Tesla е близо до производството на електроавтомобили в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla е близо до производството на електроавтомобили в Китай

От Tesla планират да се сдобият със заводи в Азия и в Европа, тъй като продукцията им за изминалото тримесечие беше твърде слаба.

Tesla е близо до производството на електроавтомобили в Китай

Американската компания преговаря с местните власти в Шанхай за изграждането на предприятие

6789 прочитания

От Tesla планират да се сдобият със заводи в Азия и в Европа, тъй като продукцията им за изминалото тримесечие беше твърде слаба.

© Reuters


Очакванията са до края на годината да има решение.

Американският производител на електрически автомобили Tesla е на път да сключи споразумение с регионалното правителство в Шанхай за изграждане на предприятие за производство на електромобили в Китай, пише Reuters. Очакванията са двете страни да се обединят около конкретна стратегия до края на годината. Към момента от Tesla и местните власти в Шанхай отказват да дадат повече подробности около потенциалната сделка.

Възможност пред Tesla

Китай облага с данък от 25% върху продажбите вноса на автомобили и не позволява на чуждестранните производители да създават изцяло притежавани от тях фабрики в страната, която е е най-големият автомобилен производител в света. Това е сериозен проблем за Tesla, която иска да разшири присъствието си на растящия китайски пазар на електрически автомобили, без да компрометира своята независимост или интелектуална собственост.

Пекин обмисля варианта да позволи на чуждестранните автомобилни производители да изграждат изцяло свои предприятия в зони за свободна търговия. Това е част от стратегията на правителството да насърчи производството на електрически и хибридни коли.

Преди месец в Китай беше приет закон за намаляване на отделянето на вредни емисии във въздуха. Той задължава всички автомобилни компании в азиатската страна да произвеждат електрически или хибридни коли от 2019 г. При тези обстоятелства електромобилите на Tesla все още ще се облагат с данък от 25% при продажбата, но разходите около продукцията ще са по-ниски.

Няма яснота около сделката

Wall Street Journal съобщи, че Tesla и местните власти в Шанхай са се споразумели за стартиране на производство в зоната за свободна търговия. Гуо Лей, директор на отдела по проекти за разработване на електромобили в Комисията по икономика и информационни технологии в Шанхай, заяви пред Bloomberg, че към момента няма информация за подобна сделка. От Tesla обясниха, че все още се обсъждат варианти с правителството в китайския регион.

През юни на официална пресконференция от американската компания обявиха, че преговарят с регионалното правителство в Шанхай за възможността да изградят завод в областта и очакват да имат ясна стратегия до края на 2017 г.

Китайската интернет компания Tencent притежава 5% от акциите в Tesla. Поради това групата е считана за ключов партньор за финализиране на споразумението. Ако Tesla навлезе в китайския пазар, тя ще се конкурира с най-голямата компания за производство на електромобили в Китай - BYD.

Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск изрази мнение, че компанията се нуждае от изграждането на заводи в Азия и в Европа. Базираната в Калифорния група беше изправена пред сериозни проблеми през последните месеци. През третото тримесечие в предприятието в Калифорния бяха произведени едва 260 електромобила от новия бранд Model 3, докато целта беше да сглобят 1500 за септември.

Очакванията са до края на годината да има решение.

Американският производител на електрически автомобили Tesla е на път да сключи споразумение с регионалното правителство в Шанхай за изграждане на предприятие за производство на електромобили в Китай, пише Reuters. Очакванията са двете страни да се обединят около конкретна стратегия до края на годината. Към момента от Tesla и местните власти в Шанхай отказват да дадат повече подробности около потенциалната сделка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    Електромобилът на BYD може да се конкурира само по цена.
    По технически показатели не може да се конкурира дори и с немските електромобили...
    А, както изглежда има доста богати китайци за Model S и Х.
    Ако цената падне с 25% заради митото, Мъск и акционерите ще престанат да се тревожат за финансавите постъпления и Tesla ще може спокойно да се съсредоточи върху Model 3 и камиона...

  • 2
    ivaneta avatar :-|
    Ivan е

    Не подценявай китайските производители. Някои от тях дават 12 години гаранция на батерията.

    Колкото до фалстарта на модел 3, това беше повече от очаквано, но не е никакъв проблем.

    Веднъж настроени поточните линии, ще започнат да бълват продукция. Вероятно ще има и някакви детски болести, но и това не е нито неочаквано, нито проблем.

    Най-важното е, че се извършват реални действия и производство, а не само обещания за 2020-та 2022 година, като останалите производители.

  • 3
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    ъхъ... 12 години батерията бачка кат пушка, а тенекето ръждясва на втората и сички механизми хлопат и се износват гачели са правени от от дрво, нежели джилезо.. :)

  • 4
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#2] от "Ivan е":

    Ако наистина издържи толкова, ще е чудо. Иначе колата и на снимка изглежда много зле. Вероятно само в Азия биха могли да я продават.

    За съжаление няма достоверна информация, какво се случва с Модел 3.
    На всички беше ясно, че с тези изнасилени срокове няма да стане, но вероятно Мъск усеща, че остарява и няма много време. Може и да си вярва, че е възможно. Може и наистина да е възможно, ако всички служители на Тесла са като него. Може и затова да се разделиха с между 400 и 700 човека наведнъж при годишното им оценяване...

    Ще се задвижи машината и няма да има спиране, ама кога ще стане, никой не знае. Вероятно до април ще са постигнали желаните количества. До края на 2018 ще са оправили и повечето бъгове.

    И тогава другите с техните обещания ще си ядат ушите...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK