С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 25 окт 2017, 10:12, 11967 прочитания

Пилоти от Ryanair настояват за двойно увеличение на заплатите

Те заплашват със стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пилоти от ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair настояват за увеличение на заплатите, пише Bloomberg. Подобнo настроение сред пилотите се появи през септември, след като превозвачът отмени около 20 хил. полета за периода между октомври и март 2018 г. и това решение засегна половин милион клиенти.

Исканията


Напрежението в компанията нараства, след като екипажите, обслужващи полетите от лондонското летище Stansted, са отказали предложеното увеличение на заплатите. Те настояват възнагражденията им да бъдат повишени поне двойно. Самоорганизиралата се група от пилоти,
нарекла се European Employee Representative Council, настоява заплатите на капитани да достигнат до 150 хил. паунда на година, докато настоящото възнаграждение за тази позиция е 64 хил. паунда. От групата са категорични, че ще последва стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени.

Падраик Ригън, професор по авиационни стратегии в университета Trinity в Дъблин, заяви, че тази ситуация задълбочава влошаващото се състояние на нискотарифната авиокомпания. "Това се отразява на цените на акциите, а акционерите в компанията стават все по-изнервени от този факт", допълни Ригън.

Недоволните пилоти се стремят да се създадат протестни групи във всички 86 бази на ирландския превозвач. В летище Stansted 60% от пилотите са гласували против предложеното увеличение на заплатите. В свое изявление пилотите обявиха, че по този начин искат да се уверят, че имат "равнопоставен глас на масата за преговори".



Сред исканията на пилотите са Ryanair да покрива разходите за униформи, практическо обучение, здравно осигуряване, храна и напитки по време на полет, както и наземен транспорт и настаняване при работа в различна база. В своя план пилотите настояват и за постоянни договори с компанията при специфични условия. Марк Симпсън, анализатор в Goodbody Stockbrokers, смята, че тези желания най-вероятно ще бъдат отхвърлени от ръководството, и определи позицията на летците като "безпочвена".

Говорител на Ryanair уведоми, че представители на компанията ще се обърнат към екипажите от летище Stansted, за да разберат "как да намалят притесненията им". Той допълни, че заплатите на служители в 10 бази на Ryanair са увеличени с 22 хил. паунда.

Има ли изход

Голяма част от персонала в нискотарифната авиокомпания се оплакват от претоварване. Някои от пилотите признават, че са заспивали в кабината си по време на полет, пише френският вестник Liberation. Според настоящия график на Ryanair пилотите извършват полети 5 поредни дни, след което им се полага 3 дни почивка. Това означава, че летците им управляват самолет 900 часа в годината, докато пилотите на AirFrance прекарват 700 часа годишно в небето, отбелязва Liberation.

За да се справи с нарастващото напрежение и проблемите, от превозвача планират да наемат повече служители, които да създават подходящ график на пилотите. Поради това бившият изпълнителен директор на Malaysia Airlines - Питър Белю, ще заеме поста главен оперативен директор в ирландската група. Той ще встъпи в длъжност от 1 декември.

От Ryanair обмислят различни варианти за разрешаване на проблема. Единият е да наемат пилоти срещу по-ниско заплащане от конкурентните авиокомпании Air Berlin, Alitalia и Monarch, които изпаднаха в лошо финансово състояние през последните месеци.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти

Компанията увеличава печалбата си след няколко трудни години

25 авг 2019, 653 прочитания

Следващата революция в придвижването: електрическите миниколи Следващата революция в придвижването: електрическите миниколи

Скутерите и електрическите велосипеди са полулярни сега, но лесно могат да бъдат изместени заради недостатъците си

25 авг 2019, 770 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на Daimler намалява заради високите разходи за иновации

Високотехнологичната надпревара при автомобилните производители и постепенното изоставяне на дизела от индустрията ще струва скъпо на производителя

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота