Пилоти от Ryanair настояват за двойно увеличение на заплатите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пилоти от Ryanair настояват за двойно увеличение на заплатите

Летците се оплакват и от преумора, тъй като пилотират 900 часа годишно.

Пилоти от Ryanair настояват за двойно увеличение на заплатите

Те заплашват със стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени

14259 прочитания

Летците се оплакват и от преумора, тъй като пилотират 900 часа годишно.

© Reuters


Пилоти от ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair настояват за увеличение на заплатите, пише Bloomberg. Подобнo настроение сред пилотите се появи през септември, след като превозвачът отмени около 20 хил. полета за периода между октомври и март 2018 г. и това решение засегна половин милион клиенти.

Исканията

Напрежението в компанията нараства, след като екипажите, обслужващи полетите от лондонското летище Stansted, са отказали предложеното увеличение на заплатите. Те настояват възнагражденията им да бъдат повишени поне двойно. Самоорганизиралата се група от пилоти,

нарекла се European Employee Representative Council, настоява заплатите на капитани да достигнат до 150 хил. паунда на година, докато настоящото възнаграждение за тази позиция е 64 хил. паунда. От групата са категорични, че ще последва стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени.

Падраик Ригън, професор по авиационни стратегии в университета Trinity в Дъблин, заяви, че тази ситуация задълбочава влошаващото се състояние на нискотарифната авиокомпания. "Това се отразява на цените на акциите, а акционерите в компанията стават все по-изнервени от този факт", допълни Ригън.

Недоволните пилоти се стремят да се създадат протестни групи във всички 86 бази на ирландския превозвач. В летище Stansted 60% от пилотите са гласували против предложеното увеличение на заплатите. В свое изявление пилотите обявиха, че по този начин искат да се уверят, че имат "равнопоставен глас на масата за преговори".

Сред исканията на пилотите са Ryanair да покрива разходите за униформи, практическо обучение, здравно осигуряване, храна и напитки по време на полет, както и наземен транспорт и настаняване при работа в различна база. В своя план пилотите настояват и за постоянни договори с компанията при специфични условия. Марк Симпсън, анализатор в Goodbody Stockbrokers, смята, че тези желания най-вероятно ще бъдат отхвърлени от ръководството, и определи позицията на летците като "безпочвена".

Говорител на Ryanair уведоми, че представители на компанията ще се обърнат към екипажите от летище Stansted, за да разберат "как да намалят притесненията им". Той допълни, че заплатите на служители в 10 бази на Ryanair са увеличени с 22 хил. паунда.

Има ли изход

Голяма част от персонала в нискотарифната авиокомпания се оплакват от претоварване. Някои от пилотите признават, че са заспивали в кабината си по време на полет, пише френският вестник Liberation. Според настоящия график на Ryanair пилотите извършват полети 5 поредни дни, след което им се полага 3 дни почивка. Това означава, че летците им управляват самолет 900 часа в годината, докато пилотите на AirFrance прекарват 700 часа годишно в небето, отбелязва Liberation.

За да се справи с нарастващото напрежение и проблемите, от превозвача планират да наемат повече служители, които да създават подходящ график на пилотите. Поради това бившият изпълнителен директор на Malaysia Airlines - Питър Белю, ще заеме поста главен оперативен директор в ирландската група. Той ще встъпи в длъжност от 1 декември.

От Ryanair обмислят различни варианти за разрешаване на проблема. Единият е да наемат пилоти срещу по-ниско заплащане от конкурентните авиокомпании Air Berlin, Alitalia и Monarch, които изпаднаха в лошо финансово състояние през последните месеци.

Пилоти от ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair настояват за увеличение на заплатите, пише Bloomberg. Подобнo настроение сред пилотите се появи през септември, след като превозвачът отмени около 20 хил. полета за периода между октомври и март 2018 г. и това решение засегна половин милион клиенти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    messera avatar :-?
    Willy Messerschmitt

    При 5300 паунда месецно да им се виждат малко....Струва ми се че пилотите малко прекаляват с искане на 10 000!!!!

  • 2
    kabico avatar :-|
    kabico

    Интересно, че настояват за увеличение на заплатите, а не за намаляване на летателните часове.

  • 3
    greyjoy avatar :-|
    modus operandi

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":

    Работят при нечовешки условия, естествено че ще искат справедливо заплащане. Райънер са шмекери, ще гледат да си спестят разходите. Още помня преди години как искаха да вкарват места за правостоящи, та да изстискат още някоя стотинка от пътниците.

  • 4
    bobidakov avatar :-|
    bobidakov

    Живея в Лондон и честно казано съм изненадан от ниското им възнаграждение. 64к годишна заплата е £3700 месечно след данъци, а това никак не е висока заплата за Лондон. Дано получат исканията си :)

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":

    Че те пилотите навсякъде взимат към 10 бона...

    "Сред исканията на пилотите са Ryanair да покрива разходите за униформи, практическо обучение, здравно осигуряване, храна и напитки по време на полет, както и наземен транспорт и настаняване при работа в различна база"

    Представи си за какъв работодател иде реч, щом си плащаш сам здравното осигуряване и униформите..

  • 6
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Пилотите в Англия, Лондон, РайънЕър са self-employed (сами си плащат данъци и осигуровки), искат да станат employed (компанията да им плаща разноските), но им показват вратата (exit) и стават unemployed (държавата им дава помощи). Така работят много професии в развития капитализъм на добрата стара кралица UK.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK