Новият модел на цигарените концерни

Производителите се преориентират към продукти, които не горят и поне според първите им изследвания са по-малко вредни от класическите цигари

За да не бъде разбит бизнесът им от новия здравословен тренд, производителите инвестират милиарди в разработване на алтернативи.

Засега пазарът на дигиталните изделия без горене е 2 млрд. долара, но прогнозата е след 4 години да надхвърли 15 млрд. долара.

Абсолютно бизнес изключение ще е компания да се откаже от основния си продукт, и то не защото търсенето му е спряло. Но днес световните цигарени концерни открито говорят за бъдеще без класическите си димящи изделия. Причината - цигарите са доказано вредни и макар още да не са тотално забранени и глобално консумацията да не спада, те търсят промяна. Големите компании в сектора вече виждат бъдещето си в дигитални продукти без дим и пепел, които да се харесват като iPhone. Но тютюневите гиганти за разлика от автопроизводители и IT компании трябва да се доказват много по-ефективно и убедително. Най-важното е дали новите продукти са по-малко вредни от цигарите.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се