Lufthansa Technik разшири базата си за ремонт на самолети за 40 млн. евро

Германската компания е избрала София за център на обслужващи дейности на цялата група, като в звеното вече работят 550 служители

Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на "Луфтханза техник София" (вдясно) и Пламен Атанасов, представител на "Бългериан еъруейз груп".
Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на "Луфтханза техник София" (вдясно) и Пламен Атанасов, представител на "Бългериан еъруейз груп".
Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на "Луфтханза техник София" (вдясно) и Пламен Атанасов, представител на "Бългериан еъруейз груп".    ©  Цветелина Белутова
Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на "Луфтханза техник София" (вдясно) и Пламен Атанасов, представител на "Бългериан еъруейз груп".    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

1300 ще станат служителите на българското дружество заради разширението.

Lufthansa Technik завърши разширяването на базата си за ремонт на самолети на летище София. Тя става най-голямата база на компанията в Европа. Инвестицията е в размер на 40 млн. евро, като с нея до момента българското дружество "Луфтханза техник София" е инвестирало 100 млн. евро за близо десетте си години работа. Това съобщи Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на компанията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    btc1503167893529796 avatar :-|
    Petar Anastasov
    • - 1
    • + 1

    Радостно е да има инвестиции на такива компании в България, но колко е техния обем спрямо размера на инвестиращите компании. Ето ти един бърз пример:

    Lufthansa е група от над 550 дъщерни фирми.
    В тях работят 124 306 служители. Реализираният оборот за 2016 г. е 31,7 милиарда. Според годишният доклад за 2016 г. групата разполага със 617 самолета на средна възраст 11,3 г.
    В това число:
    Airbus 319 - 85
    Airbus 320 - 154
    Airbus 321 - 79
    Airbus 330 - 42
    Airbus 340 - 53
    Airbus 350 - 1
    Airbus 380 - 14
    Boeing 737 - 1
    Boeing 747 - 32
    Boeing 767 - 6
    Boeing 777 - 16
    Boeing MD-11F - 14
    Bombardier CRJ - 35
    Bombardier C - 5
    Bombardier Q - 18
    Avro RJ - 8
    Embaer - 43
    Fokker F70 - 3
    Fokker F100 - 8
    Като планува за 2017 да се добавят 7 Airbus 320,
    други 30 самолета за 2018 г. и още 170 за следващите 6-7 години.

    Да видим примерни цени само за самолетите Boeing само, защото на Airbus ще приема, че са аналогични:
    737 - 74-107 милиона долара
    747 - 352 милиона долара
    767 - 160-200 милиона долара
    777 - 258-295 милиона долара
    787 - 206-243 милиона долара
    Според тези цени средната цена на един самолет е около 150 милиона,
    горе долу имайки предвид, че тази компания има пропорционално от почти всички класове.

    Тоест 617 самолета на групата по 150 милиона... правят около 100 МИЛИАРДА в самолети..., ами наземни бази, персонал, логистика и прочие...

    Та да се върнем пак на статията, какво са инвестирали Lufthansa в България...: "с тези 40 милиона инвестицията става 100 милиона"..., най-голямата база за ремонт сме щели да ставаме..
    Уау 1 Промил инвестиция в България спрямо самолетния им парк.
    Има няма едно от най-малките си 617 самолетчета все едно са го продали втора ръка и са направили в България "инвестиция"... Администрация, техническа подръжка и прочие...

    Нередност?
  • 2
    bombov_saruiar avatar :-|
    bombov_saruyar
    • - 1

    Браво Петре! Разбрахме, че имаш калкулатор но не разбрахме какво искаш да кажеш?! Тук говорят за наземните бази, четири от които са в Европа и още две по света и нашата е най-голямата в Европа. Колкото до самолетния им парк, на Луфтханза им е все по-трудно да се конкурират с авиокомпаниите от Персийския залив по разбираеми причини и неслучайно Луфтханза искат да преструктурират компанията и да зависят по-малко от самолетния си парк.

    Нередност?
  • 3
    btc1503167893529796 avatar :-|
    Petar Anastasov
    • + 1

    До коментар [#2] от "bombov_saruyar":

    Колко човека не сте разбрали? Виждам само един коментирал...
    Най-голяма щом е по-евтина от цената на един самолет втора употреба то 617-те с които разполагат, представям си останалите. Интересно как се преструкторират... разкривайки тая "база" у нас, в която дори час от по-големите самолети не влизат целите...

    Интересно от какво ще зависят Луфтханза, ако не от самолетния си парк.. Да не планират да разкриват работилница за самолети, вместо да прекарват пътници?

    Нередност?
  • 4
    bombov_saruiar avatar :-|
    bombov_saruyar

    До коментар [#3] от "Petar Anastasov":

    Браво, Петре!
    От втория ти вече коментар във форума се вижда,че за тебе някакви си 100-на милиона евра са едното нищо. Сега те разбрах напълно.

    Нередност?
  • 5
    btc1503167893529796 avatar :-|
    Petar Anastasov
    • + 1

    Естествено, че са нищо на фона на 31-те МИЛИАРДА ОБОРОТ за миналата година! Що си не преместиха централата в България, нали сме "данъчен рай" с тия 10%.... Що ли? За теб 100 милиада може да са голяма инвестиция, но за България са нищо.. Луфтханза си е направила евтино гаражче за ремонт в една перфектна геогравски страна и си е инвестирала в собственото гаражче едни 100 милиона! Какво България печели от това.... А данъците на 32 МИЛИАРДА от оборота на Луфханза нали ти е ясно къде отиват!

    Нередност?
Нов коментар