Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 окт 2017, 16:54, 14234 прочитания

Доставчиците на "Лидл България" увеличават продажбите си зад граница

Веригата предоставя различни възможности за експорт на българските производители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Единадесет продукта на четири български фирми - доставчици на "Лидл", се продават постоянно освен в страната и в магазини на веригата в още четири държави. От септември 2016 до август 2017 г. общият им задграничен оборот е над 5 млн. лв. Това съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. Българските производители са се възползвали от една от възможностите за експорт, която "Лидл България" им предоставя.

Сред продуктите са биволска луканка, доспатска пъстърва, хлебни изделия. Биволската луканка например направила премиера за Коледа през 2016 г. в магазините на "Лидл" в Германия и Ирландия, където за един месец от нея са продадени над 108 хил. бройки. Тази година българската верига има заявка за доставка в още пет държави. "Луканката се продава под собствената премиум марката Deluxe на "Лидл". Сертифицирането под този бранд е доста трудно. Освен гарантиране на постоянно качество и нужните количества е необходима и перфектна логистика", коментира Милена Драгийска.


Балканската седмица

Експорт по време на кампания е друга възможност за задгранично присъствие на продуктите на българските доставчици на "Лидл". Само за седем дни по време на "Балканската седмица" през лятото на 2016 г. шест български фирми направили продажби за близо 3 млн. лв., съобщиха от веригата. Това е първо издание на "Балканската седмица" в магазините на "Лидл", в която са участвали общо 80 продукта от България, Румъния, Хърватия и Словения. Четиринадесетте български храни достигнали до 19 държави с общо 6989 магазина "Лидл". Най-продавани са минибаничките, баница със сирене, антипасти, сушено филе, овче сирене, бира. "На пръв поглед сумата на продажбите е скромна. Но тук става въпрос както за брой обекти и географска достъпност, така и за достъп до целеви групи и маркетингов ефект", обобщи Милена Драгийска. По думите й, ако българските продукти, представени на "Балканската седмица", е трябвало да бъдат продавани само в магазините на "Лидл" в България, за продадените количества баница със сирене например щели да са нужни 10 години, а за минибанички и антипасти – три.

Веригата се фокусира и върху износ на български артикули от конкретна продуктова група. Например по време на кампанията "Винен туризъм" от октомври до декември 2016 г. са представени 45 вина от 14 малки и средни изби. "Резултатът е 78% ръст на оборота в тази продуктова категория за последните три месеца на 2016 г. спрямо същия период на 2015. През 2018 сме договорили износ на 11 български вина, или 131 хил. бутилки, на стойност 1.3 млн. лв. от 7 български производителя в магазините на веригата в Словакия, Полша, Румъния и Великобритания", съобщи Милена Драгийска.



"Родна стряха"

Сериозен шанс да продават на чужди пазари получават и продуктите от линията "Родна стряха". Начало й беше поставено през февруари т.г. с над 50 артикула от 24 български фирми. За периода март - август веригата отчита 215% ръст на продажбите при млечните продукти от тази серия спрямо същия период на 2016 г. и 85% - при месните. През октомври "Лидл" прибави нови 25 продукта "Родна стряха" на 18 доставчика, от които седем са изцяло нови. Предстои новите предложения от селекцията да бъдат показани на Lidl Expo за бъдещите "Балкански седмици", където имат шанс да бъдат поръчани и от други Lidl държави.

Семейната фирма "Апитрейд" - Пловдив, която преработва и търгува с български пчелен мед, е доставчик на "Лидл България" от шест години. "Партньорството ни дава възможност да търгуваме с потребителски разфасовки и по този начин да покажем предимствата на българския пчелен мед", обясни управителят Георги Жулев. По думите му като един от доставчиците под марката "Родна стряха" компанията отчита 25% ръст на продажбите за деветте месеца спрямо същия период на 2016. "Сътрудничеството ни дава увереност и възможност да планираме инвестициите си. То ни помага и в преговорите с банките. Сега строим нова фабрика, която ще увеличи три пъти капацитета си", обясни Жулев.

Собственикът на фабриката за сладка и конфитюри "Цима 99" от пловдивското село Стряма Георги Жеков каза: "Нашите виждания за качество и дългосрочно партньорство съвпадат с тези на "Лидл България". Това, че говорим един и същи език, ни помага в създаването на нови продукти", обясни той.

"Работим с "Лидл" от 6-7 месеца. Ние сме една от четирите фирми в страната, които имат право да произвеждат "Горнооряховски суджук", който е защитено географско указание. За времето от февруари до октомври отбелязваме 50% ръст на продажбите във веригата", отчете Иван Стефанов, собственик на "Стефанов – Иван Стефанов 04" - Горна Оряховица.

Милена Драгийска подчерта, че компанията не събира такса от своите доставчици, за да влязат и продават във веригата, както и че всички рекламни кампании са за сметка на "Лидл България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 1248 прочитания

Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция

Най-важното е да не спираме, защото производството се рестартира много трудно, казва съдружничката във фирмата пред "Капитал"

8 апр 2020, 698 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК разреши на "Еко България" да купи 12 бензиностанции

"България лизинг" е продавач на обектите, които веригата досега ползваше под наем

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10