Доставчиците на "Лидл България" увеличават продажбите си зад граница
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Доставчиците на "Лидл България" увеличават продажбите си зад граница

Трима български производители разказаха за успешния си задграничен опит като партньори на "Лидл България"

Доставчиците на "Лидл България" увеличават продажбите си зад граница

Веригата предоставя различни възможности за експорт на българските производители

Мара Георгиева
15074 прочитания

Трима български производители разказаха за успешния си задграничен опит като партньори на "Лидл България"

© "Лидл България"


Единадесет продукта на четири български фирми - доставчици на "Лидл", се продават постоянно освен в страната и в магазини на веригата в още четири държави. От септември 2016 до август 2017 г. общият им задграничен оборот е над 5 млн. лв. Това съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. Българските производители са се възползвали от една от възможностите за експорт, която "Лидл България" им предоставя.

Сред продуктите са биволска луканка, доспатска пъстърва, хлебни изделия. Биволската луканка например направила премиера за Коледа през 2016 г. в магазините на "Лидл" в Германия и Ирландия, където за един месец от нея са продадени над 108 хил. бройки. Тази година българската верига има заявка за доставка в още пет държави. "Луканката се продава под собствената премиум марката Deluxe на "Лидл". Сертифицирането под този бранд е доста трудно. Освен гарантиране на постоянно качество и нужните количества е необходима и перфектна логистика", коментира Милена Драгийска.

Балканската седмица

Експорт по време на кампания е друга възможност за задгранично присъствие на продуктите на българските доставчици на "Лидл". Само за седем дни по време на "Балканската седмица" през лятото на 2016 г. шест български фирми направили продажби за близо 3 млн. лв., съобщиха от веригата. Това е първо издание на "Балканската седмица" в магазините на "Лидл", в която са участвали общо 80 продукта от България, Румъния, Хърватия и Словения. Четиринадесетте български храни достигнали до 19 държави с общо 6989 магазина "Лидл". Най-продавани са минибаничките, баница със сирене, антипасти, сушено филе, овче сирене, бира. "На пръв поглед сумата на продажбите е скромна. Но тук става въпрос както за брой обекти и географска достъпност, така и за достъп до целеви групи и маркетингов ефект", обобщи Милена Драгийска. По думите й, ако българските продукти, представени на "Балканската седмица", е трябвало да бъдат продавани само в магазините на "Лидл" в България, за продадените количества баница със сирене например щели да са нужни 10 години, а за минибанички и антипасти – три.

Веригата се фокусира и върху износ на български артикули от конкретна продуктова група. Например по време на кампанията "Винен туризъм" от октомври до декември 2016 г. са представени 45 вина от 14 малки и средни изби. "Резултатът е 78% ръст на оборота в тази продуктова категория за последните три месеца на 2016 г. спрямо същия период на 2015. През 2018 сме договорили износ на 11 български вина, или 131 хил. бутилки, на стойност 1.3 млн. лв. от 7 български производителя в магазините на веригата в Словакия, Полша, Румъния и Великобритания", съобщи Милена Драгийска.

"Родна стряха"

Сериозен шанс да продават на чужди пазари получават и продуктите от линията "Родна стряха". Начало й беше поставено през февруари т.г. с над 50 артикула от 24 български фирми. За периода март - август веригата отчита 215% ръст на продажбите при млечните продукти от тази серия спрямо същия период на 2016 г. и 85% - при месните. През октомври "Лидл" прибави нови 25 продукта "Родна стряха" на 18 доставчика, от които седем са изцяло нови. Предстои новите предложения от селекцията да бъдат показани на Lidl Expo за бъдещите "Балкански седмици", където имат шанс да бъдат поръчани и от други Lidl държави.

Семейната фирма "Апитрейд" - Пловдив, която преработва и търгува с български пчелен мед, е доставчик на "Лидл България" от шест години. "Партньорството ни дава възможност да търгуваме с потребителски разфасовки и по този начин да покажем предимствата на българския пчелен мед", обясни управителят Георги Жулев. По думите му като един от доставчиците под марката "Родна стряха" компанията отчита 25% ръст на продажбите за деветте месеца спрямо същия период на 2016. "Сътрудничеството ни дава увереност и възможност да планираме инвестициите си. То ни помага и в преговорите с банките. Сега строим нова фабрика, която ще увеличи три пъти капацитета си", обясни Жулев.

Собственикът на фабриката за сладка и конфитюри "Цима 99" от пловдивското село Стряма Георги Жеков каза: "Нашите виждания за качество и дългосрочно партньорство съвпадат с тези на "Лидл България". Това, че говорим един и същи език, ни помага в създаването на нови продукти", обясни той.

"Работим с "Лидл" от 6-7 месеца. Ние сме една от четирите фирми в страната, които имат право да произвеждат "Горнооряховски суджук", който е защитено географско указание. За времето от февруари до октомври отбелязваме 50% ръст на продажбите във веригата", отчете Иван Стефанов, собственик на "Стефанов – Иван Стефанов 04" - Горна Оряховица.

Милена Драгийска подчерта, че компанията не събира такса от своите доставчици, за да влязат и продават във веригата, както и че всички рекламни кампании са за сметка на "Лидл България".

Единадесет продукта на четири български фирми - доставчици на "Лидл", се продават постоянно освен в страната и в магазини на веригата в още четири държави. От септември 2016 до август 2017 г. общият им задграничен оборот е над 5 млн. лв. Това съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. Българските производители са се възползвали от една от възможностите за експорт, която "Лидл България" им предоставя.

Сред продуктите са биволска луканка, доспатска пъстърва, хлебни изделия. Биволската луканка например направила премиера за Коледа през 2016 г. в магазините на "Лидл" в Германия и Ирландия, където за един месец от нея са продадени над 108 хил. бройки. Тази година българската верига има заявка за доставка в още пет държави. "Луканката се продава под собствената премиум марката Deluxe на "Лидл". Сертифицирането под този бранд е доста трудно. Освен гарантиране на постоянно качество и нужните количества е необходима и перфектна логистика", коментира Милена Драгийска.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    neglasuvasht avatar :-|
    НЕгласуващ

    Големите колонизаторски вериги изедници правят повече за разпространението на български продукти и ни рекламират, отколкото всякакви търговски представителства и държавни реклами...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK