Lufthansa Technik разшири базата си за ремонт на самолети за 40 млн. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lufthansa Technik разшири базата си за ремонт на самолети за 40 млн. евро

Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на "Луфтханза техник София" (вдясно) и Пламен Атанасов, представител на "Бългериан еъруейз груп".

Lufthansa Technik разшири базата си за ремонт на самолети за 40 млн. евро

Германската компания е избрала София за център на обслужващи дейности на цялата група, като в звеното вече работят 550 служители

Калина Горанова
19241 прочитания

Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на "Луфтханза техник София" (вдясно) и Пламен Атанасов, представител на "Бългериан еъруейз груп".

© Цветелина Белутова


1300 ще станат служителите на българското дружество заради разширението.

Lufthansa Technik завърши разширяването на базата си за ремонт на самолети на летище София. Тя става най-голямата база на компанията в Европа. Инвестицията е в размер на 40 млн. евро, като с нея до момента българското дружество "Луфтханза техник София" е инвестирало 100 млн. евро за близо десетте си години работа. Това съобщи Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на компанията.

Към момента базата разполага с 5 линии за ремонт на самолета тип Boeing 737 и Airbus 320. С откриването на новия хангар, който ще бъде представен официално тази събота, линиите ще станат 8, т.е. вече ще могат да се ремонтират по 8 самолета едновременно.

Заедно с хангара, компанията инвестира и в нова офис сграда. На един от етажите й ще има работилница, където ще се концентрират интериорните дейности по самолетите. Три от етажите й ще бъдат заети от служителите, занимаващи се със специфични дейности като планирането на ремонтите, логистиката на частите, човешките ресурси и т.н., които германската компания реши да концентрира в София преди няколко години. На практика всички тези дейности, съпътстващи ремонтите на самолетите в базите на Lufthansa Technik навсякъде по света, се изпълняват от София.

В името на самолетите

В българското дружеството "Луфтханза техник София" миноритарно участие има "Бългериан еъруейз груп" (24.9%), част от групата "Химимпорт". Инвестицията в новия хангар и в новата бизнес сграда е на компании от групата на миноритарния партньор, като "Луфтханза техник" ще ги наеме. Договорът за наем ще бъде за 8 години с опция за удължаване с още 8.

Новият хангар разполага с три линии за ремонт на самолети, като той ще може да бъде пригоден и за ремонт на широкофюзелажни самолети (за дълги дистанции), като само някои от тях няма да могат да влязат напълно и ще е необходимо допълнително съоръжение за опашката им.

В началото обаче ще се извършва само ремонт на теснофюзелажни самолети, като слотовете за ремонт вече са продадени за няколко години напред.

Центърът на компанията

През 2012 г. на централно ниво е взето решение за събирането и преместването на определен набор от дейности в София, като Lufthansa Technik разполага с общо 6 бази в света за базов ремонт: в България, Унгария, Ирландия, Малта, Пуерто Рико и Филипините. Към момента служителите на "Луфтханза техник София" са около 1100. Около 400 от тях са техници, подпомагани от около 150 служители, занимаващи се с логистика и други дейности, а 550 обслужват останалите звена по света. С разширяването на базата плановете на компанията са служителите й да станат 1300.

Разширяването на производството не е изненада предвид прогнозите в авиацията за разширяване на флотилиите, което се наблюдава и в момента. Най-интересен е азиатският пазар, където авиацията ще расте с най-бързи темпове.

Разширение на базата за ремонтно-техническо обслужване на самолети
Фотограф: Цветелина Белутова
1300 ще станат служителите на българското дружество заради разширението.

