Експерти обсъждат бъдещето на търговията на дребно

12-та годишна конференция на списание "Регал" Retail in Detail ще е с фокус върху дигиталните технологии, интернет, здравословия тренд

Експерти обсъждат бъдещето на търговията на дребно

"Голямата трансформация" е темата на тазгодишната конференция Retail in Detail на 31 октомври

Зорница Маркова
5894 прочитания

12-та годишна конференция на списание "Регал" Retail in Detail ще е с фокус върху дигиталните технологии, интернет, здравословия тренд

© Цветелина Белутова


Търговията на дребно в световен мащаб е в процес на постоянна промяна – технологиите навлизат все по-осезаемо в ритейла и вече са на всяка крачка: търговците имат информация за всичко, което търсим, харесваме, купуваме. Специалните оферти ни преследват от всички комуникационни устройства, с които боравим. Появяват се магазини, в които клиентите общуват само с машини и хората стават излишни. А вече дори не е и необходимо да се ходи до обекта – достатъчни са телефон или компютър и след няколко часа поръчаното ще ни чака пред вратата. И това са само част от промените, които се случват в ритейла. Новите технологии и опитът на потребителите увеличават очакването към търговците – продуктът трябва да е качествен, уникален, с добавена стойност и на добра цена. Клиентите стават по-информирани, искат да живеят природосъобразно и да се хранят здравословно. Пазаруването не е просто харчене на пари и пълнене на торби, а преживяване, подплатено с емоции и спомени. Всичко това променя средата. Търговията е в пълна трансформация.

Тези теми ще бъдат обсъждани на еднодневната конференция Retail in Detail на сп. "Регал", част от "Икономедиа", която ще се проведе на 31 октомври в Sofia Event Center. Събитието се фокусира върху новите тенденции и проследява каква част от тях вече са достигнали българския пазар. Макар традиционно търговията в България да догонва тази в развитите пазари, и тук има промени, които влияят на цялата бизнес среда. Онлайн търговията в България завзема все по-голям дял и вече се появяват първите успешни опити за продажба дори и на бързооборотни стоки през интернет. В търсене на здравословен начин на живот потребителите стимулират появата на все повече специализирани магазини за чиста храна. Това са само някои от промените, които поставят на изпитание традиционния бизнес и отварят вратата за нови модели.

Международни и български експерти ще обсъждат както голямата картина, така и някои специфични теми, свързани с промяната на търговията на дребно. С помощта на Nielsen и техните наблюдения в глобален аспект ще бъдат осветлени общите тенденции в пазаруването с акцент върху емоционалното поведение на потребителите. "Голямата трансформация" ще обясни и Грегор Лапас – директор "Стратегии и операции" в "PwC Полша". Представители на тримата големи – Kaufland, Lidl и Billa, ще дискутират за това кои са основните предизвикателства пред модерната търговия в България. Какви са новите методи за разплащане, за достигане до потребителите и за изследване на техните нагласи са други теми в конференцията.

Търговията на дребно в световен мащаб е в процес на постоянна промяна – технологиите навлизат все по-осезаемо в ритейла и вече са на всяка крачка: търговците имат информация за всичко, което търсим, харесваме, купуваме. Специалните оферти ни преследват от всички комуникационни устройства, с които боравим. Появяват се магазини, в които клиентите общуват само с машини и хората стават излишни. А вече дори не е и необходимо да се ходи до обекта – достатъчни са телефон или компютър и след няколко часа поръчаното ще ни чака пред вратата. И това са само част от промените, които се случват в ритейла. Новите технологии и опитът на потребителите увеличават очакването към търговците – продуктът трябва да е качествен, уникален, с добавена стойност и на добра цена. Клиентите стават по-информирани, искат да живеят природосъобразно и да се хранят здравословно. Пазаруването не е просто харчене на пари и пълнене на торби, а преживяване, подплатено с емоции и спомени. Всичко това променя средата. Търговията е в пълна трансформация.

Тези теми ще бъдат обсъждани на еднодневната конференция Retail in Detail на сп. "Регал", част от "Икономедиа", която ще се проведе на 31 октомври в Sofia Event Center. Събитието се фокусира върху новите тенденции и проследява каква част от тях вече са достигнали българския пазар. Макар традиционно търговията в България да догонва тази в развитите пазари, и тук има промени, които влияят на цялата бизнес среда. Онлайн търговията в България завзема все по-голям дял и вече се появяват първите успешни опити за продажба дори и на бързооборотни стоки през интернет. В търсене на здравословен начин на живот потребителите стимулират появата на все повече специализирани магазини за чиста храна. Това са само някои от промените, които поставят на изпитание традиционния бизнес и отварят вратата за нови модели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал