С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 22 окт 2017, 16:09, 12442 прочитания

"Метро" откри биозони в 11-те си магазина в страната

В тях се предлагат над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Метро България" откри специални зони за биопродукти в 11-те си търговски обекта в страната. Биосекторите са на принципа "магазин в магазина", разположени са на площ от по 100-140 квадратни метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти. "Метро България" е първата компания в METRO Group, която обособява и изнася своя биоасортимент в самостоятелен отдел, уточняват от веригата.

От юли до октомври


"Досега "Метро България" поддържаше асортимент от 400 биопродукта, но те бяха разположени на щандове в съответната категория редом до конвенционалните предложения", коментира за "Капитал" Диана Бонева, директор "Снабдяване". Тя уточни, че екип на компанията работи по идеята за "биомагазин в магазина" от юли тази година. Подготовката започнала със срещи с клиенти и организиране на фокус групи, за да се анализират нагласите и търсенето на биопродукти, както и очакванията за предлагането им. Следва маркетингово проучване на пазара и конкуренцията, установяване на връзка с директни доставчици, провеждане на търгове за изпълнители. В средата на октомври биосекторите са факт, а отварянето им води до назначение на 32-ма нови служители в магазините в страната, уточняват от веригата.

Над 1500 продукта

Пълната гама сертифицирани биопродукти в магазините на "Метро България" включва: плодове и зеленчуци, месо и месни изделия, риба, млечни продукти, десерти и шоколади, брашно, варива и паста, олио и масла, зърнени закуски, снакс и ядки, бисквити и барове, чай и кафе, безалкохолни напитки, пиво, вино, козметика, грижа за детето, перилни и почистващи препарати, стоки за дома, храни за домашни любимци.



Сред българските биопроизводители, представени във веригата, са "Кондов" (млечни продукти), "Хармоника" (цялата гама храни и напитки), "Лактима" с марката "Балкан" (млечни), "Серена" (сушени плодове), "Балев" (плодове и зеленчуци), Wooden Spoon (козметика), "Роо брандс" (суровите биодесерти Roobar), производители на биовино.

В биосектора на веригата са представени и няколко ексклузивни марки, които се продават само в "Метро", уточни Диана Бонева. Сред тях са: Bene Bio (широка гама храни), Bio Puro (перилни и почистващи препарати), Mitos (пенливо биовино), Fior di Loto (пасти, варива), Forza 10 Bio (храни за домашни любимци), Bi Herba (боя за коса).

"Новост е също, че "Метро България" е първата и единствената засега в системата на групата, оперираща в 28 държави, която започна производство на биопродукти под собствената марка на веригата Fine Life Bio", съобщи Бонева. И уточни, че с този бранд се предлагат над 100 продукта в четири категории: млечни; основни храни; плодове, зеленчуци, ядки; сладкиши. За тази марка работят трима български доставчици, които са спечелили търга.

Повече = по-евтино

Официални данни за пазара на биопродукти в България липсват. Преобладаващата част от продуктите са вносни. Според неофициални данни продажбите на органични продукти растат с около 20% годишно. Излизането на биопродуктите от специализираните магазини и засилващият се интерес на търговските вериги към тях е една от трайните тенденции в последните години.

"Предварителното ни проучване показа, че във веригите за бързооборотни стоки биопродуктите са между 200-450 като брой предложения, като най-много са в един от хипермаркетите – 900. При нас предложенията надхвърлят 1500 и всички те са събрани на едно място, каквито са и очакванията на клиентите ни", коментира Диана Бонева. По думите й друга отлика с конкуренцията са по-ниските цени в "Метро". "Нашата цел е да направим биопродуктите достъпни за по-широк кръг клиенти. Успяваме да постигнем това, като избягваме посредниците по веригата и купуваме директно от източника. Освен това работим и с големи обеми. Допълнителен бонус са специалните предложения от рода на "Купи повече, спести повече". Нашата цел е да станем лидер в предлагането и продажбата на биохрани на българския пазар", обобщи Диана Бонева.
Нов модел

През 2017 г. "Метро България" наложи промяна в бизнес модела си за снабдяване с плодове, зеленчуци и месо, като започна да доставя в магазините си продукти директно от местни земеделски производители. За периода май – октомври 2017 г. компанията е доставяла над 115 артикула плодове и зеленчуци от 120 български земеделски производители, както и над 100 вида месни продукти от около 100 малки производители в цялата страна, съобщиха от компанията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Веригата Lafka затвори 10 Веригата Lafka затвори

На пазара прогнозират, че държавата в лицето на спортния тотализатор или "Български пощи", ще придобие веригата до седмици

22 фев 2020, 10789 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nissan започва проверка на качеството на продукцията си

Автомобилният производител спира сглобяването на коли в Япония

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10