Lufthansa Technik завърши разширяването на базата си за ремонт на самолети на летище София. Тя става най-голямата база на компанията в Европа. Инвестицията е в размер на 40 млн. евро, като с нея до момента българското дружество "Луфтханза техник София" е инвестирало 100 млн. евро за близо десетте си години работа. Това съобщи Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    btc1503167893529796 avatar :-|
    Petar Anastasov

    Радостно е да има инвестиции на такива компании в България, но колко е техния обем спрямо размера на инвестиращите компании. Ето ти един бърз пример:

    Lufthansa е група от над 550 дъщерни фирми.
    В тях работят 124 306 служители. Реализираният оборот за 2016 г. е 31,7 милиарда. Според годишният доклад за 2016 г. групата разполага със 617 самолета на средна възраст 11,3 г.
    В това число:
    Airbus 319 - 85
    Airbus 320 - 154
    Airbus 321 - 79
    Airbus 330 - 42
    Airbus 340 - 53
    Airbus 350 - 1
    Airbus 380 - 14
    Boeing 737 - 1
    Boeing 747 - 32
    Boeing 767 - 6
    Boeing 777 - 16
    Boeing MD-11F - 14
    Bombardier CRJ - 35
    Bombardier C - 5
    Bombardier Q - 18
    Avro RJ - 8
    Embaer - 43
    Fokker F70 - 3
    Fokker F100 - 8
    Като планува за 2017 да се добавят 7 Airbus 320,
    други 30 самолета за 2018 г. и още 170 за следващите 6-7 години.

    Да видим примерни цени само за самолетите Boeing само, защото на Airbus ще приема, че са аналогични:
    737 - 74-107 милиона долара
    747 - 352 милиона долара
    767 - 160-200 милиона долара
    777 - 258-295 милиона долара
    787 - 206-243 милиона долара
    Според тези цени средната цена на един самолет е около 150 милиона,
    горе долу имайки предвид, че тази компания има пропорционално от почти всички класове.

    Тоест 617 самолета на групата по 150 милиона... правят около 100 МИЛИАРДА в самолети..., ами наземни бази, персонал, логистика и прочие...

    Та да се върнем пак на статията, какво са инвестирали Lufthansa в България...: "с тези 40 милиона инвестицията става 100 милиона"..., най-голямата база за ремонт сме щели да ставаме..
    Уау 1 Промил инвестиция в България спрямо самолетния им парк.
    Има няма едно от най-малките си 617 самолетчета все едно са го продали втора ръка и са направили в България "инвестиция"... Администрация, техническа подръжка и прочие...

  • 2
    bombov_saruiar avatar :-|
    bombov_saruyar

    Браво Петре! Разбрахме, че имаш калкулатор но не разбрахме какво искаш да кажеш?! Тук говорят за наземните бази, четири от които са в Европа и още две по света и нашата е най-голямата в Европа. Колкото до самолетния им парк, на Луфтханза им е все по-трудно да се конкурират с авиокомпаниите от Персийския залив по разбираеми причини и неслучайно Луфтханза искат да преструктурират компанията и да зависят по-малко от самолетния си парк.

  • 3
    btc1503167893529796 avatar :-|
    Petar Anastasov

    До коментар [#2] от "bombov_saruyar":

    Колко човека не сте разбрали? Виждам само един коментирал...
    Най-голяма щом е по-евтина от цената на един самолет втора употреба то 617-те с които разполагат, представям си останалите. Интересно как се преструкторират... разкривайки тая "база" у нас, в която дори час от по-големите самолети не влизат целите...

    Интересно от какво ще зависят Луфтханза, ако не от самолетния си парк.. Да не планират да разкриват работилница за самолети, вместо да прекарват пътници?

  • 4
    bombov_saruiar avatar :-|
    bombov_saruyar

    До коментар [#3] от "Petar Anastasov":

    Браво, Петре!
    От втория ти вече коментар във форума се вижда,че за тебе някакви си 100-на милиона евра са едното нищо. Сега те разбрах напълно.

  • 5
    btc1503167893529796 avatar :-|
    Petar Anastasov

    Естествено, че са нищо на фона на 31-те МИЛИАРДА ОБОРОТ за миналата година! Що си не преместиха централата в България, нали сме "данъчен рай" с тия 10%.... Що ли? За теб 100 милиада може да са голяма инвестиция, но за България са нищо.. Луфтханза си е направила евтино гаражче за ремонт в една перфектна геогравски страна и си е инвестирала в собственото гаражче едни 100 милиона! Какво България печели от това.... А данъците на 32 МИЛИАРДА от оборота на Луфханза нали ти е ясно къде отиват!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK