Американският производител на електрически автомобили Tesla е на път да сключи споразумение с регионалното правителство в Шанхай за изграждане на предприятие за производство на електромобили в Китай, пише Reuters. Очакванията са двете страни да се обединят около конкретна стратегия до края на годината. Към момента от Tesla и местните власти в Шанхай отказват да дадат повече подробности около потенциалната сделка.
Възможност пред Tesla
Китай облага с данък от 25% върху продажбите вноса на автомобили и не позволява на чуждестранните производители да създават изцяло притежавани от тях фабрики в страната, която е е най-големият автомобилен производител в света. Това е сериозен проблем за Tesla, която иска да разшири присъствието си на растящия китайски пазар на електрически автомобили, без да компрометира своята независимост или интелектуална собственост.
Пекин обмисля варианта да позволи на чуждестранните автомобилни производители да изграждат изцяло свои предприятия в зони за свободна търговия. Това е част от стратегията на правителството да насърчи производството на електрически и хибридни коли.
Преди месец в Китай беше приет закон за намаляване на отделянето на вредни емисии във въздуха. Той задължава всички автомобилни компании в азиатската страна да произвеждат електрически или хибридни коли от 2019 г. При тези обстоятелства електромобилите на Tesla все още ще се облагат с данък от 25% при продажбата, но разходите около продукцията ще са по-ниски.
Няма яснота около сделката
Wall Street Journal съобщи, че Tesla и местните власти в Шанхай са се споразумели за стартиране на производство в зоната за свободна търговия. Гуо Лей, директор на отдела по проекти за разработване на електромобили в Комисията по икономика и информационни технологии в Шанхай, заяви пред Bloomberg, че към момента няма информация за подобна сделка. От Tesla обясниха, че все още се обсъждат варианти с правителството в китайския регион.
През юни на официална пресконференция от американската компания обявиха, че преговарят с регионалното правителство в Шанхай за възможността да изградят завод в областта и очакват да имат ясна стратегия до края на 2017 г.
Китайската интернет компания Tencent притежава 5% от акциите в Tesla. Поради това групата е считана за ключов партньор за финализиране на споразумението. Ако Tesla навлезе в китайския пазар, тя ще се конкурира с най-голямата компания за производство на електромобили в Китай - BYD.
Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск изрази мнение, че компанията се нуждае от изграждането на заводи в Азия и в Европа. Базираната в Калифорния група беше изправена пред сериозни проблеми през последните месеци. През третото тримесечие в предприятието в Калифорния бяха произведени едва 260 електромобила от новия бранд Model 3, докато целта беше да сглобят 1500 за септември.
Американският производител на електрически автомобили Tesla е на път да сключи споразумение с регионалното правителство в Шанхай за изграждане на предприятие за производство на електромобили в Китай, пише Reuters. Очакванията са двете страни да се обединят около конкретна стратегия до края на годината. Към момента от Tesla и местните власти в Шанхай отказват да дадат повече подробности около потенциалната сделка.
4 коментара
Електромобилът на BYD може да се конкурира само по цена.
По технически показатели не може да се конкурира дори и с немските електромобили...
А, както изглежда има доста богати китайци за Model S и Х.
Ако цената падне с 25% заради митото, Мъск и акционерите ще престанат да се тревожат за финансавите постъпления и Tesla ще може спокойно да се съсредоточи върху Model 3 и камиона...
Не подценявай китайските производители. Някои от тях дават 12 години гаранция на батерията.
Колкото до фалстарта на модел 3, това беше повече от очаквано, но не е никакъв проблем.
Веднъж настроени поточните линии, ще започнат да бълват продукция. Вероятно ще има и някакви детски болести, но и това не е нито неочаквано, нито проблем.
Най-важното е, че се извършват реални действия и производство, а не само обещания за 2020-та 2022 година, като останалите производители.
ъхъ... 12 години батерията бачка кат пушка, а тенекето ръждясва на втората и сички механизми хлопат и се износват гачели са правени от от дрво, нежели джилезо.. :)
До коментар [#2] от "Ivan е":
Ако наистина издържи толкова, ще е чудо. Иначе колата и на снимка изглежда много зле. Вероятно само в Азия биха могли да я продават.
За съжаление няма достоверна информация, какво се случва с Модел 3.
На всички беше ясно, че с тези изнасилени срокове няма да стане, но вероятно Мъск усеща, че остарява и няма много време. Може и да си вярва, че е възможно. Може и наистина да е възможно, ако всички служители на Тесла са като него. Може и затова да се разделиха с между 400 и 700 човека наведнъж при годишното им оценяване...
Ще се задвижи машината и няма да има спиране, ама кога ще стане, никой не знае. Вероятно до април ще са постигнали желаните количества. До края на 2018 ще са оправили и повечето бъгове.
И тогава другите с техните обещания ще си ядат ушите...