С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 25 окт 2017, 10:12, 13348 прочитания

Пилоти от Ryanair настояват за двойно увеличение на заплатите

Те заплашват със стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пилоти от ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair настояват за увеличение на заплатите, пише Bloomberg. Подобнo настроение сред пилотите се появи през септември, след като превозвачът отмени около 20 хил. полета за периода между октомври и март 2018 г. и това решение засегна половин милион клиенти.

Исканията


Напрежението в компанията нараства, след като екипажите, обслужващи полетите от лондонското летище Stansted, са отказали предложеното увеличение на заплатите. Те настояват възнагражденията им да бъдат повишени поне двойно. Самоорганизиралата се група от пилоти,
нарекла се European Employee Representative Council, настоява заплатите на капитани да достигнат до 150 хил. паунда на година, докато настоящото възнаграждение за тази позиция е 64 хил. паунда. От групата са категорични, че ще последва стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени.

Падраик Ригън, професор по авиационни стратегии в университета Trinity в Дъблин, заяви, че тази ситуация задълбочава влошаващото се състояние на нискотарифната авиокомпания. "Това се отразява на цените на акциите, а акционерите в компанията стават все по-изнервени от този факт", допълни Ригън.

Недоволните пилоти се стремят да се създадат протестни групи във всички 86 бази на ирландския превозвач. В летище Stansted 60% от пилотите са гласували против предложеното увеличение на заплатите. В свое изявление пилотите обявиха, че по този начин искат да се уверят, че имат "равнопоставен глас на масата за преговори".



Сред исканията на пилотите са Ryanair да покрива разходите за униформи, практическо обучение, здравно осигуряване, храна и напитки по време на полет, както и наземен транспорт и настаняване при работа в различна база. В своя план пилотите настояват и за постоянни договори с компанията при специфични условия. Марк Симпсън, анализатор в Goodbody Stockbrokers, смята, че тези желания най-вероятно ще бъдат отхвърлени от ръководството, и определи позицията на летците като "безпочвена".

Говорител на Ryanair уведоми, че представители на компанията ще се обърнат към екипажите от летище Stansted, за да разберат "как да намалят притесненията им". Той допълни, че заплатите на служители в 10 бази на Ryanair са увеличени с 22 хил. паунда.

Има ли изход

Голяма част от персонала в нискотарифната авиокомпания се оплакват от претоварване. Някои от пилотите признават, че са заспивали в кабината си по време на полет, пише френският вестник Liberation. Според настоящия график на Ryanair пилотите извършват полети 5 поредни дни, след което им се полага 3 дни почивка. Това означава, че летците им управляват самолет 900 часа в годината, докато пилотите на AirFrance прекарват 700 часа годишно в небето, отбелязва Liberation.

За да се справи с нарастващото напрежение и проблемите, от превозвача планират да наемат повече служители, които да създават подходящ график на пилотите. Поради това бившият изпълнителен директор на Malaysia Airlines - Питър Белю, ще заеме поста главен оперативен директор в ирландската група. Той ще встъпи в длъжност от 1 декември.

От Ryanair обмислят различни варианти за разрешаване на проблема. Единият е да наемат пилоти срещу по-ниско заплащане от конкурентните авиокомпании Air Berlin, Alitalia и Monarch, които изпаднаха в лошо финансово състояние през последните месеци.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 2 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 1764 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на Daimler намалява заради високите разходи за иновации

Високотехнологичната надпревара при автомобилните производители и постепенното изоставяне на дизела от индустрията ще струва скъпо на производителя

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10