени закуски, снакс и ядки, бисквити и барове, чай и кафе, безалкохолни напитки, пиво, вино, козметика, грижа за детето, перилни и почистващи препарати, стоки за дома, храни за домашни любимци.



Сред българските биопроизводители, представени във веригата, са "Кондов" (млечни продукти), "Хармоника" (цялата гама храни и напитки), "Лактима" с марката "Балкан" (млечни), "Серена" (сушени плодове), "Балев" (плодове и зеленчуци), Wooden Spoon (козметика), "Роо брандс" (суровите биодесерти Roobar), производители на биовино.

В биосектора на веригата са представени и няколко ексклузивни марки, които се продават само в "Метро", уточни Диана Бонева. Сред тях са: Bene Bio (широка гама храни), Bio Puro (перилни и почистващи препарати), Mitos (пенливо биовино), Fior di Loto (пасти, варива), Forza 10 Bio (храни за домашни любимци), Bi Herba (боя за коса).

"Новост е също, че "Метро България" е първата и единствената засега в системата на групата, оперираща в 28 държави, която започна производство на биопродукти под собствената марка на веригата Fine Life Bio", съобщи Бонева. И уточни, че с този бранд се предлагат над 100 продукта в четири категории: млечни; основни храни; плодове, зеленчуци, ядки; сладкиши. За тази марка работят трима български доставчици, които са спечелили търга.

Повече = по-евтино

Официални данни за пазара на биопродукти в България липсват. Преобладаващата част от продуктите са вносни. Според неофициални данни продажбите на органични продукти растат с около 20% годишно. Излизането на биопродуктите от специализираните магазини и засилващият се интерес на търговските вериги към тях е една от трайните тенденции в последните години.

"Предварителното ни проучване показа, че във веригите за бързооборотни стоки биопродуктите са между 200-450 като брой предложения, като най-много са в един от хипермаркетите – 900. При нас предложенията надхвърлят 1500 и всички те са събрани на едно място, каквито са и очакванията на клиентите ни", коментира Диана Бонева. По думите й друга отлика с конкуренцията са по-ниските цени в "Метро". "Нашата цел е да направим биопродуктите достъпни за по-широк кръг клиенти. Успяваме да постигнем това, като избягваме посредниците по веригата и купуваме директно от източника. Освен това работим и с големи обеми. Допълнителен бонус са специалните предложения от рода на "Купи повече, спести повече". Нашата цел е да станем лидер в предлагането и продажбата на биохрани на българския пазар", обобщи Диана Бонева.
Нов модел

През 2017 г. "Метро България" наложи промяна в бизнес модела си за снабдяване с плодове, зеленчуци и месо, като започна да доставя в магазините си продукти директно от местни земеделски производители. За периода май – октомври 2017 г. компанията е доставяла над 115 артикула плодове и зеленчуци от 120 български земеделски производители, както и над 100 вида месни продукти от около 100 малки производители в цялата страна, съобщиха от компанията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Инсталация за горене на RDF отпадъци се планира в Малко Търново Инсталация за горене на RDF отпадъци се планира в Малко Търново

Проектът е за малка централа с мощност 2 МВт, но тъй като попада в Странджа, буди притеснение у хората

20 окт 2019, 917 прочитания

Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком" Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком"

Компанията взима при себе си отдел от 125 души, работещ в сектора на нано чиповете

20 окт 2019, 984 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nissan започва проверка на качеството на продукцията си

Автомобилният производител спира сглобяването на коли в Япония

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10