Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

Lavazza ще се продава от "Кока-Кола" вместо от "Софсток", "Метро" откри биозони в 11-те си магазина в страната, DM планира до 10 нови магазина през 2018 г., Nestlé ускорява преструктурирането си, Jumbo увеличи оборота си в България до 64.6 млн. евро

6278 прочитания

© Анелия Николова


Lavazza ще се продава от "Кока-Кола" вместо от "Софсток"

След почти четвърт век "Софсток" спира да внася италианското кафе Lavazza. От 1 октомври бизнесът е поет от българското дружество на Coca Cola, като местната сделка е част от глобална. За пазара на кафе в страната промяната е ключова, защото по данни на "Капитал" продажбите на продуктите на Lavazza за 2016 г. са били за 50 млн. лв., което поставя бранда на трето място след "Нестле" с оборот в сегмента за 92 млн. лв. и "Якобс Дау Егбъртс БГ" с 53 млн. лв.

"Софсток" е официален дистрибутор на Lavazza от 1993 г. "Решението за промяна е взето от фамилията Лаваца, с която имаме добри отношения и към която ще запазя уважение за цял живот. Семейството обаче реши, че кафето Lavazza ще бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти, и може би за тази цел са направили партньорство с "Кока-Кола" относно дистрибуцията. Разделихме се като приятели", коментира за "Капитал" Мирослав Печев, мажоритарен собственик на "Софсток". Партньорства за дистрибуция има сключени и между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" в Гърция, Швейцария и Унгария, уточниха за "Капитал" от "Кока-Кола ХБК" - България. "Нашето партньорство предвижда сътрудничество, основано на споделен ангажимент за по-нататъшно разширяване на присъствието на марката Lavazza в България. Ние поемаме търговията, дистрибуцията, търговския маркетинг и изпълнението на пазара. Lavazza ще продължи да работи за потребителския маркетинг, разработване на продукти и иновации, снабдяване и производство", коментираха от компанията.

"Софсток" ще продължи да бъде част от бизнеса с кафе в страната", заяви Мирослав Печев. По думите му компанията става официален дистрибутор на четири марки кафе: Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot. Първите три ще се разпространяват в заведения, а последната – в обектите за търговия на дребно.

"Метро" откри биозони в 11-те си магазина в страната

"Метро България" откри специални зони за биопродукти в 11-те си търговски обекта в страната. Биосекторите са на принципа "магазин в магазина", разположени са на площ от по 100 - 140 квадратни метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти.

Сред българските биопроизводители, представени във веригата, са "Кондов" (млечни продукти), "Хармоника" (цялата гама храни и напитки), "Лактима" с марката "Балкан" (млечни), "Серена" (сушени плодове), "Балев" (плодове и зеленчуци), Wooden Spoon (козметика), "Роо брандс" (суровите биодесерти Roobar), производители на биовино.

В биосектора на веригата са представени и няколко марки, които се продават само в "Метро": Bene Bio, Bio Puro, Mitos, Fior di Loto, Forza 10 Bio, Bi Herba. "Новост е също, че "Метро България" е първата и единствената засега в системата на групата, оперираща в 28 държави, която започна производство на биопродукти под собствената марка на веригата Fine Life Bio", съобщи за "Капитал" Диана Бонева, директор "Снабдяване". С този бранд се предлагат над 100 продукта в четири категории: млечни; основни храни; плодове, зеленчуци, ядки; сладкиши.

DM планира до 10 нови магазина през 2018 г.

Веригата за дрогерийни стоки DM планира да продължи експанзията си в страната, като в предстоящата финансова година (октомври 2017 - октомври 2018) ще открие между 8 и 10 нови магазина с основен фокус големите градове.

Дружеството разполага със 71 магазина в страната, 7 от които открити през последната година. За последната финансова година инвестициите на групата в България са за 7 млн. лв. Компанията е разширила значително логистичната си база в Елин Пелин, обновила е и част от съществуващите си обекти.
За финансовата година от октомври 2016 до октомври 2017 г. българското поделение е постигнало брутни приходи от 110.6 млн. лв., което е ръст от 15.7% на годишна база. Увеличението е постигнато и без да се вземат предвид новооткритите 7 магазина на компанията през периода, чиито дял в общия оборот е под 5%.

Около 25% от продажбите в обем и 22-23% от продажбите стойност се реализират от собствените марки на компанията. През изминалата година най-продаваният продукт във веригата е спирала за очи, следван от спрей-боя за коса и дамски шампоан. В топ 10 по оборот влизат още няколко продукта от декоративната козметика, бебешки пелени, течен перилен препарат.

Nestlé ускорява преструктурирането си

Nestlé очаква ръстът на продажбите през 2017 да намалее допълнително от историческото ниско ниво през 2016 г. Най-големият производител на храни в света ускорява програмата си за преструктуриране и поставя по-голям акцент върху повишаването на рентабилността. Заради по-високите разходи за преструктуриране мениджмънтът очаква оперативният марж да спаднe с между 40 и 60 базисни пункта през 2017 г. Годишният ръст на органичните продажби ще бъде 2.6%, колкото и за деветте месеца.

Nestlé премести фокуса си от продажбите и определи за пръв път цел за увеличаване на маржа на печалбата. Nestlé обяви, че очаква ръстът на базисния марж, който не включва разходите за затваряне на заводи и други разходи от преструктурирането, да се подобри. Показателят ще нарасне до 16.2% през 2017, което е увеличение от 16%. Целта е стойността му да достигне диапазона 17.5-18.5% до 2020 г.

Jumbo увеличи оборота си в България до 64.6 млн. евро

През 2016 гръцката верига за детски играчки и стоки за дома Jumbo постигна за пръв път оборот над 50 млн. евро в България и отвори нов обект, а сега отчита нов ръст на постъпленията. През изтеклата финансова година, обхващаща периода между юни 2016 и юни 2017 г., компанията е реализирала приходи от продажби в България за 64.6 млн. евро, което е четвърта поредна година на увеличение. Увеличение има и при печалбата (EBIT), която достига 15.9 млн. евро (предходната година тя бе 12.7 млн. евро). Групата Jumbo има девет магазина в България, като се очаква да отвори още един до лятото на 2019 г. В месеците между юли и септември тази година увеличението и на приходите, и на печалбата продължава, като за българския пазар то е двуцифрено.

Веригата, която е най-голямата публична компания от ритейл сектора в Гърция, управлява общо 73 магазина, 22 от които в България, Румъния и Кипър. В края на юни бяха подписани договори за партньорство с 11 магазина, които ще работят под марката Jumbo в Македония, Албания, Косово, Сърбия и Босна и Херцеговина.

Накратко

Върховният административен съд потвърди окончателно решение на Комисията за защита на конкуренцията за установено нелоялно привличане на клиенти от "Практикер" ООД. Наложена е глоба от 83 655 лв. Комисията е установила, че дружеството е продавало надуваеми басейни и аксесоари към тях от март до октомври 2013 г. на цени под разходите за производство.

България стана страна - партньор на най-голямото изложение за вино в Белгия, Холандия и Люксембург - "Мегавино", от 21 до 23 октомври. На щанд от 150 кв. метра бяха представени 9 винопроизводители. През целия октомври се осъществява рекламна кампания на страната ни като винена дестинация в белгийски медии и на сайта на изложението.

Lavazza ще се продава от "Кока-Кола" вместо от "Софсток"

След почти четвърт век "Софсток" спира да внася италианското кафе Lavazza. От 1 октомври бизнесът е поет от българското дружество на Coca Cola, като местната сделка е част от глобална. За пазара на кафе в страната промяната е ключова, защото по данни на "Капитал" продажбите на продуктите на Lavazza за 2016 г. са били за 50 млн. лв., което поставя бранда на трето място след "Нестле" с оборот в сегмента за 92 млн. лв. и "Якобс Дау Егбъртс БГ" с 53 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK