С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 25 окт 2017, 10:12, 12111 прочитания

Пилоти от Ryanair настояват за двойно увеличение на заплатите

Те заплашват със стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пилоти от ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair настояват за увеличение на заплатите, пише Bloomberg. Подобнo настроение сред пилотите се появи през септември, след като превозвачът отмени около 20 хил. полета за периода между октомври и март 2018 г. и това решение засегна половин милион клиенти.

Исканията


Напрежението в компанията нараства, след като екипажите, обслужващи полетите от лондонското летище Stansted, са отказали предложеното увеличение на заплатите. Те настояват възнагражденията им да бъдат повишени поне двойно. Самоорганизиралата се група от пилоти,
нарекла се European Employee Representative Council, настоява заплатите на капитани да достигнат до 150 хил. паунда на година, докато настоящото възнаграждение за тази позиция е 64 хил. паунда. От групата са категорични, че ще последва стачка, ако исканията им не бъдат изпълнени.

Падраик Ригън, професор по авиационни стратегии в университета Trinity в Дъблин, заяви, че тази ситуация задълбочава влошаващото се състояние на нискотарифната авиокомпания. "Това се отразява на цените на акциите, а акционерите в компанията стават все по-изнервени от този факт", допълни Ригън.

Недоволните пилоти се стремят да се създадат протестни групи във всички 86 бази на ирландския превозвач. В летище Stansted 60% от пилотите са гласували против предложеното увеличение на заплатите. В свое изявление пилотите обявиха, че по този начин искат да се уверят, че имат "равнопоставен глас на масата за преговори".



Сред исканията на пилотите са Ryanair да покрива разходите за униформи, практическо обучение, здравно осигуряване, храна и напитки по време на полет, както и наземен транспорт и настаняване при работа в различна база. В своя план пилотите настояват и за постоянни договори с компанията при специфични условия. Марк Симпсън, анализатор в Goodbody Stockbrokers, смята, че тези желания най-вероятно ще бъдат отхвърлени от ръководството, и определи позицията на летците като "безпочвена".

Говорител на Ryanair уведоми, че представители на компанията ще се обърнат към екипажите от летище Stansted, за да разберат "как да намалят притесненията им". Той допълни, че заплатите на служители в 10 бази на Ryanair са увеличени с 22 хил. паунда.

Има ли изход

Голяма част от персонала в нискотарифната авиокомпания се оплакват от претоварване. Някои от пилотите признават, че са заспивали в кабината си по време на полет, пише френският вестник Liberation. Според настоящия график на Ryanair пилотите извършват полети 5 поредни дни, след което им се полага 3 дни почивка. Това означава, че летците им управляват самолет 900 часа в годината, докато пилотите на AirFrance прекарват 700 часа годишно в небето, отбелязва Liberation.

За да се справи с нарастващото напрежение и проблемите, от превозвача планират да наемат повече служители, които да създават подходящ график на пилотите. Поради това бившият изпълнителен директор на Malaysia Airlines - Питър Белю, ще заеме поста главен оперативен директор в ирландската група. Той ще встъпи в длъжност от 1 декември.

От Ryanair обмислят различни варианти за разрешаване на проблема. Единият е да наемат пилоти срещу по-ниско заплащане от конкурентните авиокомпании Air Berlin, Alitalia и Monarch, които изпаднаха в лошо финансово състояние през последните месеци.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 569 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 626 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на Daimler намалява заради високите разходи за иновации

Високотехнологичната надпревара при автомобилните производители и постепенното изоставяне на дизела от индустрията ще струва скъпо на производителя

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг