Експерти обсъждат бъдещето на търговията на дребно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Експерти обсъждат бъдещето на търговията на дребно

12-та годишна конференция на списание "Регал" Retail in Detail ще е с фокус върху дигиталните технологии, интернет, здравословия тренд

Експерти обсъждат бъдещето на търговията на дребно

"Голямата трансформация" е темата на тазгодишната конференция Retail in Detail на 31 октомври

Зорница Маркова
5423 прочитания

12-та годишна конференция на списание "Регал" Retail in Detail ще е с фокус върху дигиталните технологии, интернет, здравословия тренд

© Цветелина Белутова


Търговията на дребно в световен мащаб е в процес на постоянна промяна – технологиите навлизат все по-осезаемо в ритейла и вече са на всяка крачка: търговците имат информация за всичко, което търсим, харесваме, купуваме. Специалните оферти ни преследват от всички комуникационни устройства, с които боравим. Появяват се магазини, в които клиентите общуват само с машини и хората стават излишни. А вече дори не е и необходимо да се ходи до обекта – достатъчни са телефон или компютър и след няколко часа поръчаното ще ни чака пред вратата. И това са само част от промените, които се случват в ритейла. Новите технологии и опитът на потребителите увеличават очакването към търговците – продуктът трябва да е качествен, уникален, с добавена стойност и на добра цена. Клиентите стават по-информирани, искат да живеят природосъобразно и да се хранят здравословно. Пазаруването не е просто харчене на пари и пълнене на торби, а преживяване, подплатено с емоции и спомени. Всичко това променя средата. Търговията е в пълна трансформация.

Тези теми ще бъдат обсъждани на еднодневната конференция Retail in Detail на сп. "Регал", част от "Икономедиа", която ще се проведе на 31 октомври в Sofia Event Center. Събитието се фокусира върху новите тенденции и проследява каква част от тях вече са достигнали българския пазар. Макар традиционно търговията в България да догонва тази в развитите пазари, и тук има промени, които влияят на цялата бизнес среда. Онлайн търговията в България завзема все по-голям дял и вече се появяват първите успешни опити за продажба дори и на бързооборотни стоки през интернет. В търсене на здравословен начин на живот потребителите стимулират появата на все повече специализирани магазини за чиста храна. Това са само някои от промените, които поставят на изпитание традиционния бизнес и отварят вратата за нови модели.

Международни и български експерти ще обсъждат както голямата картина, така и някои специфични теми, свързани с промяната на търговията на дребно. С помощта на Nielsen и техните наблюдения в глобален аспект ще бъдат осветлени общите тенденции в пазаруването с акцент върху емоционалното поведение на потребителите. "Голямата трансформация" ще обясни и Грегор Лапас – директор "Стратегии и операции" в "PwC Полша". Представители на тримата големи – Kaufland, Lidl и Billa, ще дискутират за това кои са основните предизвикателства пред модерната търговия в България. Какви са новите методи за разплащане, за достигане до потребителите и за изследване на техните нагласи са други теми в конференцията.

Търговията на дребно в световен мащаб е в процес на постоянна промяна – технологиите навлизат все по-осезаемо в ритейла и вече са на всяка крачка: търговците имат информация за всичко, което търсим, харесваме, купуваме. Специалните оферти ни преследват от всички комуникационни устройства, с които боравим. Появяват се магазини, в които клиентите общуват само с машини и хората стават излишни. А вече дори не е и необходимо да се ходи до обекта – достатъчни са телефон или компютър и след няколко часа поръчаното ще ни чака пред вратата. И това са само част от промените, които се случват в ритейла. Новите технологии и опитът на потребителите увеличават очакването към търговците – продуктът трябва да е качествен, уникален, с добавена стойност и на добра цена. Клиентите стават по-информирани, искат да живеят природосъобразно и да се хранят здравословно. Пазаруването не е просто харчене на пари и пълнене на торби, а преживяване, подплатено с емоции и спомени. Всичко това променя средата. Търговията е в пълна трансформация.

Тези теми ще бъдат обсъждани на еднодневната конференция Retail in Detail на сп. "Регал", част от "Икономедиа", която ще се проведе на 31 октомври в Sofia Event Center. Събитието се фокусира върху новите тенденции и проследява каква част от тях вече са достигнали българския пазар. Макар традиционно търговията в България да догонва тази в развитите пазари, и тук има промени, които влияят на цялата бизнес среда. Онлайн търговията в България завзема все по-голям дял и вече се появяват първите успешни опити за продажба дори и на бързооборотни стоки през интернет. В търсене на здравословен начин на живот потребителите стимулират появата на все повече специализирани магазини за чиста храна. Това са само някои от промените, които поставят на изпитание традиционния бизнес и отварят вратата за нови модели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK