Twitter може за пръв път да излезе на печалба

Компанията оптимизира разходите си и очаква да е на плюс през последното тримесечие

Акциите на фирмата се вдигнаха с 18% след изявлението
Акциите на фирмата се вдигнаха с 18% след изявлението    ©  Dado Ruvic
Акциите на фирмата се вдигнаха с 18% след изявлението
Акциите на фирмата се вдигнаха с 18% след изявлението    ©  Dado Ruvic
"Добри новини са оптимизирането на разходите и възможността за излизане на печалба, но инвеститорите искат да видят основно растеж на месечните потребители и приходите."

Майкъл Пахтер, Wedbush Securities

Социалната мрежа Twitter обяви, че следващото тримесечие може да бъде първото в историята на компанията на печалба. От създаването й досега Twitter работи на загуба, като от една от най-обещаващите социални медии тя се превърна по-скоро в тежест за инвеститорите. През миналата година Twitter си търсеше купувач, но до сделка не се стигна въпреки интереса от страна на Google, Salesforce и други компании. Сега социалната мрежа се насочва към печалба, след като оптимизира разходите си и стигна до няколко сделки за продажба на данните си на други компании. Така Twitter вече не е толкова зависима от рекламите в платформата си, пише Reuters.

Акциите на компанията се вдигнаха с 18% до 20.31 долара и стигнаха най-високото си ниво от половин година. Изключвайки краткото повишение на книжата на фирмата от средата на годината, това е най-високото достигнато ниво от началото на 2016 г.

Само за звезди

Twitter продължава да бъде "социалната мрежа на звездите" като президента на САЩ Доналд Тръмп, но не успява да се конвертира като привлекателно място за масовите потребители – така, както се случи с Facebook, Instagram и Snapchat. През последните месеци Twitter сключи няколко сделки за живо покритие на събития, които се отразяват добре на приходите на компанията. Тяхната голяма цел е да привлекат повече потребители, но за момента няма осезаем ефект и Twitter остава с малко над 330 млн. потребители – далеч от Facebook с нейните 2 млрд. Повишението е с 4 млн. потребители спрямо второто тримесечие на годината, но цялостният ръст е далеч от желаното темпо.

Според Twitter през последните месеци са подписани и много договори с големи предприятия, които ще помогнат за по-добрите резултати на компанията в бъдеще. От фирмата отказаха да назоват клиентите си, с които са подписани споразуменията.

Приходите на социалната мрежа за третото тримесечие са 590 млн. долара. Въпреки че това всъщност е понижение от 4% спрямо същия период на миналата година, анализаторите имаха по-ниски очаквания.

Грешка в преброяването

От Twitter отбелязаха, че компанията е преброявала грешно месечните си потребители досега, въпреки че грешката е била малка – в рамките на 1%. Проблемът идва от хората, които са влизали в други приложения на компанията като Fabric, която тази година Twitter продаде на Google.

"Да, активните месечни потребители на Twitter се повишават с 4 млн., но растежът на приходите остава голям проблем", коментира Майкъл Пахтер от Wedbush Securities. "Добри новини са оптимизирането на разходите и възможността за излизане на печалба, но инвеститорите искат да видят основно растеж на месечните потребители и приходите."

Пред акционерите изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси коментира, че компанията изпробва нови стратегии за привличане на потребители. "Вече залагаме на по-добро свързване на хората с техните интереси и теми, които ги вълнуват. Продължаваме да експериментираме."

Още от Капитал